***Maanantaita Marraskuiset***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Kylläpä nukutti hyvin! Olen nyt nukkunut viime yöt yllättävänkin hyvin, että jospas se vaikka enteilis jotain !?

Ensiksi, ISOT ONNITTELUT vauvansa saaneille!!! Marraskuiset alkaa pikkuhiljaa jakaantua, kivaa!

HORMOONIHIRVIÖ: tiedän tuon tunteen varsin hyvin! Todella turhauttavaa mennä makselemaan laskuja, kun ei ole pennin hyrrää, pistää v******maan iloistakin ihmistä.

Perjantaina sain sitten kunnon riidan aikaiseksi täällä kotosalla! Mie tiesin, että v-käyrä on korkeella heti kun aamulla heräsin. Tuntui, että kaikki kaatui päälle. No, mentiin saunaan ja kas vain koira oli saanut hiukan tuhoa aikaiseksi sillä aikaa ja sitten meni hermot totaalisesti. Mies läks evakkoon tunniksi ja kun sitten vihdoin palasi, toi miulle ihanan pehmolelun ja muumikupin...sitten taas itkettiin. Mieheltä aivan ihana ele ja miehän se syyllinen olin, en olis ansainnu häneltä mitään. Riita loppui siihen, mutta itku jatkui koko illan :).

(.) Ei mitään uutta. Vihloo välillä tuonne alas todella kovasti ja lauantaina ei voinut nukkuakkaan kun vihleksi niin pahasti. Supistuksia en ole kauheasti huomannut. Vihlonta pahenee, kun vauva liikkuu. Viimeeksi neuvolassa, vauva oli punkenut itseensä ylöspäin eikä tietoakaan kiinnittymisestä. Valkovuotokin on aika entisenlaista. Ei siis mitään synnytykseen liittyvää tällä suunnalla. Sais jo alkaa jotain tapahtumaan, la olis torstaina ja varmasti menee sen yli.

No, eipä muuta kuin odotellaan! Huomenna alkaa meidän kuukausi, joten jotain positiivista näin maanantaina.

Sf-mitasta vielä, miulla se oli viikko sitten rv 38+5 38 cm, eli iso mahainen rouva täälläkin. Neuvolatäti kyllä väitti, että synnytän alle 4-kiloisen, mutta sen näkee sitten, kun tää suostuu syntymään. Taitaa pitää kynsin kiinni kohdun seinämistä, kiipee vaan ylöspäin. :)

Jaksamista ja kärsivällisyyttä kaikille!

T: Näpiskä rv 39+4

Vierailija

Pilponaatti; kiitos nauruista kun jaoit " kakkakertomuksen" meidän kanssa. Mä en edes miehelle kehdannut kertoa näitä mun " löystymisiä" mutta meidän vessan matto on saanut multa kunnon tirauksia nesteitä jos olen vaikka sattunut aivastamaan juuri ennenkuin ehdin istumaan pöntölle mutta housut on jo laskettu.. tosi ihanaa..

Lapsiveden tihruttelusta housuihin; siis käsittämätöntä että joku sairaala " kieltää" menemästä näytille. Siis nimenomaan siksihän se side pitää laittaa että sairaalassa näkevät paljonko nestettä tullut ja voivat jollain testerillä katsoa mitä ko neste on (ainakin näin mun neuvolatäti mua joskus valisti) EI KAI nyt aikuisille naisille muuten tarvitse erikseen sanoa että juu, laitappa housuihin sidettä jos vuodat.:!!

Mene sairaalaan (sorry etten muista nimimerkkiä joka kirjoitti), jos et ole vielä mennyt.

Joku kyseli myös joku päivä lapsiveden menosta.. näin Naistenklinikan synn.valmennuksessa kerrottiin; pitäisi kysellä loppuraskaudesta joka neuvolakäynnillä miten juuri Sinun pitää toimia jos lapsivedet menee koska riippuu mahan tilanteesta. Kiirettä ei ole jos lapsi laskeutunut koska ei napanuoran luiskahdusvaaraa, mutta jos ei ole pää esteenä niin luiskahdusvaara on ja silloin pitäisi mennä heti makuulle, ehkä soittaa lanssia?? Samoin lapsiveden väristä oli puhetta; se on kirkasta. Jos se on vähän " pinkkiä" niin mukana voi olla muutama tippa verta; ihan normalia sekin. Mutta jos ruskeaa tai veristä niin ei normaalia. En muista mitä piti tehdä, itse menisin makuulle ja soittaisin synnärille ja/tai lanssiin. Ja jos tuollainen normaali lapsivesi menee ja lapsen on kerrottu olevan laskeutunut niin voit rauhassa kävellä vaikka kävelylenkiltä kotiin tai käydä suihkussa tai syödä loppuun ja sitten vasta synnärille.

Hormoonihirviökö kirjoitti että raskaana kiva olla ja ei mikään kiire synnärille?! Olet varmaan kyllä poikkeava, kuten itsekin sanoit, mutta kadehdin sua! Kyllä mullakin olisi tekemistä, en minä siksi odota synnytystä, vaan kun en jaksaisi/pystyisi oikein enää tekemään mitään! Minimoin kaikkia menoja mitä vain voin, onneksi nyt voi käyttää jo verukkeena että kun en tiedä olenko jo synnärillä... Mulle on kauhua jos on monta asiaa sovittu samalle päivälle kun miten mun mahdollisen levon käy ja samoin KAIKKi on niin raskasta; esikoisen hoito, nostaminen, kävely. Ja jatkuva painonnousu masentaa. Ja seksistä ei tule enää mitään. Ja juoksen koko ajan kusella ja alapäätä vihloo jne jne. Ja siis VÄSYTTÄÄ!

Vali, vali, vali, mutta em syistä tuskin maltan odottaa että vauva on sylissä ja toipuminen alkaa. Mä kuulun ihmisiin jotka voisi kyllä ottaa vaikka 4-5 lasta jos ei tarvitsisi olla raskaana.. joten nämä 2 jää varmaan meidän lopulliseksi luvuksi. Tai jätetään optio iltatähdelle kun tarpeeksi aikaa on kulunut ja olen unohtanut nämä raskausajat...

Omasta olosta; kätilötuttuni katsoi eilen alakerran tilanteen ja täällä kohdunkaulaa jäljellä sentti ja ollaan pehmeitä (??) ja auki reilusti sormelle (sentti). Musta tää oli loistava tilanne mutta kätilön mukaan voi syntyä ensi yönä tai vasta aikanaan käynnistyksellä... hoh hoh ja hoh. Alkaa tuntua ettei näillä omilla tuntemuksilla ole mitään väliä; kaikki voi käynnistyä juuri kohta lapsiveden menolla tai sitten näiden supistus/alapäävihlaisujen/ristiselkäkipujen kanssa ollaan vielä 2,5 viikkoa..

Ja eikun odottelemaan h-hetkeä ja tsemppiä viime metreille joka siskolle siellä ruudun toisessa päässä! Anteeksi kun tulee välillä valiteltua täällä palstalla, mutta kun te tiedätte nää jutut... positiivista on muuten se (oletteko huomanneet!!) miten ihmiset hymyilee viimeisillään oleville naisille kaupoilla yms?? Tänäänkin kaikki 18v kundeista keski-ikäisiin naisiin hymyili ja voi vitsi tuli hyvä olo. Tai ehkä se on säälin hymyä kun mulla on toi reilu vuoden vanha rattaissa ja maha kuin mursulla..

Silja74, rv39+3

Vierailija

taas kerran. Niin ne viikot vaan kuluu pikkuhiljaa vaikka tuntuu että aika matelee.

Paineet on huidellu koko viikonlopun sadan tuntumassa. Saa nähdä joudunko huomenna sisään kun menen ä-polille. Viime viikolla jo lääkäri puhui siitä käynnistysmahdollisuudesta jos mun vointi sitä vaatii. En tiedä sitten onko noi kovat paineet sellainen syy että käynnistävät, nyt kun pissakin on alkanut olemaan plussalla. Ite kyllä odottelisin vielä jos vaan mahdollista. Tuntuu vaan luontevammalta että kroppa itse ilmoittaa koska on valmis synnyttämään. Täytyy taas yrittää tänään riehua siivousten ja muiden kanssa jos saisi vähän vauhtia ihan luomusti.

Miehellä vika viikko vanhassa työpaikassa. Eli isyyslomaa ei sitten pidetä heti vauvojen syntymän jälkeen. Onneksi sen työaika loppuu jo kahdelta että kerkii sitten olemaan nyyttien kanssa.

Mukavaa viikonalkua kaikille, jaksellaan mahojen kanssa!

Sankku ja asukitx2 37+1

Vierailija

Siis mitä teen? Eilen lirahti jotain ja soitin synnärile ni ne sano et kattele aamuun... Yöllä kolmen aikaan alko tosi kivuliaat supparit...Niitä tuli noi 20 min. välein aamu puol kasii... Ja side oli ihan märkä... Paskat aattelin aamulla...et en mene synnärille, koska mulla oli muutenki neuvola. Aattelin kysyä et mitä mieltä neuvola täti on... Täti sano et heti tarkistuttamaa että onko se lapsivettä... Täti sano muutenki et vauva tulee parin vuorokauden sisällä...

Tulin siis kotiin ja hankin kahelle pojalleni lapsenvahin ja soitin synnärille että pitäs tulla tarkistuttamaa, ni täti siellä että ei tarvii...ei kuulosta lapsivedelle... Nii just!!! Niinhän se viime raskaudenki kaa oli... ei se mitää lapsivettä oo... kunnes lääkäri sano toisin...No , mutta tule jos siltä tuntuu.... Hei thanks tuesta!!! Nythän mä tiiänki mitä pitäs tehä....

Ja oon kuulu et vauvaan voi päästä bakteereja jos siellä on reikä ja vauva voi olla tosi kipee ku se syntyy...

MITÄ TEEN? Mua ÄRSYTTÄÄ!!!!

NO taas tuli vali vali viesti....

CIIRA 39+2

Vierailija

Pitää nyt kirjoitella pitkästä aikaa tänne.

Ei ole oikein jaksanut olla koneen ääressä, mutta nyt tänään on ollut pakko tehdä kaikkea, ettei tartte miettiä sairaalaan lähtöä.

Eli tänään olisi lähdettävä sairaalaan ja huomenna olisi sectio.

Ei todellakaan ole mitään intoa lähteä sinne makaamaan, mutta pääsenpähän vauvaa hoitamaan ja isosta mahasta eroon.

Olenkin tänään siivoillut koko talon lattiasta kattoon, kunhan ei vain tartte miettiä sairaalaan menoa :)

Mulla sitten syntyy vauva 1.11 :) ihan " oman" kuun puolella.

Innolla myös odotan, että kumpiko sieltä nyt syntyy, kun kaikki oli varmoja että se on tyttö ja sitten että poika.

Onneksi mies lähtee mukaan leikkaukseen.

No nyt jatkamaan siivousta ja laittamaan loput tavarat kassiin mukaan.

hensku ja nyt rv 39+2

Vierailija

Pirtsakkana käyty jo kerhossa lasten kanssa, ja nyt kohta kuopus nukkumaan:)

Masuun ei kummempia; rauhallista eloa viettää.. ihan selvästi liikkeet vähentyneet, mutta liikkuu kuitenkin tarpeeksi. Silti tekis mieli käydä ultrassa tarkistamassa... No, kattellaan nyt.. Ei kehtais soittaa kun kuitenkin liikkeitä tulee, vaikkakin ihan erilailla mitä ennen..

Tapasin yhden äidin kerhossa, jolla on marraskuussa kans laskettuaika, pari vk mua ennen. Mukava oli kyllä jutella:)

Kumpa tää aika menis nopeeeeeemmmmmmiiiiin! No, jotain positiivista, huomenna MARRASKUUUUUUU=D

Jaksamisia kaikille!

SaJuTu 35+5

Vierailija

....On ainakin aamuisin apua tosta tomista. Esikko napottaa telkun edessä ja mami saa sit silmätkin auki.

Jotain ihan ihme masu juttuja ollu muutamana päivänä. Siis aivastin tossa eilen ja valehtelematta meni ruokalusikallinen paskaa housuun! Ei tuntunut yhtään miltään mut sit hetken päästä huomasin. Tosi outoa, on ollu myös semmosia et meinaa oksettaa, mut ei sitten kuitenkaan.

Joo,ja olen jopa muutamia suppailuja ollu havaitsevinani. Nyt taas närästää kun innostuin siivoumaan.

Niin, joku valitti koiran massuonkelmaa. Meillä koiruus sai närästyslääkkeet ja purjoilu on vähentynyt todella reippaasti.

hih, masukki on aika kivankokonen, ja tuntunen vois siis jo syntyä.

No jos sitä sit huomisesta eteenpäin ryhdytään todenteolla oottamaan.

Isi tuli töistä JEE!

Pilponaatti ja masukki rv 36+6

Vierailija

Täälläkin yö meni vähän harakoille.Nyt on tyttö 4 vee siinä kamalassa yskässä, jälleen kerran sai niitä astmakohtauksen tyylisiä ahdistuskohtauksia.. Jee jee, nyt ollaan molemmat silmät ristissä...

No otetaan päikkärit johonkin aikaan.

eilen supisteli muutamaan otteeseen ja olo tuntui koko illan tukalalle. Mut eipä mitään oo sittenkään tapahtunu. Ihanaa kun huomenna on jo SE kuukausi, mut luulen että kerkeen " juhlia" vielä joulukuunkin vaihtumisen..:(

Mulla masu on myös suiponmallinen alaspäin, ylhäällä tuntuu olevan ihan tyhjää tilaa. Vauvan peppu on tuossa navan kohdalla ja jalat tuntuu välillä missä sattuu. Ja pää pyörii ihan alhaalla jossain, pää oli ainakin viime viikolla vielä irtonainen...kuulostaapa kauheelle:) Huomenna on taas neuvola, joten sitten kuulen uusimmat uutiset.

HORMOONIHIRVIÖ, mulla oli aamulla sama fiilis kun aukaisin laskunmaksu ohjelman..ei senttiäkään rahaa tilillä, vaikka tänään piti tulla!! Voi pee,, huomenna sitä vasta sit tulee. Noh, onneks ei tälle päivälle ole mitään isompia suunitelmia johon rahaa tarvis.

selkä on ihan pirun kipee, ei oikein pysty istumaan kunnolla ja masun puolella polttelee ja jomottaa. Kaipa siellä sit kuitenkin jotain tapahtuu...Kunpa tapahtuisi paljon ja pian, oon ihan kypsä tähän raskaana olemiseen!! Mieskin on jo alkanu ootella millon tapahtuu..

No pian toivotaan!!

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja suppareita ,kovia sellaisia, niitä kaipaaville!!! Voikaa hyvin!

äitykkä ja poikanen rv 36+6

Vierailija

ciira

Mee ihmeessä näytille!! Ei siitä haittaakaan ole ja saat itselles varmuuden että kaikki on hyvin. Turhaa miettiä kotona ja pelätä mitä seuraavaksi tapahtuu.

pökkelö69 ja masukki38+6

Vierailija

Moipis!

Täällä yö meni ihan hyvin,ja tosiaan täälläkin menkkamaista polttelua muutaman tunnin ajan,mutta EI MITÄÄN!!!

Tuntuu jo siltä että kohta menee hermot.Mitään muuta ei päässä pyöri kuin " lähteminen ja jos niin milloin,onkohan nää nyt niitä supistuksia,onko tää lapsivettä,tarttisko käydä näyttämässä jne...."

Samalla kun toivoo että tulisi lähtö,niin samaan hengenvetoon koko juttu pelottaa niin paljon että peruisin kaiken(onneksi ohimenevä tunne :),mutta kuitenkin!Mulla siis nyt edessä' eka alatiesynnytys,jos kaikki menee hyvin eikä tarttis saliin lähteä.Sitä tuntee itsensä niin ensisynnyttäjäksi.

Olisi siis tasan viikko laskettuun aikaan...aika poikki ollaan kyllä täällä.Väsymys painaa ja kolmas antibiootti-kuurikin rapsahti tuossa poskiontelotulehdukseen.

Tyksissäkin tuli käytyä pahojen rytmihäiriöiden takia,ja sydänfilmin ottivat kun lekuri kuunteli ensiksi ja kuuli kovat tykytykset.Mulla rupesi silmissä mustenemaan ja heittämään päässä.Pakkohan sitä oli lähteä...Ja kun tilannetta pelästyy niin soppa on valmis..

Ekg:ssä kaikki oli hyvin,mutta koko papru oli täynnä juuri tuota sinus arytmiaa..siis vaaratonta mutta tosi ikävän tuntuista.

Onneksi kaikki hyvin..

Nyt pojalle tilaamaan lääkäriä yksityiseltä,mä olen niin TÄYNNÄ tuota terveyskeskusmeininkiä.Mä maksan muutaman kympin mieluusti että poika tulee kuntoon...ottivat pikatestin kurkusta perjantaina eikä mitään näyttänyt,ja eilen vielä kuumetta eikä pystynyt mitään syömään,et sillassii!

Kaikille voimia tähän viikkoon!Ite voin viikon päästä maanantaina jos niin lääkäri päättää olla jo käynnistyksessä.Toivotaan että lähtisi itse vaan tulemaan...

Erkku ja tiituska tasan rv 39!! :)

Vierailija

Yllättävän hyvin nukuttu yö takana mutta silti väsyttää vielä ja otan kohta tirsat et jaksaa sitten siivota koko kämpän.Vkl:na kun ei huvita oikein tehä kun korkeintaan ruokaa,keskityn nauttiin siitä kun mies on kotona :) ja mitäpä sitä sillon ahertaan kun aika menee viikolla nopeemmin kun on jotain tekemistä jäljellä.

Illalla ajattelin ennen nukahtamista että nää päivät ennen vauvan syntymää on niin ainutlaatuisia elämässäni,tarkoitan tätä vapautta tehdä niinkuin huvittaa...kohta mennään ihan vauvan ehdoilla mutta uskon että se tulee kuitenkin olemaan antoisampaa kuin tää!

Aarg...inhottavaa...vasen korva taas tukossa!

Eilen iltalenkki meni melki kokonaan ilman supistuksia...miten voi olla totta!!Liitoskivut kyllä on sen jälkeen aina kovat ja housujen laitto jalkaan tuntuu just samalta kun Romenalla...

Mun maha roikkuu kohta polvissa,ihan sellanen pisaranmallinen edestäpäin. Musta tuntuu et mun pää on ihan pehmentynyt,puhun välillä ihan kummia...onneks löysin artikkelin asiasta tuolta vauva-lehdestä niin mieskin suhtautuu nyt vähän eritavalla...oli huojentunut kun tää on ohimenevä ongelma :)...toivotaan ..

Eipä kummempaa,tsempityksiä kaikille ja tsuppareita :)

*odottelija76,rv 38+0 jippii*

Vierailija

Aamulla kävin jo aamuketutuksen purkamassa, mutta noista sf mitoista..

Mulla tuntuu olevan sit ihan hehtomaha..Vaikka vauva on arvioitu syntyväks 3400g:n painoisena. En osaa ku tehä " pieniä" vauvoja.

Mulla oli sf rv 35 37!!!!!!!!!!!!! Kyllähän täti sano et iso mahainen rouva olen. Mut ei vauvast kuitenkaa oo tulossa mitään jättiläistä.

Muista lapsista oon menny synnyttää jo ku sf on ollu 34 paikkeilla. Ja normaaleit täysiaikaisia on tullut..Mietin et mikä mahtaa mahanahkaa venyttää?? Lapsvettäki on normaalisti.

Hormoonihirviö ja Himpula rv 36+

Vierailija

Täällä ollaan nukuttu kuin pienet porsaat =D. Kertaakaan tarttenu edes veskiin herätä. Meidän tytön kuumekin selvis sairaalapäivystyksessä : myyräkuume, joka ei siis onneks oo tarttuvaa.

Olen vissiin vähän poikkeeva mamma : synnyttää kun ei oo mikään kiirus. Tälle ja ensi viikolle ois menoja tupattu päivät täyteen ja sit joutas synnyttää kun on kaikki hammaslääkärit jne. hoideltu. Lapsille järkkääntys kahen viikon päästä viikonloppuna kivasti hoitokin !

Vaavi möyrii ja tuntuu et neiti on vihdoin laskeutumassa alespäin. No, huomenissa ois neuvola et siellä selviää tai sitten ei : terkalla on joku sijainen =/. Niistä kun ei aina tiedä....

Mutta syyspäivän jatkoja kaikille ja tsuppareita niitä toivoville

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+5

Vierailija

Hyvin nukutun yön jälkeen hyvästelin miehen joka lähti parin sadan km päähän kursseille ja on siellä to asti. Toivottavasti vaava ei ihan vielä tuu et ehtis mieskin kotiutua ensin. Äitikin kävi oven takana jo aamusti että onko kaikki ok. Mitäs tässä, yhes koos ollaan eikä lupauksia muusta ookkaan ollu. Mulla on ollu mahan kovettavia harjotussuppareita koko ajan mutta mitään tujumpaa ei eli paikat on kiinni kaiketi.

Vaava möyrii välillä vaikka liikkeet onki huomattavasti vähentyny. Eilen illalla mullakin oli oksettava olo mut se meni onneksi ohi. Pitäs varmaan laittaa kesäkenkiä varastoon ja hakea vaikka kaupasta joulutorttutaikina vaikka viimeksi sorruin syömään puolet tortuista heti :p

Pankaahan tänne päin tulemaan avaavia suppareita. Tosi isot onnittelut jo vaavinsa saaneille, pikku hiljaa rupee meijän porukka pieneneen :)

katzuska&bebe, 38+5

Vierailija

Heräsin aikaisin ja ajattelin saada jotain aikaiseksi, lähinnä koulujuttuja mutta tämä nyt piti tietysti ensin tehdä :D

Viikonloppu mennyt rattoisasti rakkaan kanssa, ollaan nukuttu ihan hävyttömän paljon. Tai siis nukuttu, oltu vähän aikaa hereillä, vehtailtu ja taas nukahdettu useaksi tunniksi. Ihanaa kun ei ole ollut mihinkään kiire eikä tarvetta mennä mihinkään.

(.) Vehtailun seurauksena illalla oli mahtavat ' menkkakivut' parin tunnin ajan, jotka sitten parin tunnin kuluttua loppuivat kuin seinään. Maha oli jälleen kova kuin kivi kuitenkin lähes koko illan. Jotain on tapahtumassa?

Voi kun tämä murmeli hoksaisi kääntyä raivotarjontaan niin tuskin malttaisin odottaa että alkaa tapahtua. Keskiviikkona yritetään hellästi kääntää, jos ei käänny niin sitten menee sectioksi. Vähän mietityttää että miltä se tuntuu kun yritetään hellästi kääntää, eli onko tuo ' hellä' kovinkin suhteellinen käsite.. No kaipa se käännös lopetetaan heti jos minä niin haluan?

Tämmöinen synkkä ja lumeton (prrkl) viikon alku täällä pohjoisessa

Niksulainen ja masukki 37+1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat