MITEN nopeasti raskauskilot lähti vai lähtikö ikinä

Vierailija

lähtivät synnytysali nro 5:ssä kun poika ja muut romut oli saatu pakerrettua pihalle. Ennen raskautta painoin 48kg ja noin 5h synnytyksen jälkeen painoin 49kg

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ekan jälkeen n. 2kk synnytyksestä olin jo omissa mitoissa ja 5kk synnytyksen jälkeen painoin pari kiloa vähemmän kuin ennen synnytystä. Eli kyllä ne lähtee, sitä tarvii rasvavarastoa imetyksessä, joten ei saa hoppuilla liikaa.

Tokan jälkeen mulla jäi muutama kilo, mutta nekin lähti sitten imetyksen jälkeen kun aloin urheilla taas kunnolla.

Nyt odotan kolmatta ja kiloja tullut taas ihan tarpeeks, mut uskon että niistäkin eroon päästään :o)

Vatsa on kyllä löysempi mut se ei mua niin haittaa, kai lapset saa vähän näkyäkin vartalossa ;o)

Vierailija

Niin, mulle tuli molemmista täsmälleen 22kg ylimääräistä! Normi painoni ollut vuosia ilman mitään syöminkien tarkkailua 55kg. Ja vain hyötyliikun. En maksa lihojeni liikuttelusta! Mutta imettäessä lähtivät nopeasti ekasta. Söi kyllä kahden tunnin välein ja molemmat rinnat, ei huolinut mitenkään korvikkeita... Nyt tää kakkonen syö 4h välein! Ja mulla vielä 2kg, ainakin jäljellä! Ja löysää nahkaa! Vanha kun jo olen!!!

Vierailija

Ennen 1.raskauttani painoin 47kg (164cm), sairaalasta kotiutuessani painoin 55kg, jotka ei hävinny minnekään. Toista aloin odottaa heinäkuussa, painoin silloin 55kg, nyt painan 56kg rv.26. Tässä raskaudessa oli alussa niin kova pahoinvointi, että alimmillaan painoin jo 50kg.

Vierailija

näitten vastausten perusteella.. :-) jotenkni tuntuu että tähän taita mieluummin vastata vaan ne, joilla ne kilon on lähteneet... vai oisko tää av-otanta se totuus.

Jaa, ois oikeestaan pitänyt kysyä, miten pian 4. LAPSEN kohdalla ne kilot katosi... kai sekin siis vaikuttaa. Toisaalta mä en kestä kyllä ajatusta että jäisin tän kokoiseksi, kun vaihdevuosina jne. vielä varmaan tulee sitten vieläkin enemmän kiloja helposti.

ap

Vierailija

Ja sen perään parissa kuukaudessa 10 muuta ylimääräistä kiloa.

Mutta meillä valvottava vauva ja ylienerginen esikoinen, joten en ole ehtinyt syödä enkä nukkua... (terveellinen dieetti ;))

Vierailija

joo on kysytty varmaan ennenkin, mutta silti...

Paniikissa 3,5 vk synnytyksen jälkeen alan epäillä, ettei nää n. 4-6 extrakiloa tilanteesta ennen raskautta enää lähde ikinä, tuntuu tää paino jämähtäneen nyt tähän... (silloinkin oisin mielellään ollut n. 2-5 kg kevyempi, mutta en ikinä onnistunut ainakaan pysyvästi pudottamaan).

Ja kauhee maha jäljellä. Kulkee vähän suvussakin, en mä mitään litteetä vatsaa oo ennenkään saanut treenaamisesta huolimatta. Mutta kun ei mahdu vanhat housut - lantiokin levinnyt.

Ja imetysaikana kun ei saisi laihduttaakaan varsinaisesti.

Vierailija

kolmannelta jäi noin 3kg, mitkä ei lähteny ikinä.

Ja neljännen jälkeen on tullu vaan lisää :(

Eli nyt on noin 10kg ylimääräistä. (174cm ja 68kg)

Vierailija

Älä vielä toivoasi pois heitä. Sulla on niin vähän aikaa vasta kulunut synnytyksestä.

Mulla tuli raskausaikana yhteensä 25kg! Olin kanssa täysin varma, ettei ikinä lähde ja valaana saan pysyä. Sairaalaan jäi 11kg. Siitä pikkuhiljaa lähti, kunnes viimeiset 5kg tuntui jämähtäneen kiinni. Kun vauva oli noin 7kk, alkoi laihtuminen uudestaan. En mitenkään laihduttanut -en vain ehtinyt syömään, kun vauva oli sen verran vilkas liikkeissään ja nukkui todella vähän päivisin. 10kk synnytyksestä, olin jo miinuspuolella. Tälläkin hetkellä painoa on pari kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta, eikä paino ole kohta vuoteen liikkunut suuntaan tai toiseen.

Nyt siis mitat 174/61kg.

Usko vaan, että lähtevät vielä. :D

Vierailija

Ekan lapsen syntymän jälkeen paino oli kolme viikkoa synnytyksen jälkeen sama kuin ennen raskautta. Vatsa näytti samalta kuin ennen raskautta noin 3 kuukauden kuluttua.

Toisen lapsen syntymän jälkeen kesti saavuttaa sama paino kuin ennen raskautta 9 kuukautta. Ne pari viimeistä kiloa eivät meinanneet lähteä millään mahan kohdalta. Nyt reilu vuosi toisen lapsen syntymän jälkeen vatsa näyttää samalta kuin ennen lapsia, mutta kyllä on saanut tosi paljon kuntoilla ja tehdä pilates-, vatsa- ja selkäliikkeitä. Olen aina ollut innokas urheilemaan, mutta kyllä välillä on meinannut tulla epäusko, ettei ne viimeiset kilot vatsan kohdalta katoa koskaan.

Vierailija

raskauden aikana tuli painoa moelmmilla kerroilla 14-15 kg, synnärille jäi 5 kg ja toiset 5 lähti parissa kolmessa viikossa. Ne loput muutama ovat stitä, mikä jää vyötärölle, jos ei ole tarkkana. Minulla jokaisen lapsen jälkeen on ollut puolessa vuodessa-vuodessa pari kiloa alle lähtöpainon (ennen ykköstä BMI 24, nyt 21). En ole himoliikkuja, mutta ppyrin käymään salilla pari kertaa viikossa jo ihan niskavaivojen välttämiseksi ja olemaan aktiivinen hyötyliikunnan suhteen.

Imetys auttaa, mutta pieni herkuttelun seuraaminen on ainakin minulla ollut tarpeen. Laihdutuskielto koskee isoja ja nopeita painonputouksia, on ihan normaalia, että imettävällä lähtee sellainen pari kiloa kuussa, jos rasvaa on ylimääräistä. Siksi se sinne on kertynyt, että on mistä ottaa imetysaikana.

Imettävän on huolehdittava rittävästä kalsiumisn ja proteiinin saannista. Nipistä siis sokerista ja huonoista hiilareista. Ja lihaskuntotreeni auttaa, mutta alussa pitää kuunnella kroppaa huolella ja mielellään käydä jälkitarkastuksessa ennenkuin aloittaa mitään rankempaa keskivartalotreeniä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Alueet

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat