Minkä ikäisenä korvakorut??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkä ikäisenä vois ruveta ajattelemaan tytölle korviksia??

kiittäen wiuhti.

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Kyl mä ymmärrän! Kuka tahansa joka olis sun tai Linnun paikalla - ihan varmasti, jokainen kokis nuo mielipiteet liian kovina..

Se itsesäälissä - juttu, nyt lähinnä oli huulen heittoo, sorkke vaan jos otit ittees. Tarkotus oli sanoa ettei kannata ottaa näitä niin vakavasti.

Antaa mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;D *köh ku huono*

Vierailija

mutta minulla on tuttavapiirissä paljon tuttuja joiden pienillä tytöillä on korvikset, ja yhtään tapausta en tiedä jossa korvat olisivat tulehtuneet tms. Itäkeskuksen Anttilan lähellä on joku koru' kauppa' jossa laittavat reikiä pikkuisillekin. Itselläni on vain poika joten itse en ota mitään kantaa itse aiheeseen :)

Vierailija

Valitettavasti on luvattoman paljon äitejä, jotka eivät tosiaan ole lapselleen " niitä parhaita" .

Itse sain korvikset ekaluokkalaisena. Meinasin pyörtyä, enkä osannut niitä hoitaa, kasvoivat umpeen. Sen jälkeen olen kyllä ottanut useitakin lävistyksiä. Omat lapseni saavat korvikset aikaisintaan kouluiässä. Tekisi mieleni verrata tätä lasten korvien lävistämistä esim. koiranpentujen häntien ja korvien silpomiseen (typistämiseen) joka on onneksi jo Suomessa lailla kielletty. Kasvattajat puolustelivat typistämistä vedoten siihen, ettei niin pieni koiranpentu tunne vielä kipua (!!?) kun sitä silvotaan. Joku toinen vertasi tätä Koiramme-lehdessä siihen, että mitä jos vastasyntyneeltä katkottaisiin sormi tai varvas ulkonäön vuoksi? Että on niin paljon kauniimpi vauva ilman pikkurilliä!

Jokainen voi itse miettiä, miltä omien korvien lävistäminen aikoinaan tuntui ja kysyä sitten itseltään, haluaako alistaa puolustuskyvyttömän vauvansa samaan? Puhumattakaan siitä, että leikki-ikäisenä (tai vauvana) lapsi itse repäisee korviksen irti/se repeää kinastellessa/kiipeillessä tai muissa leikeissä. Teille, joiden vauvoilla on korvikset, esittäisin kysymyksen: miksi?

Vierailija

Olen joutunut korjailemaan muutamien lasten korvisreikien paikkoja koska korva kasvanut ja muoto muuttunut... Eli ottakaa huomioon että vauvana laitettu reikä, ei ehkä ole enää samassa kohdassa 5-10 vuoden päästä. Vanha reikä jääkin sitten todennäköisesti näkymään uuden viereen. ...jos uutta sitten voi laittaakaan!

Ikävintä on silloin kun vain toisen korvan muoto/koko muuttunut ja reijät eivät enää ole lähimaillakaan samaa tasoa!

Myös " ampumalla" voidaan huolehtia hygeeniasta. Korut ovat muovia joista ei aiheudu allergiaa ja ne ovat steriilissä pakkauksissa yksittäisinä. Kapseli, jossa koru on, asetetaan " pyssyyn" , jolloin niihin ei voi käsin koskettaa. Samalla on tietysti huolehdittu puhdistuksesta.

Itse en laittaisi vauvalle vaikka asiakas pyytäisi. Pyytäisin vielä miettimään asiaa.

Vierailija

" Missä laitatit pikkuisille korvikset?? Kiehtoo kiehtoo...neljän pojan jälkeen kun tytön sain niin olen kyllä niin niin turhamainen ja lumoutunut rimpsuista ja hörhelöistä...että.. "

Näinhän se usein menee, että oma lehmä kuitenkin ojassa.. Laita vaan korvikset tytölles - mutta mietippä asia ensin hänen kannaltaan.

Vierailija

Mä olen tämän 12 vuotisen äitiyteni aikana käyttänyt omaa järkeä kaikissa asioissa, eikä ole ollut kellään valittamista. Olisipa tosiaan mielenkiintoista nähdä millaset tyypit tollasta suustaan päästelevät.

Kun sanoin, että maailma muuttuu, kirjoitinkin vielä, että MEILLE EI napakoruja ja lävistyksiä tule. Ja juu, olen kyllä aiheuttanut kipua kolmevuotiaalle lapselleni laitattamalla esimerkiksi vesirokkorokotteen, joka kyllä näytti sattuvan, moralisoikaa nyt sitten sitäkin. Mulle on yksi lysti mitä ihmiset ajattelee tai itse tekee, täällä ei kovin rakentavasti voi puhua mistään, näköjään.

Olisipa kiva tietää kuinka täydellisiä äitejä te olette, aiheeksihan voisi ottaa vaikka imettämisen, lasten kanssa touhuamisen, oman ajan, kodin yleisen ilmapiirin, millaisia eväitä lapsillenne annatte elämää varten jne. Niinhän se on, että niin tai näin, aina jostakin se on väärinpäin.

Vierailija

Olen joutunut korjailemaan muutamien lasten korvisreikien paikkoja koska korva kasvanut ja muoto muuttunut... Eli ottakaa huomioon että vauvana laitettu reikä, ei ehkä ole enää samassa kohdassa 5-10 vuoden päästä. Vanha reikä jääkin sitten todennäköisesti näkymään uuden viereen. ...jos uutta sitten voi laittaakaan!

Ikävintä on silloin kun vain toisen korvan muoto/koko muuttunut ja reijät eivät enää ole lähimaillakaan samaa tasoa!

Myös " ampumalla" voidaan huolehtia hygeeniasta. Korut ovat muovia joista ei aiheudu allergiaa ja ne ovat steriilissä pakkauksissa yksittäisinä. Kapseli, jossa koru on, asetetaan " pyssyyn" , jolloin niihin ei voi käsin koskettaa. Samalla on tietysti huolehdittu puhdistuksesta.

Itse en laittaisi vauvalle vaikka asiakas pyytäisi. Pyytäisin vielä miettimään asiaa.

Vierailija

Vierailija

korvikset 14 vuotiaana.Minua myös säälittää vauvat/lapset joilla on korvikset..miksi laittaa korvikset vauvalle/lapselle?en ymmärrä.huomioikaa myös se ettei " ampumalla" saa tehdä korviksia,enkä sitä suosittele koska se on epähygieenista.Jos päätät hankkia korvikset käy ammattitaitoisella lävistäjällä joka tekee reijät neulalla hygieenisesti.

Vierailija

ainoa vaan ettei sitä kukaan olekaan epäillyt eikä edes kyseenalaistanut vaan tuonut vain sinun kannastasi poikkeavia mielipiteitä esille vaikkakin varsin kovaan sävyyyn.

Tämä ihan kutkuttaa tämä tällainen vääntely ja meuhkaaminen, luulisi nimittäin että sen ei hyväksyvänkin ja jopa kritisoivan kannanoton voisi ottaa vastaan aivan yhtä hyvin ja kypsästi kuin sen omaakin asiaansa ajavan mielipiteen.Lukaisin tuota teidän elokuisten ketjua ja minua näin ulkopuolisena suuresti huvitti se teidän " me ollaan niin hyviä ja muut vain tiukkapipoja mukatäydellisyyksiä" -henkenne siinä=D no hyvähän se on että saa itsellensä ja toimillensa pönkitystä jossakin. Mutta ole hyvä Lintu75,voit kyseenalaistaa minunkin toimiani äitinä ja vanhempana,kysele mitä mieleen tulee niin vastaan jahka ehdin.

Vierailija

Pikkusisko sai 8v ikäsenä ja oli vielä liian nuori, reiät mätänivät puutteellien hoidon takia.

Samoin niin kauan, kun lapsi leikkii paljon ulkoleikkejä: puissa kiipeilyä yms. musta korvikset ovat enemmän vaaraksi kuin iloksi.

Vierailija

en nyt kuitenkaan ole tytölle pulttia päähän ampumassa!!! kyllä nyt ryöppyää taas :( tämän siitä saa kun tyhmiä kyselee...

Vierailija

olisin halunnut kuulla myös niitä äitejä jotka ovat laitattaneet korut hyvinkin nuorelle!!! kuinka onnistui..minkä ikäisenä,entä niiden hoito..ja onko käynyt haavereita!!

Vierailija

Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, laittaako joku lapselleen korvikset vai ei. Ei tässä nyt sentään tyttölapsen ympärileikkauksesta puhuta. Ap kysyi kokemuksia, eikä teidän ahdasmielisiä aatoksia!

Vierailija

Tätähän tämä on=)

Mutta katsopas, vastaukset ovat käyneet lukemassa yli 400 ihmistä. Epäilenpä, että aika monella heidänkin vauvoistaan on korvikset, mutta kukapa haluaisi ottaa paskaa niskaansa lukiessaan näitä moralisointeja. Meidän lapset tossa lukee näitä juttuja ja hymyilee. Eivät ole pahoillaan, kun ovat korvikset saaneet, ainakin siis kahden osalta olen jo anteeksi saanut. Meidän tytöt muuten soittaa pianoa ja toisella on se permiskin, väreistä nyt puhumattakaan, juu ja onhan se söpöä kun on musikaalisia lapsia, minkäs sillekään voi, mutta soittavat kyllä ihan omasta tahdostaan=)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat