Tarvitsen lapsen potilastiedot mehiläisestä, saako lääkäreiden nimet vastaanotosta

Vierailija

joilla olemme käyneet?

Jokaiselta lääkäriltä tarvitsee hakea kirjallisesti tiedot mutta en muista lääkäreiden nimiä ja monta kertaa olemme käyneet.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kun olen niitä lappuja täytellyt, olen aina laittanut, että kaikesta saa laittaa tietoa ja kaikkiin tarpeellisiin paikkoihin. Olen joskus miettinyt, mihin se johtaisi, jos ruksisi kaikki tietoluovutusasiat tiukimman mukaan: vain tästä käynnistä, vain sitä ja vain tätä.

Muistatko oletko tuollaisia kieltoja laittanut? Koska jos et ole, Mehiläisessä saamasi vastaus on täysin käsittämätön. Aina olen saanut respasta kaikki epikriisit pyytämällä.

Vierailija

Meillä on julkiselle aika keskiviikkona, en tiedä sitten saanko kaikkia tietoja siihen mennessä kun eihän juuri ne lääkärit ole edes paikalla.

Lainaus:

eihän ne lääkärit välttämättä edes vastaanota siellä enää tai ole elossa

julkisella potilastiedot saa laittamalla viestiä arkistoon

Vierailija

Pyysin lapsen potilastietoja mökkipaikkakuntamme Mehiläisestä. Ensin pyysi hakemaan paperit, eivät kuulemma postita, mutta hyväksi perusteluksi kävi yli 300 km välimatka ja sain siis epikriisin ihan puhelimessa pyytämällä kotiin postitettuna. Tuli seuravaavana päivänä puhelinsoitosta, eli ei ole monimutkainen toimenpide.

Vierailija

Lainaus:

kirjallisesti pitää pyytää kaikilta lääkäreiltä joilla olemme käynyt ja lääkäri itse printtaa tiedot. Ap

Todellakin. Meillä esim. lasta käytetty plastiikkakirurgilla, jolla on kyseisellä yksityisellä lääkäriasemalla vain muutamana päivänä kuukaudessa. Jos sitä olisin jäänyt odottamaan, olisi vakuutuskorvaukset jääneet odottamaan ikuisuuksiin.

Meillä terveyskeskuksessakin ajanvarauksen henkilökunta ottaa printin epikriisistä ihan soiton perusteella. Meillä vielä lukee siinä printissä: "Äiti soittaa ja pyytää lapsen potilastietoja jotka tulostettu, äiti noutaa vastaanotosta"

Vierailija

Eiköhän ole tarkoitettu, että niiden potilastietojen pitää olla kirjallisia? Ei kai niitä kukaan lääkäri itse sieltä printtaile vaan se Mehiläisen toimistohenkilökunta lapsesi nimen ja hlötunnuksen perusteella.

Vierailija

Minullekaan ei tule muuta mieleen, kuin että olet kieltänyt tietojen luovuttamisen/käyttämisen vapaasti Mehiläisen sisällä. Puoli vuotta sitten tarvitsin lapsemme lääkärikäyntien tiedot Mehiläisestä, enkä todellakaan muistanut kenellä oltiin käyty. Soitin keskukseen ja selitin asian. Lupasivat printata samantein ja kysyivät kuka tulee hakemaan. Samalla pyysivät varautumaan siihen, että henkilöllisyys on todistettava papereita haettaessa. Mies kävi paperit hakemassa, todisti henkilöllisyytensä ja asia oli sillä selvä.

Vierailija

Lainaus:

kirjallisesti pitää pyytää kaikilta lääkäreiltä joilla olemme käynyt ja lääkäri itse printtaa tiedot. Ap

Näin ei todellakaan ole normaalisti. Eihän se lastasi hoitava lääkäri ole siellä välttämättä edes paikalla vaikka seuraavaan 2 kuukauteen.

Vierailija

eihän ne lääkärit välttämättä edes vastaanota siellä enää tai ole elossa

julkisella potilastiedot saa laittamalla viestiä arkistoon

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat