Onko vielä kuntia/kaupunkeja joissa perhepäivähoitaja saa kuljettaa

Vierailija

lapsia autollansa ympäriinsä? Ilman istuimia vai istuimilla? Kysyn tätä koska paikkakunnallani varahoitaja ajelutti lapsia autossa ilman istumia - hän tosin jäi vahingossa kiinni kun huomasin asian.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

turvaistuimia ja laittavat lapsen air bag-paikalle ilman lupaa. Lisäksi perhepäivänhoidonohjaajalla on asenne että XX asuu sen verran syrjässä että hän kaipaa aikuista seuraa joten hän ajelee aamulla ja illalla useita kilometrejä suurien teiden yli lähimpään puistoon. Hoitajalla ei ole edes hiekkalaatikkoa pihallaan

Vierailija

Kirjallinen lupa täytyy tietenkin olla vanhemmilta olla. Lapset ovat turvavöissä, mutta istuimia ei ole, kaupunki ei näet suostu niitä hankkimaan, ovat kuulemma liian kalliita. Jos täällä maalla halutaan päästä jonnekin esim. leikkipuistoon tai isommat lapset kerhoon, eipä heitä sinne saa muuta kuin autolla. Onneksi matkat ovat vain muutaman km:n mittaisia, eikä niitä ihan päivittäin tarvitse tehdä. Siltikin mua arveluttaa lapsia kuskata, mutta vanhemmat itse haluavat lapset kerhoon ym. Olen siis itse pph.

Vierailija

Voi jösssös, miten isoja 35kg:a ja n. 10 vuotiaita lapsia teillä on oikein perhepäivähoidossa??? Sitä pienemmällä on aina oltava asianmukainen istuin! pph arvioi itse tasan tarkkaan vain lapsen koon ja siihen sopivan istuimen, muuten toimii laittomasti.

Vierailija

Yksityinen pph ja sanoi ettei yleensä kulje autolla, mutta jos tarvii jostain syystä. Istuimet/korokkeet häneltä löytyy. Kunnallisista en tiedä.

Vierailija

meillä, pieni kunta länsirannikolla, ainakin kuljettelevat. Esim. toiselle puolelle kylää päästäkseen samaan leikkipuistoon jonkun toisen pph:n kanssa. Istuimista en tiedä, mutta tuskinpa ainakaan tarpeeksi on kun on aina useampia lapsia kyydissä.

Omat lapset eivät ole pph:lla, tämäkin on vaikuttanut päätökseen.

Vierailija

Täällä pk- seudulla heidän toimintaansa seurataan tarkasti, ja luotan omaan hoitajaamme täysin. Olisi kurjaa ajatella, että lapset olisivat autokyydissä ja vielä ilman turvaistuimia.

Vierailija

Paikkakunnan nimessä on 6 kirjainta ja alkaa L-kirjaimella

Vierailija:

Lainaus:

meillä, pieni kunta länsirannikolla, ainakin kuljettelevat. Esim. toiselle puolelle kylää päästäkseen samaan leikkipuistoon jonkun toisen pph:n kanssa. Istuimista en tiedä, mutta tuskinpa ainakaan tarpeeksi on kun on aina useampia lapsia kyydissä.

Omat lapset eivät ole pph:lla, tämäkin on vaikuttanut päätökseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat