Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/6

Mikä näistä koiraroduista sopisi paremmin meidän perheeseen? Ov

Pitkän harkinnan tuloksena ollaan päätetty hankkia karvaturri meidän perheeseen. Itselläni on kokemuksia koirista (meillä oli mun lapsuudessa pystykorva/bordercollie mix + bordercollie ja koulutin itse tuon pystiksen, kun olin 12v). Miehen lapsuudenkodissa oli beagleja ja muistaakseni saksanseisojia tms. Eli kumpikaan ei ole mikään keltanokka koirien kanssa.
Asutaan kerrostalossa (isossa asunnossa), lähellä on hyvät lenkkeilymaastot, vaikka asutaankin kaupungissa. Ollaan kiinnostuttu harrastamaan koiran kanssa tokoa, agilityä tms. Myös paimennuskokeet ym. onnistuu (tutuilla on lampaita) tai esim. metsästyskäyttö onnistuu (mies käy isänsä ja parin muun tuttava perheen miesten kanssa metsällä). Eli koira ei joutuisi olemaan mikään sohvaperuna.
Meillä on kaksi lasta (1v ja 3v).
Ollaan luettu ja etsitty tietoa eri roduista ja ollaan päädytty näihin rotuihin:
-Basset hound
-Amerikankettukoira
-Amerikanvesispanieli
-Australianpaimenkoira
-Basenji
-Beagle
-Berninpaimenkoira
-Bordercollie
-Borderterrieri
-Englanninbuldoggi
-Chesapeakenlahdennoutaja
-Pyreneittenkoira
-Clumberinspanieli
-Kiharakarvainennoutaja
-Mäyris
-Dalmis
-Saksanmetsästysterrieri
-Pointteri
-Englanninsetteri
-Fieldspanieli
-Sileäkarvainen noutaja
-Englanninkettukoira
-Sileäkarvainen kettuterrieri
-Kultainennoutaja
-Irlanninsetteri
-Jackrussell
-Nöffi
-Tolleri
-Husky
-Suomenajokoira

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 22:44"]

Pitkän harkinnan tuloksena ollaan päätetty hankkia karvaturri meidän perheeseen. Itselläni on kokemuksia koirista (meillä oli mun lapsuudessa pystykorva/bordercollie mix + bordercollie ja koulutin itse tuon pystiksen, kun olin 12v). Miehen lapsuudenkodissa oli beagleja ja muistaakseni saksanseisojia tms. Eli kumpikaan ei ole mikään keltanokka koirien kanssa.
Asutaan kerrostalossa (isossa asunnossa), lähellä on hyvät lenkkeilymaastot, vaikka asutaankin kaupungissa. Ollaan kiinnostuttu harrastamaan koiran kanssa tokoa, agilityä tms. Myös paimennuskokeet ym. onnistuu (tutuilla on lampaita) tai esim. metsästyskäyttö onnistuu (mies käy isänsä ja parin muun tuttava perheen miesten kanssa metsällä). Eli koira ei joutuisi olemaan mikään sohvaperuna.
Meillä on kaksi lasta (1v ja 3v).
Ollaan luettu ja etsitty tietoa eri roduista ja ollaan päädytty näihin rotuihin:
-Basset hound
-Amerikankettukoira
-Amerikanvesispanieli
-Australianpaimenkoira
-Basenji
-Beagle
-Berninpaimenkoira
-Bordercollie
-Borderterrieri
-Englanninbuldoggi
-Chesapeakenlahdennoutaja
-Pyreneittenkoira
-Clumberinspanieli
-Kiharakarvainennoutaja
-Mäyris
-Dalmis
-Saksanmetsästysterrieri
-Pointteri
-Englanninsetteri
-Fieldspanieli
-Sileäkarvainen noutaja
-Englanninkettukoira
-Sileäkarvainen kettuterrieri
-Kultainennoutaja
-Irlanninsetteri
-Jackrussell
-Nöffi
-Tolleri
-Husky
-Suomenajokoira

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/6

Ettekö te nyt vieläkään ole osanneet päättää, millaisen koiran haluatte.

Jos kerta olette perehtyneet rotuihin, niin itsehän sit tiedätte mikä teille sopiii.

Kaikki muut on varmaan teille ihan ok. Mutta itse jättäisin selkeät metsästys/käyttökoirat listasta pois. siis ainakin Husky, ajokoira, beagle, pointteri....

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 22:52"]

Jos kerta olette perehtyneet rotuihin, niin itsehän sit tiedätte mikä teille sopiii.

Kaikki muut on varmaan teille ihan ok. Mutta itse jättäisin selkeät metsästys/käyttökoirat listasta pois. siis ainakin Husky, ajokoira, beagle, pointteri....

[/quote]
0 0
1/6

Ekaksi tuli mieleen,

että teidän ehkä kannattaisi valita ensin se, mitä aiotte koiralla eniten harrastaa. Listassa oli paljon erilaisia rotuja eri käyttötarkoitukseen. Näin listasta karsiutuisivat helposti ne rodut, jotka eivät soveltuisi eniten haluamaanne koiraharrastukseen. En itse tunne kaikkia rotuja niin paljon, että lähtisin niitä jokaista ruotimaan, mutta tällaiset asiat tulivat spontaanisti mieleen: Kaikki tuntemani jackrusselit ovat äänekkäitä koiria, ja niiden haukkumisen kanssa on tullut sanomista kerrostalossa. Nöffiä en osaa ajatella aktiivisena harrastuskoirana, mutta ehkäpä tunnen vain sohvaperunoita ;-).

Onnea rodun valintaan, helppoa se ei ole!

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 22:55"]

että teidän ehkä kannattaisi valita ensin se, mitä aiotte koiralla eniten harrastaa. Listassa oli paljon erilaisia rotuja eri käyttötarkoitukseen. Näin listasta karsiutuisivat helposti ne rodut, jotka eivät soveltuisi eniten haluamaanne koiraharrastukseen. En itse tunne kaikkia rotuja niin paljon, että lähtisin niitä jokaista ruotimaan, mutta tällaiset asiat tulivat spontaanisti mieleen: Kaikki tuntemani jackrusselit ovat äänekkäitä koiria, ja niiden haukkumisen kanssa on tullut sanomista kerrostalossa. Nöffiä en osaa ajatella aktiivisena harrastuskoirana, mutta ehkäpä tunnen vain sohvaperunoita ;-).

Onnea rodun valintaan, helppoa se ei ole!

[/quote]
0 0
1/6

Kakkonen, juu-u, mutta kun me ei osata päättää.

.

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 23:00"]

.

[/quote]
0 0
1/6

no siis....

Ei kerrostaloon:
Amerikankettukoira
Amerikanvesispanieli
Australianpaimenkoira
Basset Hound
Beagle
Berninpaimenkoira
Bordercollie
Chesapeakenlahdennoutaja
Pyreneittenkoira
Pointteri
Englanninsetteri
Englannin kettukoira
Nöffi
Husky
Ajokoira

Russelit ja mäyrikset ovat kovaäänisiä, jos on haukkumiseen taipuva yksilö...

Clumberin- ja Fieldsspanielin pentuja voi olla todella vaikea saada kuten myös Chesapeakenlahdennoutajia.

Jäljelle taisivat jäädä...

Tolleri, irlanninsetteri, Kultainen- sileäkarvainen ja kiharakarvainen noutaja, Borderterrieri, Basenji ja englanninbuldoggi...

Aika ihme rotuja olette kyllä ajatelleet. Suosittelisin pysymistä pienissä/keskikokoisissa seurakoiraroduissa....

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 23:10"]

Ei kerrostaloon:
Amerikankettukoira
Amerikanvesispanieli
Australianpaimenkoira
Basset Hound
Beagle
Berninpaimenkoira
Bordercollie
Chesapeakenlahdennoutaja
Pyreneittenkoira
Pointteri
Englanninsetteri
Englannin kettukoira
Nöffi
Husky
Ajokoira

Russelit ja mäyrikset ovat kovaäänisiä, jos on haukkumiseen taipuva yksilö...

Clumberin- ja Fieldsspanielin pentuja voi olla todella vaikea saada kuten myös Chesapeakenlahdennoutajia.

Jäljelle taisivat jäädä...

Tolleri, irlanninsetteri, Kultainen- sileäkarvainen ja kiharakarvainen noutaja, Borderterrieri, Basenji ja englanninbuldoggi...

Aika ihme rotuja olette kyllä ajatelleet. Suosittelisin pysymistä pienissä/keskikokoisissa seurakoiraroduissa....

[/quote]
0 0
1/6

Heh hee, oletin viestistasi loytyvan about 3 vaihtoehtoa...

Joo kannattaisi ehka nyt miettia mita koiralta haluaisitte ja mita sen kanssa harrastaa eika toisinpain!

[quote author="Vierailija" time="02.06.2008 klo 23:28"]

Joo kannattaisi ehka nyt miettia mita koiralta haluaisitte ja mita sen kanssa harrastaa eika toisinpain!

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä