Kirkasvalolampusta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Monellako on kotona kirkasvalolamppu syksyn ja talven pimeyteen? Käytättekö raskauden aikana? Mä pidin ittestään selvänä että käytän, mutta kollega sanoi, että hänen lampussaan on ohjeissa joku varoitus siitä, että se saattaa raskauden aikana jotenkin sekoittaa sikiön rytmit tai jotain sellasta (ei löytänyt lappua enää mutta muisti tän muuten). Oman lamppuni käyttöohjeessa ei lue yhtikäs mitään sellasta, ja netistä kun etsin tietoa, niin löysin artikkeleita, joiden mukaan lamppua oli jopa käytetty lääkkeitten sijasta masentuneilla äideillä.

Tohtiiks tossa nyt sitten aamuisin paistatella vaiko eikö? (Kaikkee tässä alkaa miettiä...)

Bontia 14+1

Kommentit (5)

Vierailija

Sitähän minäkin, enkä olis koko juttua ruvennu edes epäilemään ellei toi kollega olis puhunu siitä oman lamppunsa ohjekirjasta. Mut sen mies kyllä olikin sitten tokaissu, että kai ne nyt joka paikkaan laittaa varoituksia Ameriikan malliin, ettei vaan mistään alettais niitä syyttää. (Niinhän lääkkeisiinkin listataan kaikki mahdolliset ja mahdottomat sivuvaikutukset vaan varmuuden vuoksi, oikeusjupakoitten välttämiseksi)

Kyllä huomisaamuna Philips Bright Light paistaa täälläkin!

t. Bonita (joka osas tällä kertaa jopa kirjottaa nimimerkkinsä oikein...)

Vierailija

en ainakaan minä keksi että miten tavallinen kirkas valo voisi vauvaa vahingoittaa! Valohan piristää sinua, kun silmät havainnoivat pimeään vuodenaikaan tavallista kirkkaampaa valoa. Vauva ei mahaan valoa aisti, eikä vauvan vuorokausirytmi ole muutenkaan sidoksissa sinun rytmiisi. Nukkuu sillloin kun nukkuu, valvoo silloin kun valvoo... Tohtisin kyllä itse oleilla lampun äärellä jos sellaisen omistaisin.

Kitty rv 36+3

Vierailija

Tänä syksynä voin tavallista huomattavasti paremmin (varmaankin raskauden takia), enkä ole vielä aloittanut kirkasvalolampun käyttöä. Kuitenkin aion ottaa lampun heti käyttöön kun vähänkään tuntuu siltä.

Kirkasvalolampun teho on kuitenkin tehokkaimmillaankin n. 10000 luxia, eli kymmenkertaisesti VÄHEMMÄN valoa kuin aurinkoisena kesäpäivänä. Näin ollen kohtuun ulottuvasta lampun valosta ei takuulla ole haittaa, tai lääkärimme kieltäisivät meiltä myös ulkoilun kesällä ;)

Paistatellaan rauhassa :)

~Amidaalia~

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat