Kuinka tarkkaan Kelan äitiyspäivärahahakemus pitää täyttää?

Vierailija

Olen aivan hukassa hakiessani tukea puolen vuoden tulojen mukaan. Hakemukseen pitäisi rustata tuolta ajalta työnhankkimiskulut, matkakulut ja kaikki, enkä tiedä ollenkaan menivätkö ne nyt varmasti oikein.

Kerttuli

Kommentit (4)

Vierailija

Itse olin hetki sitten samassa jamassa. Rustailin omia hakemuksia viikon, koska olen alalla jossa tuloni koostuu monesta erilaisesta tulonlähteestä. Sain apua liittoni laikimieheltä ja lisäksi laitoin Kelaan kaikki mieltäni askarruttavat kysymykset s.postilla, joihin sitten sain vastauksen. Sposti viestini oli käyyt 4 eri ihmisellä ennen kuin oli löytynyt ihminen, joka osasi vastata kysymysiini. Kannattaa siis ottaa selvää suurin piirtein itse mitä on saapa, koska muuten voi mennä laskelmat tosi pahasti metsikköön. Mutta laita kaikki mahdolliset laput matkaan niin kyllä ne sitten pyytävät lisäselvityksiä;). Minulla hakemus ollut sisällä jo 5 viikkoa eikä sieltä ole kuulunut minkäänlaista vastausta...taitaa olla ruuhkaa täällä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija

vaadittiin ihan kaikki jopa käsin kirjoitetut työtodistukset liitteinä mukaan, ja kaikista tositteet, mitä laitoin. Mene sinne kaikkien mahdollisten liitteiden kanssa ja sitten täytätte yhdessä. jos jotain puuttuu, kuulet sen heti siinä, eikä tarvitse odottaa ensin kuukauden käsittelyä ja saada kirjettä, jossa käsketään tarkentamaan hakemusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat