Mitä haluaisit arvostelematta kysyä lestadiolaisilta? (ov)

Vierailija

Minua ainakin kiinnostaisi tietää "säännösteleekö" kukaan tietoisesti esim. rakastelun välttelemistä ovulaation aikana?



Pelottaako teitä koskaan tuleva lasten lukumäärä ja kuinka jaksaa hoitaa? Tuntuisi ainakin minusta luonnolliselta vähän pelätä (en tosin lestadiolainen ole) vai antaako usko vaan voimia jaksaa pelkäämättä?



Jostain syystä lestadiolaiset ja heidän elämäntyylinsä kiinnostaa minua. Olisin iloinen jos joku teistä uskaltaisi vastata kysymyksiini ja mahdollisesti muidenkin kysymyksiin. Toivoisin myös, että mahdolliset tulevat kysymykset olisivat vain kysymyksiä, eikä arvostelua tai pilkkaamista.

Sivut

Kommentit (797)

Vierailija

muttei lestadiolainen.



Yleensä jos ihminen on uskossa, mutta siis ei enää vl, ei kyllä sano muille että ei ole enää uskovainen, mutta lestadiolaisille voi selvyyden vuoksi noin sanoa.

Vierailija

Eli jossain tilanteessa opetuslapset kysyivät Jeesukselta, että riittääkö, kun antaa anteeksi 7 krt. Jeesus vastasi "ei 7 vaan 70 kertaa 7" eli aina kun toinen sitä pyytää.



Lainaus:

Joka tieten tahtoen syntiä tekee SENKIN JÄLKEEN kun on oppinut tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään lunastusuhria syntien sovittajaksi!!!!!



Tämä on totista totta!



Itse en alkaisi antamaan sisarelleni/veljeleni anteeksi hänen tekemäänsä syntiä, EI OLE minun tehtävä!!!! Tuolla elämänkatsomuspuolella joku oli kirjoittanut et raamatussa on maininta "löytyykö uskoa maanpäältä" SEKIN on totista totta!

Vierailija

[quote]

syvällä sydämessä ilona, rauhana ja luottavaisuutena.



kun on lapsia, omatalo, parisuhde toimii ja elämä hymyilee.





senkin tunteen voi sekoittaa ihan muuhun vai kuinka?

Vierailija

lapseni ei ole mikään tuomari enkä haluaisi hänen mitään sellaista kuvittelevankaan. Lähinnä lapsi kai hämmentyisi moisesta kysymyksestä.



Epäuskoisista hän saattaisi sanoa esim. että he juovat viinaa ja kiroilevat. Tai että he kiusaavat toisia. En tiedä.







Joo samoin kuin aikuinenkaan EI ole mikään tuomari. sanoit et puhutte uskovaisista lapselle, hän ei tiedä mikä on vl. Joten mikä on uskovaisen vastakohta? Siis epäuskoinen, joten mekö sitten juomme viinaa ja kiroilemme.

MIETI mitä kirjoittelet ja älä yleistä.



Kysymykseni oli lähinnä, et mitä mieltä lapsesi on muista ihmisistä, taivaasta ja siitä toisesta paikasta? Eli MITÄ sinä olet hänelle opettanut.

Vierailija

Ei me ajatella olevamme parempia ihmisiä kuin muut, ei halveksita "syntisiä" (niinkuin monet tuntuvat ajattelevan), ihmisinä olemme täysin samanarvoisia kaikki. Riippumatta elämänkatsomuksesta, syntikäsityksistä tms.



Lainaus:

olla kanssakäymisissä, ehkä jopa hyviä ystäviä sellaisten ihmisten kanssa kuten minä, joka olen 20 vuotta elänyt synnissä (avoliitossa)?

Vierailija

vastauksia tuohon netti telkkari kysymykseen....vaikka kyllähän se jo tiedetään. netti on vl en hupi ja viihde, aina sanotaan vaan, et on työväline. Hyvä syy.

Vierailija

että tuollainen opettajaäiti on opettanut tulimerijutun. Ajatelkaa, opettaja, akateeminen ihminen, luulisi olevan edes hiukkasen sivistystä.. Mutta ei.

Vierailija

Lainaus:

samanäköisiäkin! Kaupassa kyllä näkee kuka on lesta. Ei ihmekään, lestat menee lestojen kanssa naimisiin ja samat geenit pyörii!




Joku kirjoitti että miehet samannäköisiä (varmaan sinä sama kirjoittaja). Aika mukavan johtopäätöksen teit, hassua . :D

Vierailija

Eihän tuolla ole sitten mitään tekemistä uskonnon kanssa. Eli ei voi sanoa, että yleinen kanta vl:n keskuudessa on se, ettei lahjasoluja käytetä. Lahjasolujen käyttö "tökkii" myös monien muidenkin mielestä kuin vain vl:n, joita olet "haastatellut". Jokainen voi siis itse kertoa kantansa ko. asiasta, muttei siitä voi sanoa, että näin yleisesti meidän keskuudessa ajatellaan.



hoitolainen

Vierailija

entistä uskovaista, tulee sydämeen surunpistos. Että tuokin joutui luopumaan tästä ihanasta Taivastiestä, ja samalla sydämessä on rukous että hän saisi palaamisen armon. Että Taivaan Isä avaisi tunnon ja sytyttäisi halun uskoa.



Monen kanssa näkemiset vähän harvenee, mutta ehdottomasti ihminen pysyy tärkeänä. Lapsemme yksi kummi ei ole enään uskovainen, mutta aivan samalla tavalla haluamme pitää hänet elämässämme tärkeällä paikalla.

Vierailija

joka olisi sitä mieltä että synnissä voi tieten tahtoen elää kun vaan muistaa pyytää välillä anteeksi.



Enkä usko että löydät seurakuntaa jossa jokainen siihen kuuluva elää täysin seurakunnan opetusten mukaan.



Sen sijaan ihminen on heikko, erehtyväinen ja helposti lankeava. Vaikka olisit katunut ja tehnyt parannuksen jostain synnistä, voi olla että myöhemmin lankeat siihen uudelleen. Kukaan meistä ei ole täydellinen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat