Neuvola/UÄ käynnit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi. Kuinka olette miehet osallistunut neuvola/UÄ käynteihin? Itse käynyt jokaisessa(esikoinen tulossa). Kiinnostaa oikeasti kovasti oppia miten vauvaa hoidetaan ja miksi " vaimoke" vaihtaa mieltä joskus nopeasti. Meillä menossa 19+6. Kertokaa miten olette olleet mukana, itse aion olla aina mukana.

Kommentit (13)

Vierailija

isi32v:

Lainaus:

Ekan raskauden yhteydessä tuli ravattua, toisenkohdalla harvakseltaan. Osa neuvolatädeistä ärsyttää. " Kyllä mä meen jos vaimo pakottaa" taitaa olla asennoitumiseni...ei taida työnantajakaan tykätä tällähetkellä on vähän kiireistä, ultrasta voisi kyllä myöntää isillekin palkallisen vapaan.

Nain se taitaa usein menna.

Neuvolatadeilla on kylla aika vakaa kasitys siita millainen on kunnollinen isa. Ja aiti.

Vierailija

Itse olen osallistunut molempiin ultriin sekä pariin ekaan neuvolakäyntiin. Minusta eikä vaimosta kummastakaan ei ole tuntunut kovin tarpeelliselta että tulisin mukaan jokaista virtsatestiä ihmettelemään, vaikka ensimmäisestä raskaudesta onkin kyse. Tosin tuleva isoäiti on alan ammattilainen, joten yleensä olen kysellyt suoraan häneltä.

Vierailija

Meillä mies oli myös innolla lähes joka neuvolakäynnillä mukana. Arvostin ja arvostan sitä edelleen. Vaimollasi on hyvä mies! Saa olla ylpeä!

Lila75

Vierailija

...kun vain voi. Olen olleut innoissani esikosien tulosta 23.12.2004 asti. Silloin saimme kuulla pienokaisen kasvavan äidin mahassa. Laskettu aika on 21.8, joten aikaa ei ole enää paljoa. Olen ollut paikalla molemmissa ultrissa sekä neuvolassa aina kun työ on antanut siihen mahdollisuuden. Jatkuvasti luen vauvakirjoja ja avovaimon kanssa seurataan vauvan kehitystä.

Enää ei ole kaukana hetki kun...

Vierailija

Ekan raskauden yhteydessä tuli ravattua, toisenkohdalla harvakseltaan. Osa neuvolatädeistä ärsyttää. " Kyllä mä meen jos vaimo pakottaa" taitaa olla asennoitumiseni...ei taida työnantajakaan tykätä tällähetkellä on vähän kiireistä, ultrasta voisi kyllä myöntää isillekin palkallisen vapaan.

Vierailija

...eli kysy asioista ja avaudu siitä miltä sinusta tuntuu. Olen itse jäänyt pois parista neuvolakäynnistä, ja turhaan joka hommassa olisinkin ollut. Oma kätilömme on kokeneempi ja osaa kysellä isänkin tunnelmia, moni muu jotenkin asenteellisempi. Musta neuvolan ja synnärin porukka siellä sinuakin varten, kunhan ensin hoitelevat äidin ja lapsen. Haasta, niin oppivat.

Ja tärkeintä: olen mukana koska minua kiinnostaa ja haluan päästä paremmin mukaan varsin sulkeutuvasti raskauttaan viettävän kumppanini maailmaan. En siksi, että niin kuuluu tehdä tai että se on joku h******n hyvän miehen rooli. Minusta tuleva isä ei ole huono, jos ei pääse uhrautuen hyppimään joka pissahetken perässä ja teeskentelemään ihmistyyppiä, jota ei oikeasti ole.

Vierailija

minulla on ollut mahdollisuus, niin olen ollut mukana jokaisessa neuvolakäynnissä alkuraskaudesta tähän päivään, kun tyttö on jo 11kk. Osallistumiseni käynteihin on ollut molempien mielestä erittäin tärkeä asia ja olen kokenut käynit todella positiivisina asioina.

Vierailija

Minä olin mukana ensimäisellä neuvola käynnillä. Haluaisin kyllä olla aina mukana mutta nyt toiselle kerralle en päässyt kun juuri alkoi uusi työ samana päivänä. Jostain syystä tuntui pahalta olla töissä. Toivottavasti pääsen muihin. Ultrasta en ainakaan jää pois mistään hinnasta. se tosin on vasta rv18. nyt menossa 12.

Vierailija

Vastaanpa, vaikken mies olekaan. Minun mies on ollut jokaisella neuvolakäynnillä mukana. Ultria on ollut varmaan jotain kymmenen kun ei ihan " kaavojen" mukaan ole raskaus edennyt, mutta ei niihin ole töistä päässyt kuin yhteen. Rakenneultraan on kyllä tulossa. Neuvolassa mies tykkää olla mukana erityisesti sen takia kun kuulee vauvan sydänäänet.

Muutenkin mies on minusta aika aktiivisesti mukana odotuksessa. Pyytää aina raskausviikon vaihtuessa lukemaan vauvakirjasta, mitä kohdussa sillä viikolla tapahtuu ja minkä kokoinen pikkuinen on. Kyselee myös voinnista ja kaikesta ja on kiinnostunut. Ikää tällä tulevalla iskällä on 24 ja ensimmäistä odotellaan vaikkakin viides raskaus on jo menossa, eli keskenmenoja on takana.

RouvaP. rv16+3

Vierailija

Pakko oli vastata kun teidän laskettu aika on esikoisen syntymäpäivä 25.11. mutta vuosi oli 2003 kylläkin! Meillä ei mies päässyt kuin yhteen neuvolakäyntiin mutta molempiin ultriin sentään pääsi, me kun asuttiin siihen aikaan 200 km päässä toisistamme. Ihan hyvin on silti mennyt! ;-)

Vierailija

Nyt menossa viimeiseen ultra/lääkäriin. Pian laskettu aika. Yhden neuvolan olen joutunut olemaan poissa. :-( Enemmän olisivat voineet kysyä myös kuinka tuleva isä voi ja onko mitään kysyttävää. Se vaan jäänyt vaivaamaan neuvola reissuilla.

Vierailija

Meillä mies myös kävi neuvolassa ja ultraäänessä mukana ja on hienosti mukana vauvan kehityksessä yms. huolehtii päivittäin, että vauva varmasti saa d-vitamiinit jne. Eli tosi hienoa, että haluat olla mukana odotuksessa ja varmasti myös sitten aikanaan myös vauvan hoidossa. Siitä on suuri apu vauvan äidille ja merkitsee myös henkisesti hänelle paljon:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat