Maailman tyhmin 7-vuotias :-(

Vierailija

Meidän ekaluokkalainen on ikänsä ollut toisaalta hyvin itsepäinen ja toisaalta hyvin herkkä lapsi. Ollessaan iloinen ja onnellinen, hän näyttää sen, kuten myöskin pahan mielensä on aina ilmaissut voimakkaasti. Uhma-ajat ovat olleet tosi kamalia. Nykyään hän on alkanut aina vastoinkäymisten yhteydessä sanomaan " mä olen maailman tyhmin lapsi" . Voi että tämä kolahtaa äidin sieluun ja syvälle.

Olemme aina kehuneet ja kiitelleet häntä ja hänen tekemisiään, eli siis koettaneet pönkittää itsetuntoa. En ymmärrä mistä tämä itsesääli nyt johtuu. Joskus tuntuu että hän ei kestä kuunnella ollenkaan arvostelua meidän osalta, eli jos hän kysyy jostain tehtävästä tms. onko se oikein ja sanomme siinä olevan jonkun virheen, niin hän suuttuu.

Hohhoijaa.

Kommentit (2)

Vierailija

luokkakaverit osaa olla julmia, jos tulee epäonnistumisia. Toisaalta voi olla ihan persoonakysymyskin tuo itsensä haukkuminen ja mollaaminen, se tavallaan antaa voimaa, kun ruoskii itseään. Olen itse ollut lapsesta saakka samanlainen.

Se missä lapsesi on hyvä, kannusta häntä, näin hän saa onnistumisen kokemuksia, luottaa itseensä ja itsetunto paranee.

Kaikille sattuu mokia, ne on vaan hyväksyttävä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat