Kohtalotovereita, joilla on ihana, mutta temperamenttinen 2-3 vuotias

Vierailija

Meillä on 3-vuotias tosi ihana ja fiksu tyttö, mutta suuttuessaan se huutaa erittäin kovaa ja korkealta vaikka puoli tuntia eikä mikään auta. Kaikkea olen kokeillut, ottaa syliin, mutta se on kuin mikäkin villieläin ja sätkii ja potkii ja huutaa. Joskus menen pois paikalta ja jätän rauhaan, mutta siitä se huutaa vielä kahta kauheammin. Se ei kuuntele mitään jos puhun ja rauhoittelen. Kuitenkin raivarin jälkeen se tulee halimaan ja pyytää anteeksi ja keskustelemme mistä tyttö suuttui. Se ei vielä hallitse voimakkaita pettymyksen tunteitaan. Neuvolassa sanottiin että on normaalia. Kuitenkin välillä jos tällainen kohtaus sattuu julkisella paikalla, tai kaupassa, kadulla ym. Syynä voi olla että lapanen meni huonosti, eikä halua apua. Tai ei halua lähteä pois jostakin paikasta. Joskus mietin mitä muut ajattelevat. Hävettää muiden paheksuvat katseet. Joskus yritän olla vain välittämättä ja odotan huudon laantumista. Se rauhoittuu joskus nopeammin joskus pidemmän ajan kuluttua. Sitten juttelemme asiasta ja olemme taas kavereita. Välillä mietin että onko lapseni ihan normaali...Olen kyllä nähnyt muitakin kiukuttelevia lapsia kaupoissa ym. paikoissa, mutta ei ketään huuda niin kovaa kuin meidän penska. j ne rauhoittuu helpolla verrattuna meidän pikkuiseen. Jopa mieheni kyselee onko tytöllä jokin ongelma. Osa minusta haluaa uskoa sen johtuvan iästä ja temperamentistä, ja että se tasoittuu aikanansa. Yritän kasvattaa rakkaudella lapsiani, opetan mikä on oikein mikä väärin. Toivoisin muiden kokemuksia. Lohduttaa että mun kaverilla on tosi rauhallinen koululainen joka on tosi menestynyt opinnoissaan, soittaa hienosti monia soittimia, sekin oli tosi temperamenttinen 2-3 vuotiaanaja huusi niin kauan kunnes oksensi.. Meillä on myös 1,7 vuotias joka näyttäisi olevan vähän pehmeämpi luonne, ettei se kai kasvatuksesta ja kodista riipu..

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat