Vinkkejä huomiselle päivälle Helsinkiin, kiitos!

Vierailija

Minne kannattaa suunnata ostoksille? Hakusessa lastenvaatteita ja aikuistenkin, missä hyvät aleprossat? Minne illalla syömään? Kertokaapa hyviä vinkkejä kivoista ravintoloista, mistä vielä voisi illaksi saada pöydän. Lapset saatiin hoitoon ja lähdetään viettään viikonloppua miehen kanssa kaksin, joten vinkkejä kehiin, kiitoksia!

Kommentit (13)

Vierailija

Tulemme aamupäivän-keskipäivän aikaan, ja tarkoitus aluksi shoppailla, ehkä enemmänkin sellaista mitä täältä Treelta ei saa, mm. zarassa ja popissa pitäisi käydä. Mistäs muuten lapsille ns. merkkivaatetta elleä, timbeä, hilfigeriä yms.?

Yövytään Mikonkadun Radisson Plazassa ja tosiaan tarkoitus viettää sitten romanttista iltaa miehen kanssa. Kun niin harvoin päästään kahdestaan, niin ei kovin rajattua budjettia tuon ruuan suhteen, hyvän pihvin ystäviä kyllä olemme.

Vierailija

Ei tosiaan mihinkään JUMBOON (eikä se edes ole HKI:ssä).

Mikäli tarkoitus on viettää koko päivä (ja ilta myöhään asti tai mahdollisesti yökin) Helsingissä ja lisäksi viettää jonkinlaista romanttista kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa, suosittelen seuraavaa:

Brunssi jossain tunnelmallisessa kuppilassa. Esim. Cafe Engel Senaatintorin kupeessa on takuuvarma brunssikuppila. Siitä sitten hilaatte itsenne Aleksanterinkatua pitkin H&M:n,lasten H&M:n, Aleksi 13:n ja monien matkan varrella ja Aleksia ristiävinen poikkikatujen varrella olevien pikkukauppojen kautta stockalle. (Kävelymatka Engelistä Stockalle kestää ehkä 10-15 minuuttia suoraa tietä; matka siis ei ole pitkä. Toki voitte saada aikaa kulumaan kaupoissa paljonkin sillä välimatkalla). Stockalta jatkatte manskun yli Forumiin ja Forumista taas vanhan linja-autoaseman (mikä sen aukion nimi on?) yli Kampin kauppakeskukseen. Kahvit/lounaat voitte juoda tai haukata Forumissa, Kampissa tai missä tahansa sillä välillä.

Kun tämä shoppailu on ohi, menette illalla syömään romanttisesti ja nautinnollisesti. Minulla on kyllä paljon ravintolavinkkejä, mutta niitä ennen pitäisi kuulla enemmän teidän aikataulustanne, budjetistanne, mieltymyksistänne ja luonteistanne...

Vierailija

Sassossa varsinkin ihana miljöö ja ruoka ja hyvää palveluakin olen siellä saanut. Molempien menut italialaistyyppisiä.

Jonkin aikaa sitten kävin lounaalla Bulevardilla sijaitsevassa Villa Thaissa ja ruoka oli erinomaista (thaikkua siis). Se on auki myös illalla, jos thai-ruoasta tykkäätte.

Jos taas olette sushin ystäviä, niin lounasaikaan voisitte poiketa joko Kämpin keskuksen 2.kerroksen sushi-baariin tai sitten Kampissa olevaan Sushi-ravintolaan. Molempien tarjoomukset ensiluokkaisia. Kampissa on myös muita ihan ok lounaspaikkoja. Kreikkalainen ravintola siellä on myös hyvä. Hyvää ruokaa olen joskus saanut myös Ravintola Strindbergillä (kahvilan yläpuolella), mutta en ole käynyt siellä aikoihin itse, joten takuuseen en mene.

Iltapaikkoihin en suuremmin pysty ottamaan kantaa. Itselläni on ollut ihan hauskaa Fredrikinkadun Onnelassa (80-luvun baari ym). Vltava rautatieaseman kupeessa on ihan kiva tsekkityylinen pubi, jonka ylin kerros on rauhallisempi ja ihan miellyttävä paikka. Mutta mä itse käyn nykyään niin vähän baareissa, että joku muu osaa tuohon biletyskuvioon neuvoa paremmin!

Vierailija

Niin, kivoja ruokapaikkoja, mitä suosittelette? Lasipalatsi ja presidentti taidettiin mainita, muita ydinkeskustassa? Entäs minne sitten siitä? Minne lasilliselle tai entäs yökerhoon? Ikää siis meillä + 30. Hesassa ei ole lasten syntymän jälkeen tullut miehen kanssa käytyäkään, vaikkei täältä Treelta nyt ole matkaa edes 200 km. Kiitokset vinkeistänne! Toivottavasti tulee kiva viikonloppu...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Alueet

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat