¤>¤Syystaaperoiden maanantai¤>¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitetaanpa pino kun vielä koneella olen.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Jos en lunta ni jotain kaipaa lapin reissuilta!!!!..tuntee maun suussaan ja väsymyksen jaloissaan laskettuaan monta tuntia....harmi kun laskettelukin on jääny,toivottavast lapset alkaa laskee ni iteki on pakko!!!

Tepsulle ja Leppikselle Hyvää alkavaa työpäivää!!!Hmmmm jos mut jo mainitaa yö kirjottelijana ni onko valvominen ongelma? ;-)

No ehkä mä ehin aikasin nukkumaa ku työaamut alkaa..toivottavast ei ikinä!!!

Kauniita unia!!!

jatu

Vierailija

En saa unta. Jostain syystä ei vaan nukuta yhtään. Aamulla sitä on taas sitten ihan väsynyt, mutta omapa vikani kun en oo mennyt ajoissa nukkumaan.

Veeti nukahti jo yhdeksän aikaan. Osaispa sitä itse mennä ajoissa nukkumaan.

No meen sänkyyn lukemaan jos vaikka uni tulis.

palailen.

Hyvät yöt kaikille!

Öttis ja Veeti

Vierailija

Käytiin äsken muutama tunti kyläilemässä, olipa kivaa. Hävetti vaan, kun neiti ensimmäiseksi meni keittiöön ja rupes vinkumaan kaverin syöttötuoliin. No siitäpäs kaveri sai sitten vinkin ja alkoi kahvin keittoon heti alkajaisix. Neiti halus äitien kanssa istua kahvilla pöydässä koko ajan ja kaverin seura ei paljo kiinnostanu, hävetys. Ei siinä sitten auttanut muuta, kun tarjoilla neidille mukana olevia herkkuja (riisikakkua, banaani,omenaa,vehnäkorppu) ja masu oli täynnä ruokaa kotoota lähtiessä. Siis älytön määrä kaikkea puputettavaa meni vielä lisäksi, hui. Ei kyllä ulkoapäin uskois, mutta johonki ne uppoo. Uskon, että päivällinen menee kohta herättyä vielä helposti.

Voi, että innostui uudesta Hobby Hallin kuvastosta, joka tuli tänään postista. Kaikkia joulu juttuja, ihanaaaa. Kylään lähtiessä puin neidin joulun punaiseen bodyynkin ja mieli oli niin jouluinen

Tikru-Pikrun kissalle parempaa vointia toivotan

Onnille tervehtymistä

Höh en pääse pikkujouluihin tuolloin, toivottavasti nähdään toiste

JA edelleen sitä parempaa seuraavaa yötä kaikille toivotan

Vierailija

Jos haluaa ravintolaan (mikä sopii ainakin mulle!), niin pitäis kiireen vilkkaa varata pöytä. Kuka jaksais soitella vapaita pöytiä:) Minä voin vaikka laittaa sähköpostia aiheesta...

Sitten sellainen kysely, että onko muilla jotain pienen pientä asiaa joka saa savun nousemaan korvista hyvin äkkiä? Lähinnä muiden ihmisten tekemisiä tai sanomisia mietin?

Itse taas päästelin mielessäni höyryjä pihalle, kun äiti soitti ja alotti puhelun suoraan, että " miksi ei ole mitään kuulunut?" Mainitsi vielä, että torstaina viimeksi soitin. Eli onhan tässä muutama päivä kulunut taas! Joskus ennen tota sai kuulla jatkuvasti, jos ei suunnilleen joka päivä soiteltu ja sen takia kai nykyään vieläkin menee hermot ihan täysillä siitä heti paikalla. Hyvä, että saan hillittyä itteni puhelimessa.

Me ollaan aina soiteltu suht usein, mutta onko se silti mun velvollisuus niin, että pitäis suunnilleen merkitä kalenteriin puhelut ja laittaa muistutuksia puhelimeen, ettei vaan kulu liian montaa päivää, etten ole itse soittanut äidille. Voi ärsytys!

Ymmärrän, että äiti haluaa olla meidän elämässä läsnä ja mukana, mutta pitääkö joka tekemisestä tietää ja raportoida. Ymmärrän sekin, että äiti tylsistyy kotonaan. Tuntuu vaan, että mun pitäis olla valmis puheluilla viihdyttämään pitkästynyttä äitiä. Eihän se mun velvollisuus ole enkä aina jaksa olla niin sosiaalinen ja varsinkaan äidin kanssa ei olla aina niin samalla aaltopituudellakaan. Keskustelut on aina niin samanlaisia, että en jaksa joka päivä niitä. Onko se mun vika, että äidillä ei ole omaa elämää ja mulla taas on?

Kylläpä tosiaan pienestä hermostun, mutta kuten sanoin, niin tähän on syynsä:) Onko muilla vastaavia aiheita jotka katkaisee pinnan hyvin nopeasti?

T: Ynis

Vierailija

Yhtäkkiä tuli vimma pestä sauna, mutta eipä se nyt onnistu. Millonkohan seuraava inspis iskee:(

Pikkurinsessa roikkuu eikä antais mun tehdä mitään. Sitten, kun ei tee mitään, niin iskee väsymys. Nyt tekis mieli taas syöksyä peiton alle nukkumaan, mutta mullahan ei ole lepohetkiä enää päivisin:(

Menoksi, piti vaan valittaa:)

Vierailija

Mä inhoon kellojen veivausta eestaas.

Eilinen oli oikea painajaistenpäivä, suurimmaksi osaksi itse aihetettua.

Olin lauantaina Tavastialla kattomassa PeerGuntin vikaa keikkaa, miehen piti sinne mennä mutta kun on siellä reissussa niin mä lähdin. Ne alko vasta 23.30 soittaa ja lopetti joskus yhden jälkeen, piti vielä jäädä mieron tielle ja tulin kotiin 2.30. Kaverini joka oli kattomassa lapsia meillä turisi vielä niitä näitä puolneljään ja sitten oli pakko sanoa että nukkumaan pitäis päästä jotta aamulla pääsen lasten herätessä sängystä ylös. Niinhän siinä kävi että Lintsu heräsi seiskalta, kerkisin kolme tuntia nukkua ja sitten ton typerän talviajan ansiosta kello olikin vasta kuusi. Päivä oli kuin nälkävuosi, kesti ja kesti. Päikkäreitä ei nukuttu ku reilu tunti, niin arvata saattaa että typy oli hyväntuulinen loppu päivän ja äitiä oli ilonen.

Viime yön nukuin ku pieni porsas ja aamulla 6.30 heräsin Lintsun karjuntaan ja siitähän tämä päivä lähti liikkeelle, en ymmärrä miksi pitää herätä karjumalla. Se on melkein minuutin tarkkuudella kun Lintsu herää 10 tunnien unien jälkeen huutamaan ja ei nukahda uudestaan vaikka laitan monta kertaa takas makuulteen ja peiton päälle.

Rauhaisaa ensi yötä kaikille ja voimia salapoliisi työhön allergioitten kanssa, sekä muuttajille ja raksaajille puhtia.

Hilu

Vierailija

En tiedä mikä neitiä valvotti mut kahdesta eteenpäin joka tasatunti herätys!!!!Vettä tahtoi ja viideltä huomasin et vaippa oli vuotanu.Eipä käyny sen jälkee omaa sänkyy vaa otin vieree,siinä pyöri ja pyöri ja kuuden jälkee siirsin omaa sänkyy takas!!ite torkuin puol seiskasta tunnin...Typy nukku vaille 9,mut mul oli pojan hoitokeskustelu klo9!!!

Mä oon ihan hajalla nyt ja meil oli tälläsii öitä monta kuukautta!!!!Tuntuu et et voi olla edes mahdollista!!!!

Poika oli aamulla reipas,mut ku ruettii laittaa ulkovaatteita alko taas temppuilu ja piti hermostuu!!!!Jää niin kurja olo itellee sit :-(

Eilen illalla lapset meni nukkuu puol10.Pojalla meni ihan itkuks ja typykää ei oikein rauhottunu ku minä en muistanu kellon siirtoo ja sitä mitä kello niiden aikataulus oli!!!Mies muisti mut ei voinu sanoo mulle!!

Pitäs käyttää typy ulkona et nukkus sit hyvät päikit!

On taas oikein maanantai aamun tunnelmat!!

jatu

Vierailija

Ajattelin kerrankin mennä ajoissa nukkumaan (21.00), mutta siitä ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Yö oli vaan pitkä miljoonine heräämiseen (mies töissä). En tiedä mikä taas riivaa. Neiti kitisi vähän väliä ja tissi oli ainoa lohtu. Yritin muutaman kerran puolihorroksessa olla antamatta ja sanoa, että NYT AA AA, mutta ei tehonnut. Huuto vaan yltyi ja tiesin millä päästä helpoimmalla, TISSIÄ ANTAMALLA, että mua potuttaa.

Aamu alkoi tapansa mukaan 7.30 ja aamu meni laulaessa, tanssiessa, kirjoja lukiessa, yhdessä jouluisia tyynyliinoja ommellen ja silläviisii... Neiti on innostunut nuppineuloista ja niitä pitää saada ottaa kankaista pois ja neulatyynystä. Tietty ne heitetään lattialle, mutta onneksi myös innokkaasti kerätään ja ojennetaan äidille sanoen joka neulan ojennuksella tiitoo.

Käytiin ennen ekoja päikkäreitä vähän metsässä kävelemässä ja neiti hytkyi tyytyväisenä äitin selässä Patapum-repussa (mainio keksintö ja mukavaa kantaa) ja koira juoksenteli villinä ympäriinsä. Keinuttiin hetki pihalla ja lähdettiin neiti rattaissa kävelylle. Pientä kiukkua kuului rattaista, jonka jälkeen tuli hiljaisuus ja neito oli sammunut. Huokasin tyytyväisyydestä ja mielessäni ajattein, että ihanaa menenpä koneelle !

Ynis: Kovasti jaksamista kolme seuraavaa päivää ja yötä. Meijän isäntä ,kun on muutaman kerran viikossa koko vuorokauden pois, niin kyllä se tuntuu. On ihanaa sitten hetkeks vetäytyä omiin puuhiin tai laittaa yksin päänsä pihalle ja isi saa luvan antaa laatuaikaa tytölle.

Enkelille positiivisia ajatuksia ja muistoja toivotan :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja toivottavasti seuraava yö on meille kaikille vähän parempi !

Vierailija

Minä jään taas yksin lasten kanssa 3 yöksi:( Huomenna mies pakkaa tavarat ja lähtee reissuun, minä luulin, että toi matka on vasta ensi viikolla! En siis ole ehtinyt juuri asennoitua siihen. Mutta täytyy kehittää tekemistä!

Pikkurinsessan uusi huvi. Laatikkoleikit! Lähinnä siis vaatelaatikoiden tyhjentäminen lattialle, argh!

Nyt ei saa kirjottaa, minussa roikutaan... ja kiljutaan...

Vierailija

Uusi aikakin, tavallaan. Talviaika. Muumit syövät neulasia ja menevät pian unille. Pitäisi kokeilla itsekin; vatta täyteen kuusta ja herätys huhtikuussa. Jospa tämä väsy ja uupumus hellittäisi muutaman kuukauden tauottomalla unella.

Leville lähtijät, enää kaksi viikkoa :) En menekään talviunille - vielä, haluan reissuun mukaan.

Talvi on kiva, kunhan vaan olisi lunta. Tämä kura-aika voisi olla äitien uniaikaa.

Pyörsky on lennellyt tämän aamun kaulimella. " Hop, hop, hop!" sanoo tyttö ja lentää " luudalla" . Pallovispilä on ehkä eniten muistuttanut oikeasti luutaa niistä kapineista, joita Pyörsky on lentämiseen käyttänyt.

Tyhjänpäiväistä omaa napaa...

Enkelille lohtua, toivon että muistat voittopuolisesti sitä hyvää, jota sinulla on isäsi kanssa ollut ja annat huolen täyttämän lopun painua unohdukseen... *halaus ja rutistus*

Vierailija

Toivottavasti kaikkien yöt alkaa sujua ja kukin mamma itsekin saa nukkua (mukaanluen itseni tähän ryhmään)!

Hilu, onko miehestä kuulunut mitään???

Mimmuli, on ihan normaalia, että uusi asunto kiinnostaa enemmän eikä vanhaa jaksa siivota. Älä huolehdi siitä! Minkälainen aikataulu teillä on muuton suhteen? Vietättekö jo joulua uudessa kodissa?

Mulla on jotenkin joulufiilis, olenko seko:)

Kyllä minä sen muutaman päivän taas pärjään, kun keksin tekemistä. Plantagen kutsuu yms! :) Sitä paitsi mun joulua edeltävä Ruotsin risteily on nyt varattu!!!

Vierailija

..emmekä laittaneet illalla suppoa Nealle, vaikka puolet poskihampaasta vielä puhkeamatta.Tuloksena 2 krt maitoa + muut heräämiset päälle + mun unettomat hetket kun aina herätessä alkoi asiat pyöriä mielessä. Nyt väsyttää. Mies lähti töihin, Nea vielä nukkuu. Mä taas kyttäsin miehen herätyskelloa ja hei hei omille unille. Pitäis oikeesti soittaa sinne kuurojen liittoon ja tilata miehelle se tärisevä kuurojen herätyskello.

Viikonloppuna nähtiin paljon ystäviä, se oli ihanaa. Nyt alkaa taas arki ja pakko yrittää tehdä joka päivä jotain, et jaksan. Hautajaiset on kolmen viikon päästä. Ohjelma ja laulut on mun ja siskoni vastuulla. Mitenhän siihen kykenen... Toivon, että koko juttu olisi jo ohi.

Oltiin eilen kavereiden kylässä, ei ollu pottaa mukana. Nea teki pissat ja kakat vessanpöntölle! :) Viihtyi oikein ihanasti, kun oli 8kk poju leikkiseurana. Kotona tuppaa olemaan sitä, et pitäis kovasti viihdyttää..huoh.. Yhdessä vaiheessa jo niin kivasti leikki itsekseen.

Äh, meillä toi kellojen siirtäminen sekotti rytmin. Nea heräs jo monena aamuna 8.30 ja nyt kuuluu sit jo taas ääntä. Rasittavaa. No, voimia jokaiselle uuteen viikkoon.

Kiitos kaikille tuesta, olette ihania.

Enkeli1 ja Nea

Vierailija

Pojalla on parvorokko.Soittivat päivällä pk:sta että pojan ihottuma on pahentunu.Aamulla rasvailin poikaa ja ei ollu ku poskissa,nyt kädet ja jalat.Käytii terkalla näytillä.Pojalla ei muita oireita ainakaa vielä ja tartuttanu on ennen oireita..

Pikkujoulut:Tuo päivä käy.Mäkää en vältsist saunois,mut kaikki paikat käy tavata.

Onpas nyt syyspaaperot karkottaneet nukkumatin yhteistuumin :-( Toivottavasti ens yönä nukutaan kaikki!!!

Typy kyllä vetäs taas melkein 3tunnin päikit,et jos nukkus sit yölläkin.

Mäki nyt jotenki ihan odotan joulua.Tahtosin laittaa jo valot partsille..kai ne kohta voi?!

Moni täällä lunta odottaa.Minä en !!En tykkää lumesta.Mulle sopis tällänen talvi,muutama plus aste ja sit kevät.

Jouluaattona lumi ois kaunis :-) Yritän kovasti ajtella et lapset tykkää lumesta ja sitä pitää olla,mut ei auta!!!En myöskää ole mikää lapin haikailija,mielummin suuntaisin auringon alle...

Typy huutelee sängyssä joten palaan varmaan.Olen yksin illan,siis lasten kanssa!!!

jatu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat