~~@Truplat kohti viikonloppua@~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viimeistä tuntia viedään. Sitten loppuu vihdoin nää yöt tältä erää ja vapaa viikonloppu edessä. Mikäs sen mukavampaa. Ensin kotiin vähän nukkumaan. Sitten haen pojan tarhasta ja mennään vähän ostoksille. Pitäisi kummitytölle löytää synnärilahja huomiseksi. Ja pojulle pitäisi ostaa uusia pitkiä kalsareita ja sen semmoista. Illalla ajattelin kävästä lenkillä pitkästä aikaa. Täällä kun on nyt syysloma, niin ei ole noita jumppiakaan missä ollaan käyty.

On kyllä tosiaan kiva, kun on täällä lähellä joku jonka kanssa voi kulkea odotusajan niin sanotusti käsi kädessä. Se on kuitenkin aina tärkeä päästä jakamaan niitä kokemuksia ja tunoja. Ja sellaisen jolla ei lpasia ole on niitä joskus vaikea ymmärtää. Ja ties vaikka kuulkaa oltaisiin samaan aikaan laitoksella ähistelemässä vauvoja maailmaan. Se ois kyllä jo kaiken huippu. Voitaisiin huudella toisillemme väliaikatietoja, heh.

Mariposa: Jo nyt on kumma jos et tänään testaa! Sä et vaan yksinkertaisesti voi pitää meitä enää yhtään jännityksessä. Tässä alkaa olla jo kidutuksen makua ;) Plussatuulia sinne kovasti paljon lähettelen ~~~~~~~~~~

Palailen taas päivemmällä.

mirulii rv. 4+6

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Taas supistelee. Hitto kun ei tiedä, että kuinka kauan näitä voi katella. Maanantaina on neuvola, mutta en tiedä voinko katella edes sinne asti. En halua sairaalaan makaamaan!!!

Axe: Onko sulla jotain mielipidettä asiaan? Supparit ei ole nyt kipeitä, mutta niitä tulee tasaiseen tahtiin -ainakin kun istuu tai seisoo...

Talvikki *surullisena:´(*

Vierailija

Tuossa makuulla ollessa vähän rauhoittuivat, mutta heti kun nousin pystyyn niin alkoivat taas. Eli onhan niitä taas muutaman tunnin tullut. Onneksi eivät tosiaan ole kipeitä. Aiemmat synnytykset käynnistetty eivätkä ole lähteneet helposti käyntiin. Molemmissa mennyt kaksi päivää ennen kuin päästy tositoimiin. Sitten kun lähtivät käyntiin niin esikoisen synnytys 7-8 tuntia ja kuopus 4 tuntia.

Ei nää missään nimessä ole mitään synnytyssupistuksia-mun mielestä! Eli en ole kipeä, mutta mietityttää, että miksi ihmeessä nyt sitten supistaa koko ajan vaikka en rasita itseäni:(

Vierailija

Kyllä sä itse tiedät jo synnyttäneenä, jos ne synnytyssupistuksia on. Jos siltä näyttää, ettei lopu, niin sit sairaalaan! Noilla viikoilla saat kuitenkin vauvan keuhkoja kypsyttävää lääkettä. Toivotaan, että loppuvat!!!

Mä olen muutenkin vähän huonolla fiiliksellä: se mun sisko jatkoi seurusteluaan poikakaverinsa kanssa (niillähän oli se episodi). No, mun siskolla on keliakia (niin kuin puolella suvusta) ja nyt gastroskopiassa jotain häikkää. Eikä siinä vielä kaikki. Sen poikakaverilla on Crohnin tauti ja sen kolonoskopian löydös: joko kasvain tai hyytymä. Suolisto myös vaarassa puhjeta.

Just joo. Kaikki (muitakin juttuja ollut lähiaikoina) taas kasaantuu muutamalle ihmiselle.

Vierailija

Täällä taas aamu alkanut 6! Vielä viikko sitten herättiin 7.30-8 ja nyt yhtäkkiä siirretty aamut 5-6 *huokaus*!

En tiä millä sais ne vielä vähän pidemmiksi...ei varmaan millää! :)

Meillä aikas tylsä päivä tiedossa. Tytölle iskenyt flunssa ja taidetaan ainakin aamupäivä olla sisällä. Huomaa jo tytön silmistä että on kipeä. Mies ehkä pääsee tänään suht aikasin, mutta menee sitten tekemään remonttia. Jos vaikka iltapäivällä lähtis tytön kanssa käymään kaupassa!

Olen kanssa samaa mieltä että äitiys on aivan ällistyttävän ihmeellinen asia!!!=) Tuntuu että elämälle tullut aivan uutta sen jälkeen kun tyttö on syntynyt ja miten asioitten tärkeysjärjestys muuttu aivan kokonaan! Ja se rakkauden määrä lastaan kohtaan on aivan valtava, ennen tyttöä en kuvitellutkaan että voi jotain rakastaan niin paljon. Ja se rakkaus jaksaa aivan ihmeellisiä asioita, mm. yölliset huudot, hampaiden tulot, uhmat, kiukut yms. Ja kun saa lapseltaan yhden hymyn ni tuntuu että kaikki mahdolliset kiukut unohtuu saman tien!

No joo...tästä aiheesta vois kirjottaa ihan tuhottoman pitkän viestin!!!=)

Eilen jäi BB väliin. Nää aikaset aamut on alkanut verottaa omaa iltajaksamista! Mut onnistuin kuin onnistuinkin saamaan miehen innostumaan ittestäni!!!;) Alkuraskauden aikan petipuuhat kiinnosti molempia aivan älyttömästi, mutta nyt olen huomannut että mielummin käyn nukkumaan kuin touhuumaan jotain muuta. Alkaa masu painamaan jo ihan kiitettävästi ja verottamaan jaksamisia!

Kovat polttees ois koko ajan tehä tytön huonetta...jos sit ku tyttö menee päikkäreille. Tai sit on itenkin mentävä pötköttää!!

No joo...kyllä taas tekstiä piisais!! Taidan mennä laittamaan tytölle muumin pyörimään ja menen ite vaaka asentoon sohvalle!!

Hauskat päivan jatkot kaikille!!!=)

Vierailija

Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että jatkatte nyt vaan vällyjen heilutusta! Uskon, että ystäväsikin olisi sitä mieltä jos tietäisi mitä pohdit.

Vierailija

Mariposa, pahoitteluni negasta. Tiedän miltä tuntuu, trust me..... =/ Mites sen auton kanssa, tuliko vahinkoa? Mä kans viime talvena löysin itseni ojan pohjalta, auto sojotti perä pystyssä siinä.

Enpä käyttäis ihan sanaa EPÄNAINEN kuitenkaan. =D Se on aika yleistä, et eka luomukierto voi olla vähän mitä sattuu! Six toisex toi venynyt kierto voi johtua ihan vaan niistä raskaushaaveista!!!! OIKEESTI. Mä ainakin oon täysin sitä mieltä, et mun kierto veny vain ja ainoastaan sen takia superpitkäks, että mä elättelin niiiiiin suuria toiveita raskaudesta, ja kyttäämällä kyttäsin niitä oireita ym. Että älä huolestu, varmasti se on aivan normaalia. =)

Koska teillä sit on seuraava mahis raskautua? *tahtoo tuplauskaverin*

Vierailija

Se olis taas duuniviikonloppu alkamas. Plääh...

Meijän akvaario sano viime yönä sopimuksen irti : (

Tänään oon sit siivoillut sitä ja vieny kalat kauppaan takas. Vakuutusyhtiöstäkin lupasivat ihan mukavan summan....

Ja kysyin sit tosta astianpesukoneesta samlla kun ei aikaisemmin ollut tullut mieleen. Tietenkin se kuuluu kotivakuutukseen! Miksiköhän en oo sitä älynny?

Saapahan niillä rahoilla hieman laskuja maksettua.

Onpas teillä nyt NEKKU ja MARIPOSA oudot vaivat vaikka ei pitäs raskaana olla. Taidatte olla molemmat kuitenkin...

Apua, nyt toi kissa yrittää mennä akvaarioon uimaan... Kääk!

Soffu rv 5+2

Vierailija

Voi mariposa! Nyt alkoi jo itteekin harmittamaan,kun olin niin varma,että plussa sieltä tulee. Niin että voin vain kuvitella miten kympillä sua ottaa aivoon! Eikä sit oo mahollisuus,et olis se ovis ollutki myöhemmin?

Mii: okei. Saat minulta luvan odottaa,että täti häviää,mut kun perävalotki on kadonnu,ni sit hommiin siellä ;DD

Fiikuna: Ihana ylläri ;D

Mut,nyt on taas mentävä...että voi olla hankalaa tää siivouksen aloittaminen*huokaa*

Vierailija

Tässä kuitenkin vielä päivän piristys;-)

Eläköön äitiys!

[color=red]- Äitiysvaatteet:[/color]

1. lapsi: Alat pitää äitiysvaatteita heti, kun saat tietää raskaudestasi.

2. lapsi: Pidät normaaleja vaatteitasi niin pitkään kuin mahdollista.

3. lapsi: Sinun normaalit vaatteesi ovat äitiysvaatteitasi.

[color=red]- Vauvan nimi:[/color]

1. lapsi: Selaat läpi kaikki nimikirjat ja kokeilet eri nimiyhdistelmiä.

2. lapsi: Jonkun täytyy nimetä lapsensa isovanhempien mukaan. Voithan se yhtä hyvin olla sinä.

3. lapsi: Avaat almanakan, suljet silmäsi ja katsot mihin sormi osuu. Impi? Miksi ei!

[color=red]- Valmistautuminen synnytykseen:[/color]

1. lapsi: Teet hengitysharjoituksia säännöllisesti.

2. lapsi: Et välitä tehdä hengitysharjoituksia, koska muistat ne viime kerrasta.

3. lapsi: Pyydät epiduraalipuudutusta 8. kuukaudella.

[color=red]- Vauvan vaatteet:[/color]

1. lapsi: Peset uudet vauvanvaatteet, lajittelet ne värisävyjen mukaan ja viikkaat ne kauniisti vauvan pikku vaatekaappiin.

2. lapsi: Katsot, ettei vaatteissa ole isompia tahroja ja hävität vain kaikkein suttuisimmat.

3. lapsi: Pojat voivat pitää pinkkejä vaatteita, vai mitä?

[color=red]- Ongelmatilanteet:[/color]

1. Otat vauvan syliin pienimmästäkin ininästä.

2. lapsi: Otat lapsen syliin vain jos hän meinaa herättää vastasyntyneen.

3. lapsi: Opetat kolmivuotiaasi vetämään mekaanisen helistimen.

[color=red]- Vauvan liikunta:[/color]

1. lapsi: Otat vauvan mukaan vauvauintiin, vauvajumppaan ja vauvakerhoon.

2. lapsi: Otat vauvan mukaan vauvauintiin.

3. lapsi: Otat vauvan mukaan ruokakauppaan.

[color=red]- Poissaolo kotoa:[/color]

1. lapsi: Kun ensimmäisen kerran jätät vauvan hoitajalle, soitat kotiin ainakin viisi kertaa.

2. lapsi: Juuri kun olet lähdössä, muistat jättää puhelinnumeron, josta sinut tavoittaa.

3. lapsi: Pyydät hoitajaa soittamaan vain, jos hän näkee verta.

[color=red]- Kotona:[/color]

1. lapsi: Vietät paljon aikaa vain katselemalla vauvaa.

2. lapsi: Pidät silmällä, ettei vanhempi lapsi nipistele, lyö tai töni vauvaa.

3. lapsi: Yrität piiloutua lapsilta hetkeksi joka päivä.

Vierailija

Aa, mutta vallan unohdin edellisellä käynnillä toivottaa [b]Dorindan[/b] tervetulleeksi!

[b]emmasanna[/b]: Mä kans pidän vähän sellasia jo isompia vauvoja söpöimpinä :) Vaikka onhan se lapsi söpö joka iässä. Must vielä isommatkin vauvat on tosi sulosia - etenkin n. 1-vuotiaat sävähdyttää mun sydämmen. Toisaalta on se ihan vastasyntynytkin aivan iihana!

[b]Katzu[/b]: Mä oisin toivonu et Hanna jää sinne. Se kun oli just sellanen huolettomampi menijä - ei vollottanu - ei puhunu paskaa - oli sellanen rennompi. Iinassakin oli paljon sellasta hulluttelijan roolia, mut se joskus puhu vähän liikaa muista selän takana - joka musta ei ainakaan tuntunu kauheen mukavalta muita kohtaan.. Mut Perttu voittaa koko BB:n ;D

Tuleekohan sen Kathyn tilalle joku. Ainakin Ruottin BB:ssä jokaisen lähtijän tilalle on tullu uudet kilpailijat! (just luin siitä juttua ilttiksestä)

Niistä mun menkoista vielä.. Mulla ne kesti sen kolme päivää. Vuoto oli must ihan normaalin oloista - ehkä hiukkasen niukempaa. (Kun kuitenkin pärjäs kahella siteella päivässä!)

Anteeks vaan nää kuvailut ;) Ainut mitä sillon ihmettelin oli se että menkkakipuja ei ollut kuin ekana päivänä. Jos muistatte niin monesti oon menkkakipuja täällä manaillut, eli ne on ollu normaalisti mulla tosi kivuliaat!

Mietinkin tässä just et jos kävisin ostamassa sen testin jo tänään, niin voisin aamulla koittaa pissiä tikkuun.. Jos käyn vasta huomenna apteekissa, jää testin teko sunnuntaihin ja sillon on heti aamupäivästä tanssi, sen jälkeen tulee tytön isän äiti kylään ja kirkko illalla!! Ni ois kiva tehdä jo huomenna..

[b]JoHelle[/b] - Joo kai ne riidatkin välillä piristää suhdetta :) Mistäs te riitelitte? *utelijasko*

Missäs se [b]Marieela[/b] tosiaan on?! Aikasemminkin sitä kyllä ihmettelin.. *huhuu*

No, mut käyn siel apteekissa, ennen ku salkkarit alkaa......

Vierailija

mun täytyy tulla nopsaa tännekin hehkuttaa,

(eilen olin vähän maassa)

äsken ovikello soi kesken imetyksen ja menin ovisilmäst kurkkaa et kuka kumma ukko siel töröttää, pakko oli avaa..se oli lähetti..

mies oli lähettäny miul ruusuja!!! ihanaa...

ja kortissa luki ihanasti vaan: rakkaudella..

voi että ihan tippa linssissä soitin miehelle että oot niin kultanen.

juu paistaa se aurinko risukasaankin! :) :)

hempeenä.f

Vierailija

Hyvät yöt tulin toivottelemaan kun kotona käperryn miehuksen kainaloon ja nukkumaan, koska aamulla töihin, vähän jännittää kun ekan kerran unet jää varmaan siihen kuuteen tuntiin...muutoin sitä 10-12h ollu... ollaan varmaan silmät ristissä täällä aamulla!

Leannalle lämmintä matkaa!!! ~~~~aurinkoa~~~~~bdbdbdbdbd

Huomenna sitten tavataan muiden kanssa!!

Vierailija

Unohdin kertoa teille aikaisemmin hassun tapauksen eiliseltä, joka mulle tapahtui... ja pakko tottakai tulla kertomaan se heti kun muistui mieleen :)

Well, miehellä oli hartiat eilen jumissa ja mä tarjosin hierontapalvelua. Mies meni sänkyyn mahalleen ja mä istuin hajareisin miehen takamuksen päälle ja aloitin niskahieronnan. Jonkin aikaa siinä puristeltuani miehen niskaa säpsähdin, kun yhtäkkiä toisesta rinnastani tuli oikein suihkuamalla nestettä... ja kaikki kaaressa miehen selkään :D :D :D Eikä sitä todellakaan tullut vain paria tippaa, vaan ihan kunnon ruikkaus :) Voitte vaan kuvitella, ettei naurusta meinannut tulla loppua kun siinä aloimme itseämme kuivattelemaan!!!

On mulla vuotanut rinnoista muutamana yönä sitä esimaitoa (vai miksi sitä kutsutaankaan), mutten olisi IKINÄ uskonut, että sitä ihan paineella sieltä tursuaa :D :D

Että tällaista kivaa meillä :)

Vierailija

fiikuna: Aivan mielettömän ihana ylläri! Harrastaako sun miehes useinkin tämmöisiä?*kateellisena;-)*

mii: Tiedän ton tunteen, että " mitä jos meille ei tuukaan vauvaa" jne. Mun elämäni eka raskaus alkoi helposti, mutta meni sitten kesken 12 vkolla. Kohtu kaavittiin, mutta kaikkea ei saatu pois. Siitä johtuen sain kohtuun tulehduksen ja kaavinta jouduttiin uusimaan. Silloin olin varma, että meille ei varmasti tule enää vauvaa.... Ja se ajatus oli niin kamala, että mä suoraan sanottuna masennuin. En osannut enää muuta kuin itkeä ja suunnitella/toivoa uutta raskautta. Nyt meillä sitten on kaksi ihanaa poikaa ja tämä masuvauva:) :) :) Haluan tällä vaan tsempata sua uuteen yritykseen ja uskoon siitä, että teillekin se vauva tulee!!! Hyvä päätös, että lähdet elokuisiin:)

Mariposa: Pahoitteluni negasta:(

Oma napa: Hitto, taas on supistellut vaikka en oo tehnyt muuta kuin surffaillut täällä koneella!!! **kele! Pomokin soitti ja kyseli, että mitä luulen, olenko palaamassa töihin saikun jälkeen. Enhän mä sitä tässä vaiheessa voi tietää!?!?!?!?!?? Toisaalta mulla ei ole saikun jälkeen kuin 7 päivää töitä ennen äitiyslomalle jäämistä:)

Vierailija

[color=fuchsia] Emmasanna: No en oikein olekaan osannut yhdistää lapsia ja opiskeluja. Muut opinnot olen suorittanut ja gradukin piti saada valmiiksi jo ennen esikoista, mutta kuinka ollakaan, lueskelin enimmäkseen raskaus- ja vauva-aiheisia kirjoja kun piti lukea ja roikuin täällä kun piti kirjoittaa... Olisin voinut sillä tietomäärällä vaikka väitellä tohtoriksi siitä aihepiiristä :D No, aina kun lapsi on ollut vuoden, olen yrittänyt paluuta gradun pariin, mutta uusi ihana raskaus on taas pannut pasmat sekaisin. Mun kaksi aivosolua ei raskaus- ja imetysaikana kohtaa ollenkaan :) En pysty minkäännäköiseen aivotyöskentelyyn, olipa " raskausdementiaa" tai " imetysapneaa" tieteellisesti todistettu tai ei. No, nyt on isommat muksut osapäivää tarhassa ja mummin pitäis hoidella välillä kuopusta, että saisin vihdoin paperit kouraan kun on tässä reilut kymmenen vuotta roikuttu yliopiston kirjoilla. Mutta ei todellakaan ole motivaatiota! enkä varsinkaan halua mennä ikinä töihin! Ja aiheen haluaisin myös vaihtaa, vaikka se olisikin ihan älytöntä kun olen tehnyt niin hirveästi töitä alkuperäisen aiheen eteen. Onneksi olen saanut vielä miettimisaikaa, kun mummin syksy on ollut niin kiireinen ettei ole ehtinyt kuopusta hoitamaan...

Talvikki: Mulla on kans tokalta ja kolmannelta muksulta ollut supistuksia viimeiset kaksi kuukautta ennen synnytystä. Kolmannelta olin ihan varma että syntyy toukokuussa kun laskettu aika oli heinäkuussa. Ravasin sairaalassa ja olin aina välillä yhden tai kaksi yötä tarkkailtavana (halusin itse). Sairaalan levossa kyllä aina rauhoittui ja lopulta piti ihan käynnistää. Kaiken maailman rintakehän alueen kipujakin oli ja muuta outoa. En kuitenkaan pitänyt mitään sairaalakäyntiä turhana reissuna, kun sain tietää, että masussa on kaikki hyvin. Eli jos vähänkin tuntuu oudolta, niin heti sairaalaan! Siellä on sitä paitsi ihan hauska lepäillä yö tai pari ja jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja saada valmiit ruoat... *koettaa kovasti vakuuttaa*

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat