jääkö teillä mitään säästöön?

Vierailija

Itse olen kodinhoidontuella, (puoli vuotta) mies käy normaalissa päivätyössä. molemmat ollaan pienipalkkaisia ihmisiä. syksyllä lähden takaisin työelämään. perheessä on kolme alle kouluikäistä lasta. tähän mennessä on eletty "kädestä suuhun", jotain on jäänyt säästöön ja yleensä ne ollaan haluttu investoida lapsiin, joskus on matkusteltu jne.. (ollaan siis myös nautittu elämästä jos vain suinkin mahdollista, mies teki konkurssin yrittäjänä ja niitä velkoja maksellaan asuntolainan lisäksi) elämä ei ole ihan ankeaa, mutta voi sanoa ettei ylimääräistäkään ole, aina joutuu jokaisen ostoksen miettimään tarkkaan. laskut hoidetaan ajallaan, jos vaan suinkin mahdollista, aina se ei ole. raha siis kuluu lainaa, korkoihin, lapsiin, ruokaan, sähköön, veteen jne.. ihan siis tähän yleiseen asumiseen mitä jokaisessa lapsiperheessä. emme asu ahtaasti mutta emme myöskään suuressa talossa. tilaa voisi olla enemmän, jokaiselle lapselle ei siis ole omaa huonetta. joskus haaveillaan myös neljännestä lapsesta, toisaalta olisi niin ihana, toisaalta huolettaa miten arki sitten sujuisi kun nyt on jo tiukkaa. isompaa taloa emme halua, tässäkin on paljon velkaa. ja autot on molemmilla pakko olla työmatkojen vuoksi.

haluaisinkin siis kuulla miten te muut lapsiperheet taloudellisesti pärjäätte? voitteko investoida esim.eläkesäästämiseen tmv? millainen lapsiperheiden todellinen arki rahan suhteen on? joskus vaan tuntuu, että esim. lapsille pitäisi joidenkin mielestä olla omat huoneet jne..

oikeastaan olen ihan tyytyväinen elämääni, lapset ovat terveitä ja onnellisia, molemmilla on työpaikat. raha-asiat vaan pyörii mielessä, minkäs sille voi...

Kommentit (2)

Vierailija

samaa itsekin olen miettinyt, rahaa ei todellakaan jää. molemmat vanhemmat töissä ja perheessä pari alle kouluikäistä lasta. mekään emme asu väljästi ja leveästi. ruokakin vaan kallistuu entisestään, samoin sähkö.

emme siis voi eläkesäästää...

miten on muiden perheiden tilanne?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat