Välivuodoista asiaa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla alko maanantaina kp 13 vuotamaan pientä tuhrua. Sitä on tullut nyt tähän asti joka päivä vähän. Eli nyt on sitten kolmas päivä menossa. Se on sellaista liman näköistä, missä on veri viiruja. Ja välillä se on ruskeaa tuhrua. Pikkuhousunsuojaan tulee vähän ja sitten pyyhittäessä jää paperiin.

Osaatteko sanoa mitä voisi olla?

Olen lopettanut pillerit kesäkuussa. Kierrot on ollut nyt 32 päivää.

Ovuulaation pitäisi sitten olla kp 18.

Olen ihan paaniikissa. Onko mulla nyt joku hormoonihäiriö?. Mulla ei ole koko elämäni aikana ollut koskaan yhtään välivuotoja. Yrittäkää saada selvää sepustuksestani. En voi olla raskaana. Viime menkat oli aika runsaat. Ja meillä on kortsut ollu käytössä, kun mies ei ole vielä valmis vauvapuuhiin. Meillä on yksi lapsi.

Kommentit (2)

Vierailija

Ihan pihalla olen minäkin... Mulla näin:

Elokuulla jätin pillerit, eka kierto 32 päivää. Toinen kierto 25 päivää, jolloin menkat yllätti täysin. Oli aika runsaat ja kestikin varmaan 5-6 päivää. Sitten oli pari päivää väliä ja tiputtelu alkoi. Parin tiputtelupäivän jälkeen jouduin ihan laittamaan pikkuhousunsuojan ja nyt jo siteen. Nyt kp 15 ja edelleen vuotaa. Soitin perhesuunitteluneuvolaan ja selitin tilanteen.

Hormoonimuutokset ovat tosi yleisiä puolenvuoden ajan pillereitten lopettamisesta. Minulla se vaan ihmetteli sitä, että vuoto ei ole rusehtavaa tuhrua, kuten sinä kerroit, vaan selkeästi kirkasta veristä vuotoa.

Minä sain lääkäriajan 14.11., mutta kätilö painotti, että jos tilanne pahenee, tulee lämpöä, kipuja tai vuoto yltyy, on mentävä päivystykseen. Eli kohtutulehduksen vaarakin on.

Kiertoa voit laskea normaalisti ja odotella seuraavia menkkoja, kuin välivuotoa ei olisikaan. Merkkaa kuitenkin kalenteriin kaikki vuodot ja rakastelut, paitsi jos jatkossakin käytätte vielä ehkäisyä.

Jos vuodot alkaa vaivata useammissa kierroissa, lääkäri voi määrätä jotain hormoonia kierron tasaamiseen.

Minä vielä ihmettelen omaa tilannettani ja odottelen lääkäriaikaa, seuraavia menkkoja tai raskaustestissä plussaa...

Toivottavasti oli jotain apua

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat