Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/21

Onko täällä ketään, jolla ennenaikaiset vaihdevuodet?

Tein testin ja siltä näyttää, että vaihtarit on! Ikää 37v. mutta oireita pukkaa päälle: hirveä kiukku koko ajan, menkat sekaisin, hikoiluttaa, nälättää ja paikat kuivuu :( Onko mulle yhtään kohtalotoveria täällä? Tunnen itseni kummajaiseksi kun muut vielä tässä iässä raskautuvat ja minä olen jo mummotaudissa. Nuorimmainen lapsikin vasta 2v.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 16:46"]

Tein testin ja siltä näyttää, että vaihtarit on! Ikää 37v. mutta oireita pukkaa päälle: hirveä kiukku koko ajan, menkat sekaisin, hikoiluttaa, nälättää ja paikat kuivuu :( Onko mulle yhtään kohtalotoveria täällä? Tunnen itseni kummajaiseksi kun muut vielä tässä iässä raskautuvat ja minä olen jo mummotaudissa. Nuorimmainen lapsikin vasta 2v.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/21

On ollut

mulla todettiin jo 2-kymppisenä, kaikilla kuvaamillasi oireilla. HUH!

Sain hormonikorvaushoitoa yli 2 vuotta ja sitä olisi pitänyt kuulemma jatkaa kauemminkin, mutta onneksi siinä vaiheessa älysin hakea muuta apua.
Syöpäriski kasvaa meinaan melkoisesti sen kahden vuoden hormonien jälkeen, mutta oireet olivat senverran rankkoja, että ilmankaan en olisi pärjännyt.

Femal-nimisellä luontaistuotteella ja lopulta homeopaattisella hoidolla elimistöni saatiin tasapainoon ja nyt jo monta vuotta toiminut kaikki ihan normaalisti, ei siis enää vaihdevuositilassa! :)

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 16:56"]

mulla todettiin jo 2-kymppisenä, kaikilla kuvaamillasi oireilla. HUH!

Sain hormonikorvaushoitoa yli 2 vuotta ja sitä olisi pitänyt kuulemma jatkaa kauemminkin, mutta onneksi siinä vaiheessa älysin hakea muuta apua.
Syöpäriski kasvaa meinaan melkoisesti sen kahden vuoden hormonien jälkeen, mutta oireet olivat senverran rankkoja, että ilmankaan en olisi pärjännyt.

Femal-nimisellä luontaistuotteella ja lopulta homeopaattisella hoidolla elimistöni saatiin tasapainoon ja nyt jo monta vuotta toiminut kaikki ihan normaalisti, ei siis enää vaihdevuositilassa! :)

[/quote]
0 0
1/21

kiitos vinkistä

googlasin tuota femalia, minulla myös hormoneissa hieman häikkää. Syytä ei oikein ole saatu selville. Näin kolmekymppisenä kärsin just kuivista limakalvoista yms.

terveisin ei ap

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 17:01"]

googlasin tuota femalia, minulla myös hormoneissa hieman häikkää. Syytä ei oikein ole saatu selville. Näin kolmekymppisenä kärsin just kuivista limakalvoista yms.

terveisin ei ap

[/quote]
0 0
1/21

Millä testillä sen voi testata?

Äidilläni alkanut aikaisin, joten asia on lähellä minuakin. Itsellä ikää 34.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 17:05"]

Äidilläni alkanut aikaisin, joten asia on lähellä minuakin. Itsellä ikää 34.

[/quote]
0 0
1/21

2. vastaa

Mulla todettiin verikokeissa hormonien puute, estradiolia ei ollut enää ollenkaan ja feilua aivolisäkehormonissa(?) myös.
Lisäksi ultrassa näkyi munasarjojen toimimattomuus ja lopulta surkastuminen.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 17:17"]

Mulla todettiin verikokeissa hormonien puute, estradiolia ei ollut enää ollenkaan ja feilua aivolisäkehormonissa(?) myös.
Lisäksi ultrassa näkyi munasarjojen toimimattomuus ja lopulta surkastuminen.

[/quote]
1 0
1/21

Ihan apteekin hyllyltä saa testin :)

Oli mielestäni vielä samassa kategoriassa raskaustestien kanssa :/ Helppo tehdä eli samanlainen systeemi kuin raskaustesteissä, testataan virtsasta.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:25"]

Oli mielestäni vielä samassa kategoriassa raskaustestien kanssa :/ Helppo tehdä eli samanlainen systeemi kuin raskaustesteissä, testataan virtsasta.

[/quote]
0 0
1/21

Hei!

Lapsettomuustutkimuksien yhteydessä ennenaikaiset vaihdevuodet todetaan FSH-hormonista, joka katsotaan verikokeesta. Myös munasarjojen tarkastelu ultralla antaa viitteitä asiasta. Virtsatestistä en ollut kuullutkaan!

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:26"]

Lapsettomuustutkimuksien yhteydessä ennenaikaiset vaihdevuodet todetaan FSH-hormonista, joka katsotaan verikokeesta. Myös munasarjojen tarkastelu ultralla antaa viitteitä asiasta. Virtsatestistä en ollut kuullutkaan!

[/quote]
0 0
1/21

Ikävää että on oireita, mutta ei ne mitään ennenaikaisia ole 37 vuotiaalle.

Mene gynellesi niin saat helpotusta oireisiisi. t. lääkäri

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:27"]

[/quote]
0 0
1/21

OHO!

Ikävää että on oireita, mutta ei ne mitään ennenaikaisia ole 37 vuotiaalle. Mene gynellesi niin saat helpotusta oireisiisi. t. lääkäri

Herranen aika! Kyl mä oisin kauhuissani, jos nyt jo alkais vaihdevuodet!

T: Kohta 39v.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:43"]

[quote]

Ikävää että on oireita, mutta ei ne mitään ennenaikaisia ole 37 vuotiaalle. Mene gynellesi niin saat helpotusta oireisiisi. t. lääkäri

[/quote]

Herranen aika! Kyl mä oisin kauhuissani, jos nyt jo alkais vaihdevuodet!

T: Kohta 39v.

[/quote]
0 0
1/21

Et taida olla lääkäri. Alle 40-vuotiaalla nuo oireet ovat todellakin ennenaikaisia

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:49"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0
1/21

Jopa 35 vuotiaallla voi olla vaihdevuosioireita. t. se sama lääkäri

.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2009 klo 18:51"]

.

[/quote]