Nuori makaa kuin mato - klikkaa hänet Taistoon

 

 

Alle puolet suomalaisnuorista liikkuu terveytensä kannalta riittävästi. Tämä on huolestuttavaa aikuisuudenkin kannalta. Nuoruusiän liikunta-aktiivisuus on nimittäin yhteydessä aikuisiän liikuntaaktiivisuuteen, joka vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin.

Siksi omankin nuoren liikkumiseen pitäisi kiinnittää huomiota. Äiti tai isä ei kuitenkaan ole ehkä paras motivoija nuoren liikkumiseen. Onneksi muitakin keinoja on. Lapsia ja nuoria liikuntaan kannustava Nuori Suomi ry aloitti maaliskuun lopussa Taisto-lihaskuntokampanjan.

Kampanjan tarkoitus on tsempata yläkouluikäiset nuoret liikkeelle hauskalla ja erilaisella tavalla.

 

 

Taiston avulla nuori voi ylittää itsensä, saavuttaa uusia taitoja, kokeilla omia rajojaan, innostua liikkumaan sekä todeta itse, että lihaskunnon treenaaminen voi olla kaikkea muuta kuin tylsää!

Taisto-kampanjaan on ilmoittautunut Suomessa 60 200 nuorta, 677 opettajaa ja 248 koulua. Jos nuoresi ei ole joissaiin näistä kouluista, hän voi yhä päästä treenaamisen makuun netissä Taiston sivuilla.

Mukana sivuilla nuorta tsemppaamassa ovat nyrkkeilijä Eva Wahlström, näyttelijä Aku Hirviniemi, Duudsonien Jarppi ja näyttelijä Krista Kosonen.

 

Kommentoi 
liikunta, murrosikä, terveys

Kommentit

Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä

Askartele käärme vessapaperirullista

Harrastukset

Vessapaperirullista saa aikaan mahtavan käärmeen. Katso video! ››

Tee hieno purjevene maitopurkista

Harrastukset

Näin askartelet veikeän purjeveneen. Katso ohjeet videolta! ››

Tee itse (tai ainakin kokeile tehdä) pajupilli

Harrastukset 1

Pajupillin teossa hujahtaa kesäilta helposti. Tärkeintä on löytää oksaton, tuore paju. ››

Tee itse kastelupullo yrteille

Harrastukset 3

Omatekoinen kastelujärjestelmä pitää kaupan yrtit pidempään hengissä. ››

Askartele ihana mitali äidille lahjaksi

Harrastukset

Näin askartelet ihanan mitalin äidille. Katso ohjeet videolta. ››