Miksi olen aina sairas? Mikä minua voi vaivata? Lääkärit/hoitajat!

Vierailija

siis sun keho puolustautuu sillä että olet kipeänä.suosittelen että otat itelle kunnon sairasloman burnouttiin...

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Aika monet lekurit on sitä mieltä nykyään, että poskiontelotulehdukseen ei tarvi mitään antibiootteja. Jos limakalvot tulehtuu helposti, niin sitten voi käyttää paikallisesti kortisonia nenäsuihkeen muodossa.

Tää ei sua nyt auta, mutta ehkä jatkossa, jos diagnoosi on vaan poskiontelontulehdus, niin älä ota antibiootteja vaan huuhtele niitä poskionteloita steriilillä vedellä ja ota tulehduskipulääkkeitä.

Antibioottikuurit rasittaa kehoa kuitenkin. Joskus on vaan kausia, että sairastelee enemmän. Pidä huolta siitä, että saat tarpeeksi unta. Eiköhän se siitä. Jos homejuttu epäilyttää, niin voithan selvittää, mitä mittauksia työpaikalla voisi tehdä. Tsemppiä.

Vierailija

elimistössä antibiootin tavoin. Luonnon oma antibiootti jolle ihminen ei tule vastustuskykyiseksi. Etkö ikinä mausta ruokia valkosipulilla ?

On olemassa valkosipulitablettejakin, jos ei pidä sen mausta. Näistä henkikään ei ala haista.

Vierailija

Jos haluat lisätä vastuskykyäsi niin suosittelen lisäämään ruokiin valkosipulia. Ja la käyttämään kylmäpuristettua rypsiöljyä tai vastaavaa esim. pieni tilkka joka aamu kaurapuuron sekaan. Jos syöt vähän rasvaa, niin suosittelen kokeilemaan tai syö rasvaista kalaa kuten lohi useasti. Olen huomannut, että huono vastustuskykyni parani kun aloin päivittäin laittamaan hunajaa teen sekaan(huom. suomalasta hunajaa), ei mitään sokerilitku hunajaa.

Kokeile.

Meillä on luultavasti asunnossamme hometta ja lapsetkin on tuon hunajan avulla alkaneet pysyä terveenä.

Vierailija

kolesteroli 3,3 ja kroppa ulos päin kunnossa. Läheiseni eivät kärsi sydän ja -verisuoniongelmista, mutta olen työssäni nähnyt karpanneita ihmisiä, joilla näitä ASO yms. tautia on ja tiedän mitä kaikkea se voi aiheuttaa verisuonille...liiallinen rasvan syönti. Kolmikymppisiä ihmisiä, joiden verisuonisto on samassa kunnossa kuin vanhoilla ihmisillä. Toki näillä ihmisillä riskitekijöitä on muutenkin, kuin pelkkä rasvaisen syönti. En joka tapauksessa halua sitä riskiä ottaa, eikä laihduttaminen ole minulle edes tarpeellista toistaiseksi.

joten pysyttelen erossa karppauksesta kaikesta sen hyvyydestä huolimatta.

Minulla on aivan hyvä olo muuten ja kroppa ok, sairastelen vain jatkuvasti hyvistä veriarvoista huolimatta. Kaikki kunnossa, kilpirauhas,- maksa-arvot, kolesterolikin vain 3,3. Ainoa mikä oli koholla hieman, oli tulehdusarvo...

Alan itsekin epäillä tuota sisäilmaongelmaa, allergista nuhaakin minulla on.

Joten tavallista herkemmät limakalvot jo luonnostaan.

Vierailija

Tämä on jo masentavaa. Olen sairastanut kerran kuukaudessa. Olen perusterve normaalipainoinen 30-v. nainen. Syön terveellisesti ja harrastan kaksi kertaa viikossa liikuntaa. Kaksi lasta ja fyysisesti (ja henkisesti) raskas työ.

Olen syönyt jo neljä antibioottikuuria tänä syksynä: poskiontelontulehdukseen x 3, sitten on ollut flunssaa, korvatulehdusta ja nyt varmaankin oireista päätellen angiina. Kurkku on niin kipeä, etten voi syödä mitään.

Mielialani alkaa jo olla matala tämän sairasteluni vuoksi. Olen käynyt töissä sairaslomia lukuunottamatta. Miten tästä eteen päin? Voiko homeongelmat työpaikalla tehdä tällaista?

En ole koskaan ollut näin paljoa sairaana. Otin influenssarokotuksenkin.

Vierailija

Kun on sairaana kuumessa yli kaksi viikkoa, niin vaihtoehdot ovat olleet aika vähissä. minulla on nenäkannu jota käytän päivittäin. Työpaikallani on hometta, sitä ei tarvitse erikseen mittailla. Siellä oli vastottain kuivauskone pyörimässä useamman viikon. Tulehduskipulääkkeitä olen syönyt kohta neljä viikkoa kuumeeseen... ap

Vierailija

Et ole todellakaan perillä karppauksesta, jos sen luulet aiheuttavan sydän ja verisuonitauteja! Näinhän toki on väitetty, mutta ne väittäjät ovat margariinitehtaiden kätyreitä, jotta ihmiset ostaisivat sitä.

Todellisuus on toisenlainen, karppaus laskee kolesterolia, parantaa aikuisiän diabetestä (mun isällä esim oli semmonen, tarvi syödä aamuin illoin lääkkeitä siihen, enää ei karppauksen jälkeen yhtää tablettia - samoin sekä äiti että isä on jättänyt kolesteroli lääkkeet pois, koska arvot on laskeneet jopa liian alas! Eikä tabujen pois jättö ole nostanut arvoja takas). Samoin verenpaine laskee vähähiilarisella ruokavaliolla.

Ne verisuonitukokset ja kalkkeumat eivät synny kolesterolista, vaan elimistön tulehdustila haavauttaa verisuonien seinämiä (kuten kaikkea kudosta). Kun elimistön oma haavojen korjausmekanismi sitten alkaa korjaileen verisuonien seinämien haavaumia, syntyy niitä tukoksia. Eli kannattaa koitta elimistö pitää tulehduksista vapaana.

Vasta on tehty tutkimus, joka on julkaistu monessakin paikassa. Se koskee eri laihdutusmenetelmiä ja niiden vaikutuksia juuri verenkiertoelimistöön. Yllättäen vähähiilihydraattista ruokavalioa noudattaneilla oli verenkiertoelimistö parhaassa kunnossa. Tutkimuksen tehneet eivät olleet karppauksen puolestapuhujia, ja se yllätti heidät itsensäkkin.

Itse olen ammatiltani sairaanhoitaja, ja opit olen saanut rasvan välttämiseen ja sen verisuonten tukkimisesta. Mutta tulin sitä sairaammaksi, mitä enemmän kovia rasvoja vältin, niin epäilyksen siemen alkoi herätä. Olin kuullu Atkinsista, ja mielenkiinto heräsi häntä kohtaan. Otin kirjan lainaan kirjastosta, lähinnä ajattelin, että pystynpä paremmin tuomitsemaan, kun tunnen asian paremmin. Ja HUPS, koin suorastaan uudelleen syntymisen sitä lukiessani!

Pelkkä kalasta saamasi rasva ei riitä soluille, ei sekään, että lorautat pari ruokalusikallista ruokaan. Kokeile, ihan vain kokeile kaksi kuukautta lisätä oikeaa voita ruokaasi. KAksi kuukautta ei vielä syökse sinua haudanpartaalle. Voit sitten taas palata kevyt linjalle, jos tunnet tarvatta siihen. Mutta olen varma, että niin ei tule käymään. Vaan tulet yllättymään, kuinka suuresti olosi kohentuu.

tv se, jonka sairastelukierre loppui karppaukseen

Vierailija

enkä halua itselleni sydän ja -verisuonisairauksia. Olen nähnyt läheltä mitä ne tekevät ihmiselle. Painoni on normaali. Syön paljon kalaa, joka on rasvaista ja rasvoja saan varmasti tarpeeksi. Öljyä käytän ruoassa. En varmaankaan ehdi tarpeeksi levätä. Kotonani on kaksi pieni lasta ja minulla on epäsäännölliset työajat. Aloitin myös hormonaalisen ehkäisyn käytön syksyllä. En tiennytkään, että sekin voi vaikuttaa asiaan. Työaikaani aion lyhentää hieman ensi vuoden alusta siihen 75%. Ja kyllä, olen väsynyt. Mutta en tiedä enää kumpi on syy ja kumpi seuraus. Kiitos kaikille vastanneille! *surullinen ap*

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat