Valitako Jorvi, Naistenklinikka vai Kätilöopisto? Kokemuksia ja mielipiteitä!

Vierailija

No joo, ehkä tää vois kuulua tonne Odottajat -ryhmään, mutta en oikein vielä tajua olevani sellainen... En voi uskoa että vihdoin sain nähdä tikussa kaksi viivaa! Ekalla neuvolakäynnillä pitäis jo tietää, missä haluaa synnytää. Noista kolmesta pitäis valita. Espoolainen olen, joten Jorvi tuntuisi luontevimmalta ja kotoisimmalta. Mutta mielipiteitä kaipailen! Onko Jorvista synnytyssairaalana huonoja kokemuksia?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Minä synnytin esikoiseni naistenklinikalla, ja olin ihan tyytyväinen saamaamme palveluun. Ja se on turvallinen sairaala jos jotain hätää on. Meillä oli perhehuonekin.

Nyt olen menossa synnyttämään Jorviin, koska se on meitä lähempänä, en ole kuullut kovinkaan montaa huonoa kokemusta Jorvista. Tähän asti ainakin olen saanut sieltä hyvää palvelua ja asiantuntevaa osaamista.

Vierailija

Lainaus:

Jorvi on meidän "päivystyssairaala". Mutta tiedothan on kai koneella kuitenkin, joten liikkuvat sairaaloiden välillä sujuvasti.

- siis jos siellä joutuu sitten myöhemmin ravaamaan enemmänkin.

Vierailija

Mutta jokaikinen mieslääkäri jonka tapasin, oli AIVAN KAMALA. :( Nukutuslääkäri, gyne...you name it! Naislääkärit olivat kivoja.

Vierailija

NKL:ssä on kehittyneimmät hoitomenetelmät, lastensairaala vieressä jne. Kaikki riskitapaukset menee sinne ja uskon että juuri NKL:llä synnyttämisen ansiosta en joutunut sektioon vaan erinäisin toimin vaikea pitkittynyt synnytykseni saatiin kuitenkin hoideltua alateitse.

MUTTA NKL vuodeosasto noista huonoin. 4 hengen huoneet on. Kaikissa ei edes vessaa vaan joutu käytävälle menemään.

Kättäri on Naistenklinikan vastakohta. Se on sellainen luomuhenkinen pesä, josta ongelmatapaukset siirretään naistenklinikalle. Lapsivuodeosasto on todella ihana ja kotoinen.

Jorvi on noiden väliltä. Sellainen perinteinen perus-synnäri.

Minäkin sain valita. Valitsin NKL, koska minulla oli vaikea raskaus, riskitekijöitä synnytykseen ja pelkoja synnytysten vuoksi. Tiesin että siellä olen Suomen parhaimmissa käsissä.

Vierailija

Voiko altaassa synnyttää vain Tammisaaressa? Onko kellään kokemusta vedessä synnyttämisestä? Tuntuu, että se vois olla pehmeämpi ja kivuttomampi tapa.

Vierailija

Haikaranpesä olisi tavoitteena ja tähän asti on mennyt kaikki hyvin.

Yhden km:n takia olen joutunut olemaan kättärillä hoidettavana ja hoito oli erinomaista ja joustavaa. Olimme lähdössä joululomalle, joten pääsin verikokeisiin toiselle osastolle henkilökunnan inhimillisen asenteen takia (muuten loma olisi peruuntunut).

NKL:lta käännyttivät pois, vaikka vuosin kuin seula, kivut olivat kamala (spontaani keskenmeno) ja mitään lääkitystä ei ollut saatavissa. "Sellaista sattuu" oli kommentti. KOS oli tuolloin jo kiinni ja NKL päivystys. Aamulla sitten menimme KOS:an.

Vaikka nämä kokemukseni eivät siis ole synnytyksestä, niin kertovat kyllä kokonaisuudessaan jotain talon tavoista.

Vierailija

Se (osasto 51?) tavallinen jättimäinen synnytysvuodeosasto on ihan karmea. Pienet 4 hengen huoneet, vessa jossain kaukana käytävällä, kiireiset ja kiukkuiset kätilöt/hoitajat.

Perhehuoneet osastoineen ovat aivan ihania ja synnytykset hoidetaan todella hyvin, hyvissä käsissä on synnytyksen ajan, mutta jos sinne 4 hengen huoneeseen joutuu jättiosastolle niin karmeaa on...

terveisin naistenklinikalla sekä perhehuoneessa että osasto 51?:llä ollut.

Vierailija

sinne olen menossa uudelleen syksyllä vaikka olemme muuttaneet ja asumme nykyään Keskisellä Uudellamaalla.

Synnytykseni hoidettiin täyden 10 arvoisesti. Vuodeosastolla oli levotonta ja kiireistä (4 hengen huone) mutta pianhan sieltä kotiin mennään ja nykyään perhehuoneitakin on enemmän.

Kättärille en menisi vaikka maksettaisiin. Useilla ystävilläni on huonoja kokemuksia Kättäriltä, noita huonoja kokemuksia on niin monia että en usko että kyse on puhtaasta sattumasta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat