***Elokuisten keskiviikko***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Meillä yö meni ihanasti, vaikka Aleksi menikin nukkumaan vasta klo 22.40 kauhean känkkäilyn jälkeen (yleensä nukahtaa n 1h aikaisemmin). Karjui tissillä hurjana, isin sylissä rauhoittui ja halusi taas syödä, mutta kun tuli mun lähellekin, alkoi taas kamala huuto. Suostui lopulta ottamaan tutin (ihme!), lussutti sitä pari minuuttia ja sen jälkeen iski sitten tissiin kiinni ja imutteli tyytyväisenä. Mikäköhän juttu tämäkin nyt oli...? Mutta sitten poju vetelikin unia 6,5h putkeen! Oli jossain välissä pakko käydä katsomassa, ollaanko pinniksessä vielä hengissä! :)

Aamulla oltiin sen verran levänneitä (sekä äiti että poika), että kinuttiin isältä kyyti Helsinkiin ja raahattiin vielä mukaan Tennispalatsiin Vauvakinoon. Ei ollut meidän isä ainoa mies siellä, vaikka yhden käden sormilla miehet saikin laskea... :) Leffana oli Vaimoni on noita, joka ei kovin kummoinen ollut, mutta päästiinpähän yhdessä leffaan! Poika sitten sopivasti vielä nukahti lopussa ja mentiin vielä pizzalle. Meillä oli melkein kuin treffit miehen kanssa! :)

Vierailija

Oon vaan ollu taustoilla ja nyt päätin liittyä taas keskusteluun.:)

Annabel on nyt 2kk ja nukkuu edelleen yönsä yhdellä klo 4n syötöllä. kuten on tehny alusta asti. kuuden jälkeen illalla aina valvoo koko illan ja nukkumaan mennään koko poppoo klo 11 illalla. huomenna on neuvola, vähä aina jänskättää toi neuvolakäynti.

lähdetään Ranskan Annecyyn tiistaina vauvan kans viikoksi. miehellä oli sinne työmatka ja se sanoi että ei halua lähteä ku vauva on niin pieni. niin ne sanoi, että ota vaimosi ja vauva mukaan: ne kustantaa kaiken ylläpidon, hotellin ja ruuat. en voinu kieltäytyä kutsusta, kun kuulin että kaupunki on väärällään lastentarvike ja sisustusliikkeitä.

matkarattaat vaan mukaan, hotelli on keskustassa.

vähän kyllä huolettaa, että miten reissu menee, mutta Annabel on niin helppohoitoinen ja perustyytyväinen vauva, että sikskin uskaltaa paremmin lähteä.

onko kellään kokemusta tai vinkkejä reissaamisesta näin pienen vauvan kanssa?

mulle laitettiin kuparikierukka tässä viikko sitten, ei oo ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa siitä.

imetys tökkii... en tiedä miten päästä tästä huonosta omastatunnosta.

tuntuu tulevan enää muutamia tippoja. vauva imee enää n.5 min kerralla ja sen jälkeen ei tuu ku yks tippa jos oikein puristaa.

en tiedä mitä tehdä. oon kokeillu jouda paljon ja antaa imee vuorotellen pikiäkin aikoja, mutta ei auta. sitkuttelen täs vielä, mutta olis niin helppo tehdä päätös että lopettaa koko touhu.

osasyy voi olla stressi. on ollu paljon kaikkia joulutilauksia mitä pitää hoitaa, ja muita asioita. ei auta...

lähipiiri vaan sanoo että: ku imetät vaan tarpeeksi usein niin kyllä sitä rupee taas tulemaan.. mieheni onneksi tietää että oon yrittäny.

neuvolan täti sanoi että ei se auta pakosti vaikka tekis mitä, vaikka tekisit kaikkes, niin ei sitä pakosta tulisi sen enempää. ihana täti :)

hiires, ihania kuvia, koitan laittaa tänne joskus myös meidän neidin kuvia :)

Anne ja Annabel Alexandra 2kk

Vierailija

Paikalla ollaan...

aamulla oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok:=)

Ainoastaan tuo ehkäisy puoli meni ristiin sen lääkärin kanssa. Hän aloitti keskustelun näin; en laita kierukoita ennen kuin vähintään 4kk synnytyksestä ja hormoonikierukan saa vain jos ei imetä, joten tässä tämä pilleri resepti!!!! Koetin siinä selittää että kyseinen pillerimerkki ei sovi minulle samoja kokeiltiin edellisen raskauden jälkeen 3kk ja sen ajan meillä asui " hurja äiti" . Ei ottanut kuulevaan korvaan kommenttejani sanoi että kokeile 3kk ja palaa sittten asiaan.... Joo tilaan tässä päivällä ajan yksityiselle gynelle joka saa kertoa lisää kierukoista ja muusta, netin kautta on löytynyt paljon tietoa, nyt vaan mietityttää tuo kun hormonikierukassa on myös tuota keltarauhashormonia niin saako se aikaan saman kuin nuo pillerit, jos saa niin taidan kallistua kuparikierukkaan, onko kellään kokemuksia siitä????

Iina nukku hyvin yöt nyt on pati yötä mennyt yhdellä aamuyön syötöllä, klo 04-05 aikaan ja nukkumaan on mennyt n.22

Meillä on isäntä, vanhempi tyttö jo kipeenä ja nyt odotellaan milloin poika, minä tai Iina sairatutaan, no Iina kyllä aivastelee jo välillä ihan kiitettävästi. Onneksi miehellä on iltapv työterveyslääkäri aika joten raahaudutaan koko porukka sinne tutkittavaksi samalla....

Mutta nyt taustailemaan...

Marraspallo ja pikku-Iina

Vierailija

solararc:

Lainaus:

Juu, täällä sitä ollaan...eipä ole paljoa kerinnyt kirjoittelemaan kun on ollut kädet täynnä töitä tässä viime aikoina;-) Eli esikoinen uhmittelee ja vaaveli tarvitsee koko ajan syliä, tissiä, syliä...joten olen siis laittanut asiat tärkeysjärjestykseen!!!:-))

Marraspallo: sinä mietit kierukoita? Itse olin juuri tänään laitattamassa Mirena-kierukan jälkitarkastuksessa. Viime kerralla kokeilin kuparikierukkaa, mutta mulla tuli siitä ihan järkyttävät kuukautisvuodot. Ei riittänyt " tuplavarmistuskaan" vaan valui desitolkulla (siltä ainakin tuntui) ja kaikki vaatteet oli veressä:-( Aika hurjaa oli töissä kun jäi penkkiin vaan verinenen läntti...Huhhuh.

Kerroin sitten jälkitarkastuksessa murheeni, mullekaan ei pillerit sovi, tulen ihan depikseksi niistä, kuparikierukka ei sovi (siinähän ei ole sitä hormonia, siksi vaikutti hyvältä ratkaisulta) ja kortsutkin on semmosta sähläämistä. Joten hän ehdotti tätä hormonikierukkaa. Tästä irtoaa vähemmän hormonia kuin muista hormoniehkäisimistä koska kierukaa vaikuttaa suoraan kohtuun, joten saapa nähdä tuleeko musta ihan monsteri taas!!!:-O Kallishan tämä oli, 162 euroa...mutta jos koko 5 vuotta aion sitä pitää niin halpa siinä tapauksessa...

Vaaviasiaa...meillä ollaan tissillä koko ajan. Posket vain pyöristyy!:-) Ihania hymyjä satelee välillä ja muutaman kerran vaavi jo yrittää jutellakin! Ihanáa katsella...

Solararc+ vaavi 2kk

Utelua....

Eli sinä siis imetät ???? Ja tuon hormoonikierukan voi laittaa vaikka imettää???? Kävin lukemassa netistä tuosta kuparikierukasta ja hormonikierukan eroista jotenkintuo hormonikierukka sopis paremmin mutta eihän sitä ennen kuinkokeilee, paitsi on se aika kallis sijoitus jos sittenei pysty käyttämään sitä... Kelahan ei korvaa näistä mitään????

Marraspallo ja Iina

Vierailija

Kylläpä nämä päivät juoksee kovaa kyytiä. Jälkitarkastukseen meno tänä aamuna. Pitäis tieten suunnitella kovasti mihin ehkäisyyn päätyy, sterilisaatiota olen vakaasti suunnitellut, mutta on se niin lopullista, että saapa nähdä.

Neitokaiset vielä nukkuvat ja anoppia odotellaan lapsenvahdiksi. Mieskin oli yllättänyt...aamulla töihin lähtiessään jättänyt viestin pöydälle " käy kulta ostamassa itselle jotain kivaa" ja sata euroa rahaa viestin alla ;)))

Taidanpa poiketa palstailemaan päivän päälle uudestaan, kun paremmin aikaa. Nyt lääkäriin.

Vierailija

Ehdinpä kerrankin kirjoittelemaan näin aikaisin.

Katsoiko kukaan eilen 4d:tä kaksoisveli sisälläni?

Enpä ole itse koskaan kuullutkaan moisesta. (Ehkä parempi niin)

Oikeastaan aika järkyttävää, miten vauvan sisällä voi loisena kasvaa toinen vauva (tosin epämuodostuneena/keskenjääneenä).

Onneksi se on tosi harvinaista.

Meillä yö sujui aika lailla tavalliseen tapaan.

Nukkumaan käytiin n.klo 21 ja syömään herättiin n. klo 2.30 ja 5.

Aamulla herättiin n. klo 8.

Itse menin tosin nukkumaan vasta klo 24 jälkeen, joten se vähän tuntuu aamulla.

On vaan niin mukavaa, kun saa hetken olla ihan yksin rauhassa (mieskin meni aikaisemmin nukkumaan).

Kokeilin muuten eilen illalla semmosta, kun kylvetin poikaa, että laskin hänet vedessä sen verran alas, että korvat menivät veden alle.

Luin täältä sellaisen vinkin levottomille vauvoille, että se muistuttaa vauva kohtuajoista ja moni itkuinen vauva rauhoittuu kuulemma siinä.

No, meillä poika on tosin aina tykännyt kylvystä, eikä hän muutenkaan ole kovin itkuinen, mutta aattelin kokeilla, mitä tykkää.

Ja kyllähän tuo tykkäsi.

Ekan kerran kylvyssä, hän nauroi ääneen ja nautti muutenkin vielä enemmän kuin ennen.

Suosittelen kokeilla.

Ja vaikka tosiaan meillä on poika aina tykännyt kylpemisestä ja suihkussa olemisesta, niin nyt vielä enemmän ja rentoutui vedessä kunnolla.

Nyt kuuluu kutsuhuuto.

Mukavaa päivänjatkoa .

-Sylvester-

Vierailija

Päivällä käytiin neuvolassa ja nyt oli mitat 54 cm (47), 37 cm (33,5) ja painossa päästy neljän kilon yli (en muista mitä, kun terkka unohti merkata korttiin=( syntymäpaino 2940g) " tarkkaavainen tyttö, hyvin voi, iho hyvä" - oli terkan kommentit. Seuraava käynti sitten 3 kk ja sit onkin piikin aika =(

Mulla 20. päivä jälkitarkastus. Laitan silloin paperit vetämään sterilisaatioon jos ei mies halua minun sijaan mennä (itse en aio sitä häneltä pyytää, en katso oikeudekseni). Puolen vuoden sisällä pitäis päästä. Siihen asti käytän todennäköisesti piikillä annettavaa ehkäisyä. Joku aine johon saan reseptin, käyn apteekista ostamassa ja sit neuvolaan pistättämään se. Onko KUKAAN kokeillut. Ihan outo mulle. Kuparikierukka oli ennen Enniä. Siitä ei muuten mitään pahaa sanottavaa, mutta mulle jäi pieni trauma siitä kun oli langat kadonnu ja jouduin poistattamaan sen sairaalassa kun ensin kävin gynellä, joka yritti sen ensin löytää (sattui enemmän kuin synnytys). Onneks sairaalassa ei sattunu yhtään, laittoivat puudutteen ja katsoivat ultralla missä sijaitsi. Ja sit siinä on se, että kuparikierukkahan ei estä hedelmöittymistä vaan munasolun kiinnittymisen, ja jotenkin ei istu mun korvien väliin... siis ilman mitään uskonnollista vakaumusta. No, meidän lapset on tässä ja pistän sit klipsit piuhoihin.

Joo, minä katsoin kylmäverisen jälkeen eilen sen 4D-dokkarin. HUH! Onneksi se nainen sai selvyyden poikansa isoon vatsaan (eivät voi syyllistää naista). Aika spooky-meininkiä =0

Hiires: Ihania kuvia kiitos!

Jospa nyt menis jatkamaan ruoanlaittoa ennekuin koko hella lainehtii (ei mitään uutta minulle).

Kukka ja Enni Rusina-Rinsessa 8 vko

Vierailija

Meillä simahdettiin vaihteeksi taas vähän myöhempään, vasta n. klo 22. Ja eka syöttö JO 1.00. Seuraavat 3, 5, 6 - sitten nostinkin tytön viereen ja siinä se tuhisi ja veteli tissiä, omasta nukkumisesta ei tullut oikein mitään. 7.30 noustiin ylös ja kyllä väsyttää taas...

Meillä siis tänään hääpäivä. Saas nähdä onko miehellä mielessä mitään ylläriä. Eilisessä pinossa oli keskustelua noista miehistä. Mäkin vähän toivoin, että tytön synnyttyä mua olisi tuo jotenkin muistanut. mutta mitä vielä. Vihjaisin siitä jossain vaiheessa ja mies katsoi pitkään, että mitä, olisko muka MULLE joku lahja ostaa vai. Pöh. Välillä ihan juntteja nuo miehet...

Emppu on oppinut käyttämään ääntään. Siis muutenkin kuin vain huutamiseen! Se on alkanut pitää sellasta ihmeellsitä mölinää!!! Siis ihan ku kitisisi, mutta ei se ole kitinää. Tyttö makailee hyväntuulisena ja vaan mölöttää (käsi suussa tietenkin) jotain omaansa! :) Hauskan kuulosta. Ja kun sille juttelee, vastaa tyttö jutteluun niin kovasti että meinaa tikahtua omaan ääneensä ja juttupaljouteensa! Suloista!

Nyt tuo vetelee tuossa kopassa ekoja aamupäiväunia. Taidan nauttia rauhassa kahvini sähköpostien äärellä! :)

Mukavaa päivää kaikille!

Anemos & Emppu 2,5kk

Vierailija

No meillä ei sitten mennyt yö tälläkään kertaa niin hyvin.

Mies tuli pojan kanssa klo 1 nukkumaan kun olivat tankanneet klo 24 desin NANia. Illalla tankkasi tisseiltäkin peräti yli 20 minuuttia mikä siis on melkoinen ennätys meidän jätkälle.

Noh, eka herätys oli 1.30, ei muuta kun tutti suuhun jahyssyttelyä, toinen herätys 2.40 jolloin syötiin hieman, seuraava herätys n. 3.40 jolloin söi taas VÄHÄN ja sitte nukuttaessa menikin puoli tuntia lisää... Uusi herätys 5.40, sit 6.20 ja 6.40 jne.

En siis todellakaan joka kerta syötä kun syötän nytkin varmaan liian usein kun poika viihtyy tissillä vain sen pari minuuttia, etumaidon herumisen ajan jos ei ole nälkä.

Mutta en kyllä tiedä mitä ihmettä teen? Nyt nukahti taas hetken torkuille. Aika väsymys painaa, enkä kyllä jaksaisikaan jos ei mies syöttäisi tuota yhtä syöttöä. Tosin on mieskin väsynyt kun poika valvottaa noin myöhään ja keskellä yötä ajan sohvalle ettei heräisi pojan ininään.

Päivälläkin nukkui vain ulkona yhdet 2,5h unet ja sitten parit puolen tunnin torkut...

Jospa se tästä joskus.

Baby ja vihdoin nukkuva Onni 10viikkoa (ja odottakaa vaan ku menen laittaan aamupalaa...byääh ;) )

Vierailija

Meillä aamu on oikeastaan alkanut kunnolla vasta nyt.Janina nukahti vasta 2 yöllä unille joten pitkäksi venyy nää aamut! Isommat tytöt ollut kyllä jo 7asti pystyssä, itseä väsytti niin paljon että nukuin niin pitkään kuin vaan pystyin.

Täällä muutamat ovat pohtineet kuinka paljon voikaan omaa lasta rakastaa. Niin se vaan on, en tiedä mitään mikä olisi yhtä ihanaa kuin nähdä oman lapsensa onnellisen ja tyytyväisen ilmeen!

Ja on se vaan niin ihanaa kun vauva kertoo kamalsti juttuja, kädet huitoo ja suu käy kovasti päästellen pieniä älähdyksiä ja ähinäää, ja välillä hurmataan sellaisilla hymyillä että!!! Kyllä sillä hetkellä unohtuu kaikki maailman murheet ja huolet! :o)

Lintu75 ja Caprice ja muillekkin:

Ajattelin tässä että jos saatais jossain välissä aikaiseksi jonkinlaiset tärskyt sinne Itäkeskukseen sovittua, olisko joskus parin viikon päästä hyvä aika? Entä olisiko muita jotka olisivat kiinnostuneita tulemaan mukaan???! :)))

Nyt kuuluu kutsu...palailen taas paremmalla ajalla=)

Elokuunvauva ja tyttöset

Vierailija

Memmukalla oli eilen aivan järkyttävän kipeä maha,itki melkein koko päivän ja syy oli äidin nauttima tuoremehu,imtysajaksi poistinkin sen juomavaihtoehdon kokonaan...

Tuosta ehkäisystä(meille saa nyt vielä siis yksi lapsi tulla jos on tullakseen)mua suututti kun neuvolalääkäri yritti tyrkyttää seuraavan raskauden jälkeen kuparikierukkaa ja se on vihoviimeinen ehkäisymuoto jonka haluan,hormooniehkäisyt on poissuljettu täysin kohdaltani joten päätin että ostan personan ja hedelmällisinä päivinä käytetään kortsua...muulloinhan voikin olla ilman...sterilisaatiotakin mietin,mutta se olisi aivan liian lopullinen ratkaisu kohdallani,voin hyvinkin haluta lapsen vielä yli 30 vuotiaana vaikka aina olenkin ollut sitä mieltä että 30v meidän lapset on tehty,nyt kun ikä lähestyy rajaa rupeaa mielikin muuttumaan.

Tänään onkin ollut kivan leppoisa päivä,tyttö oli kerhossa,muuten oltu ihan kotosalla,kohta pitäisi haravoida piha(saanut haravoida jo useita kertoja,koivuissa lehtiä vieläkin aika runsaasti...)

Illalla lähdetään ainakin käymään raksalla.

Niskat on täälläkin niin jumissa että lähdettävä lähipäivinä hakemaan rentoutuspiikkiä,pari kertaa olen ollut niin likellä pyörtymistä että hirvittää...hierontaan en uskalla mennä näin kipeillä hartioilla(tulehtuneilla siis)sauna vielä pahentaa mulla kipua ja mä onneton saunon joka päivä miehen kanssa.

Katja ja aurinkoinen Maya....

Ai niin tuo 5v oli äsken tosi ihana,kun lepertelin Mayalle näin :äitin oma Memmuliini,äitin oma Memmuliini!tyttö 5v huusi omasta huoneestaan:ONHAN SE ISOSISKONKIN MEMMULIINI!

Vierailija

Juu, täällä sitä ollaan...eipä ole paljoa kerinnyt kirjoittelemaan kun on ollut kädet täynnä töitä tässä viime aikoina;-) Eli esikoinen uhmittelee ja vaaveli tarvitsee koko ajan syliä, tissiä, syliä...joten olen siis laittanut asiat tärkeysjärjestykseen!!!:-))

Marraspallo: sinä mietit kierukoita? Itse olin juuri tänään laitattamassa Mirena-kierukan jälkitarkastuksessa. Viime kerralla kokeilin kuparikierukkaa, mutta mulla tuli siitä ihan järkyttävät kuukautisvuodot. Ei riittänyt " tuplavarmistuskaan" vaan valui desitolkulla (siltä ainakin tuntui) ja kaikki vaatteet oli veressä:-( Aika hurjaa oli töissä kun jäi penkkiin vaan verinenen läntti...Huhhuh.

Kerroin sitten jälkitarkastuksessa murheeni, mullekaan ei pillerit sovi, tulen ihan depikseksi niistä, kuparikierukka ei sovi (siinähän ei ole sitä hormonia, siksi vaikutti hyvältä ratkaisulta) ja kortsutkin on semmosta sähläämistä. Joten hän ehdotti tätä hormonikierukkaa. Tästä irtoaa vähemmän hormonia kuin muista hormoniehkäisimistä koska kierukaa vaikuttaa suoraan kohtuun, joten saapa nähdä tuleeko musta ihan monsteri taas!!!:-O Kallishan tämä oli, 162 euroa...mutta jos koko 5 vuotta aion sitä pitää niin halpa siinä tapauksessa...

Vaaviasiaa...meillä ollaan tissillä koko ajan. Posket vain pyöristyy!:-) Ihania hymyjä satelee välillä ja muutaman kerran vaavi jo yrittää jutellakin! Ihanáa katsella...

Solararc+ vaavi 2kk

Vierailija

Siis miten on mahdollista, että joillekin on jo laitettu kierukka noin pian synnytyksen jälkeen?????? Mulle terkkari sanoi, että se laitetaan vasta n.4-6kk kuluttua synnytyksestä, jotta kohdun limakalvot ovat ehtineet vahvistua kunnolla.

Ajattelin vaan, että nyt joutuu odottamaan vuoden vaihteeseen, että saa kierukan, mikäli siihen edes päätyy.( Näin lääkäri totes mulle tänä aamuna, että aikaisintaan vuoden vaihteessa vois laittaa) Outoa, että käytännöt näin vaihtelee, jos joillekin laitettu jo pari kk synnytyksestä.

Vierailija

Viime yö meni paremmin. Nukkumaan mentiin puoli kahdeksan aikoihin ja yöllä syötiin 02.00. Syöttö kesti tunnin kun piti vaihtaa kakkavaippa pois ja ottaa sit uudestaan tissiä. Mut sitten syötiinkin vasta 06.20, syötiin pitkään ja rauhallisesti ja noustiin ylös. Eli eka yö yhdellä syötöllä, jes! Voimia kaikille niille, joilla on ollu levottomampi yö.

Annoin illalla tankata usein ja se näköjään kannatti. Tänään olis neuvola, 2 kk Ennillä ja multa otetaan näytteet jälkitarkastusta varten, joka on kuitenkin vasta ens viikolla. Kiva nähdä miten ämmällä on kasvettu, pulloa en ole vielä antanut kuin muutaman kerran.

Katsoiko kukaan eilen: kylmäverisesti sinun? Karmea jakso =( Olis tehny mieli ottaa heti tyttö syliin kopasta ja halia. Voi että, miten sitä voikaan rakastaa näin paljon pientä ihmistä...

Kukka ja Rakas, Kulta, Ihana, Pipari-Prinsessa Enni

Vierailija

Tyttö katselee pötköttelee meidän sängyllä (taitaa olla Sofian lempipaikka), mutta ei varmaankaan kovinkaan kauaa itsekseen siinä viihdy.

Tänä aamuna Sofia oli ensimmäisen kerran hoidossa, kokonaista tunnin kaverilla, jolla on itselläänkin alle vuoden ikäinen. Hyvin oli mennyt, kun Sofia nukkui koko mun poissaolon vaunuissa. Hyvä niin.

Huomenna lähdetään Helsiinkiin päin, perjantaina mulla on tentti heti aamusta, joten mennään mun tädin luokse yökyläilemään. Sitten ollaankin muuten viikonloppu täällä kotosalla, pitkästä aikaa. Nyt meillä on ollut muutaman viikon putki, että ollaan oltu joka viikko jossain menossa ja usein vielä yökylässä.

Nyt alkaa kuulumaan kutsua seurustelemaan, joten poistun toisaalle.

Annales kera Sofian n. 8viikkoa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat