Yövalvomiset pelottavat jo etukäteen :(

Vierailija

Ensimmäisen kanssa meni monta vuotta ennen kuin yökuviot muuttuivat järjellisiksi. Toinen lapsi olisi tervetullut mutta voi sitä ahdistusta kun ajattelenkin niitä yövalvomisia :(

Miten olette muut jaksaneet..?

Kommentit (11)

Vierailija

Eli, kun mies on viikonloppuisin kotona, hän herää ainakin toisena aamuna vauvan ja taaperon kanssa, koska hän on aamuvirkumpi. Viikonlopuna myös toisen on helpompi mennä toisen lapsen kanssa päiväunille, kun toinen vanhempi on hereillä olevan kanssa. Yleensä siis niin, että se, joka herää lasten kanssa aamulla, saa mennä päiväunille.

Vierailija

Useinhan se kakkonen on hyvä uninen ja tottunut hälinään. Ja eihän sitä loppuelämäänsä tarvitse jaksaa öitä valvoa. Karsit muista asioista, jos et jaksa.

Vierailija

ekan lapsen vauva-aikana olin ihan zombie vaikka vauva nukkui 3-4 tuntia, mutta herätykset klo 5 aamulla ottivat tosi koville varsinkaan kun en osannut mennä nukkumaan ennen klo 24

Vierailija

mutta saa nähdä, kun toinen tulee maailmaan (jos tulee). Sitten ei niin vain levätäkään päivällä, kun taapero on hereillä ja tahtoo leikkiä. Täällä myös pelottaa. Ja se, kun pitäisi töihin jaksaa mennä.

Vierailija

Tyttö halus aina seurustella öisin n. 3h kerrallaan ja päivisin nukkui puolen tunnin pätkissä. Poika taas söi tunnin välenin oli sitten yö tai päivä.

Kolmamannen kanssa pelotti jo etukäteen että miten oikein jaksaa jos yhtään tulee sisaruksiin. Mutta tämäpä herra on ollut oikein unelma. Nukkui pitkiä pätkiä sekä yöllä että päivällä, jopa 7h putkeen =)

Vierailija

eli osittain valvottivat päällekäin mutta oikeastaan en ole saanut nukkua kunnon yöunia yli viiteen vuoteen. Molemmilla ollut korvatulehduskierre

Vierailija

Ekan kanssa siis muistan että niitä oli jonkun verran mutta nukkui yöt kokonaanmelkein puol vuotiaasta. ja kun sisaruksethan on aina ku yö ja päivä niin tää toinen tulee varmaan huutamaan joka yö pari vuotta.

Vierailija

nuorinta nukkumaan. Juoksentelee ympäri asuntoa ja nostaa kovan metelin (jolloin toiset lapset herää) jos yritän laittaa nukkumaan. Olen todella väsynyt.

Vierailija

kolmeen ja puoleen vuoteen yhtään kunnon yötä, heräämättä yhtään kertaa=)

Nyt vasta alkaa vähän väsyttämään kun kuopuksen 1v1kk imetys alkaa olla ohi ja mitkälie äitihormonit alkaa rupista kadota. Onneksi nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä ja pojat ovat jo muutaman viikon nukkuneet kohtuu hyviä öitä..

Meillä on neljä lasta kahdessa satsissa, meillä on kaikki olleet sillälailla helppoja, että ovat toki syöneet öisin mutta kukaan ei ole oikeastaan valvottanut, kolmonen oli kyllä korvakierrelapsi ja kuopuksen hampaat tulevat korkean kuumeen kanssa että on meillä kyllä tosi kurjiakin öitä ollut mutta pääasiassa aika rauhallista ja olen itse osannut nukahtaa aina heti kun vauvakin ja kun tissiä ovat imeneet öisin niin jo ennen vauvaa=)

Kannattaa ottaa se asenne, että lepää kun lapsetkin nukkuu, kotityöt yms kyllä odottaa, jo vartin unessakäynti virkistää kummasti.

Ja vauvalle alusta saakka olla selkeät iltarutiinit, samanlaiset joka ilta niin oppii erottamaan päivän yöstä.

Ja meille perhepeti on ollut vauva-aikana ehdoton, miten helppo on tökätä tissi suuhun ja kohta jo nukutaan taas.

Ei lasta kannata väsymyksen pelossa jättää tekemättä, ei ne vauvat ole veljeksiä kaikessa, toinen nukkuu yötä läpeensä jo laitokselta tultuaan, toinen valvottaa vielä kolme vuotiaana, vähän tuurissaan aina.

Ja jos turvaverkot on kunnossa ja puoliso osallistuu lastenhoitoon niin ei hätää mitään. Laittaa mummuon tai isukin leikkipuistoon, pieni nukkuu vaunuissa ja isompi leikkii ja äiti saa nukkua päikkärit rauhassa tai lukea rauhassa päivän lehden taoi mitä ikinä haluaa.

Aika aikansa kutakin!

Vierailija

lapsilla ikäero 1v. 8kk ja aika rankaa on ollut. Toisaalta ei tarvinnut uudestaan opetella yöheräämisiin kuopuksen kohdalla kun esikoinenkin oli vielä niin pieni, mutta taas toisaalta ei ole vielä saanut unirästejä korjattua. Uskon, että kun kuopus 2v. niin tilanne helpottaa...Pakolla jaksaa ja ei sitä kakkosen kanssa tee samoja virheitä nukkumisen kanssa kuin ensimmäisen. Meillä ihan selkeästi kuopus on tottunut meluunkin enemmän kuin esikoinen.

Vierailija

mutta en jaksa:( Mulla on nyt 1v8kk lapsi ja yhtään kokonaista yötä en ole nukkunut koko aikana. Nyt alkaa tuntumaan, että olen tosi väsynyt, töissäkin kun käyn jo..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Alueet

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat