¤¤¤MAALISKUISTEN maanantaita! ¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pino alkuun...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Hei Pääsiäisäiti! Mikä on taiteellinen urasi? Kyselen kiinnostuneena, kun itsekin olen taidealalla. On varmasti aika kova paikka nyt mietti tuota työkysymystä, vieläpä jos tarjous tosiaan on hyvä, kuten herroit. Kannatanee varmaan soittaa sinne tuosta aikaistamishommasta, mihin sen päiväkotohakemuksen teit. Eiköhän sillä osata auttaa. Toivottavasti löydät ratakisun koko hommaan. Ja mukavahan se olisi, jos pääsisit aloittamaan siinä työssä. Tsemppiä vaan pohdintoihin!

Turhia hankintoja meillä ovat olleet ehdottomasti kertakäyttötuttipullo ja ne pussukat. Siis voisihan sitä vieläkin käyttää esim. matkalla, ettei tarttisi montaa pulloa liata, mutta enpä ole edes muistanut koko pulloa olemassa olevankaan. Nythän voisinkin sen mukaani otta, kun reissuun lähdemme. Hm, tyhmä minä. Olen ostanut kamalat määrät tuttipulloja, kun olisi ollut se kertakäyttöinen! Mikä Idiootti! Tosin niitä pusseja olen käyttänyt soseiden pakastamiseen, kun Minigripit loppui ja sosetta oli kattila pullollaan. Johonkinhan se oli laitettava. Että sikäli onni, että pusseja vielä oli. Ja ekan 2 kk jälkeen muutenkin kaikki imettämiseen liittyvä on ollut turhaa. Mammaliivejä kyllä käytän vielä esim. lenkillä tai kotona ollessani, kun ovat mukavan tuntuiset eikä kaaret pahemmin paina.

Sitten turhaa on ollut tuttipullonlämmitin ja erilaiset mobilet (onneksi saatiin, ei ostettu). Niin ja koliikkituttipullo. Tosi huono ensinnäkin, ja sitten kun ei mitään koliikkia ollut. Onneksi ollaan saatu niin paljon käytettynä, ettei harmita, vaikkei olisikaan käyttöä. No, esim. erilaiset voiteet, talkit ym. on kanssa olleet turhia, koska Helmillä on iho pysynyt niin hyvänä, ettei niitä juurikaan ole tarvittu. Nyt kyllä olen laittanut poskiin voidetta, kun ovat karheta monien ruona jälkeisten puhdistusten jäljiltä.

Rintareppua ollaan käytetty tosi vähän, mutta onneksi sekin saatiin, ei ostettu. Enkä ole kanga-liinaakaan käyttänyt. Se myös lainassa.

Täältä tähän.

Vierailija

Mimmi on suostunut nukkumaan kahet 30min unet,mikä on meille harvinaista.Omineen ei ole yhtään ja nitinää,natinaa ja hampaitten(niiden kahden) kiristystä.Joko niitä hampaita tulee nyt lisää tai nuha kiukkuttaa. Pitäneen seurata,josko laittaisin supon..

Minulla on ohrarieska nousemassa ja meinasin tänään leipoa mokkapaloja.Pitää miestä piristää,kuulosti jotenkin alakuloiselta.Saa nähdä miten tuon neidin kanssa onnistuu..

Oltiin tuossa tunnin verran ulkoilemassa.Haravoitiin pihaa,Mimmi jaksaa hyvin istua vaunuissa ja seurata minun hommia.Tuppaa vaan olla vähän hidasta,kun pitää vaunuja kääntää koko ajan niin,että hän näkee mitä teen.Vielä jos leipomisen jälkeen mentäisi ulos.Pitäisi havuja hakea patoihin ja peittää hieman villiviiniä.

Aivastus ja kamalasti räkää...menoksi!

T

Vierailija

Käytiin kävelylenkillä, Saana nukkui ekat päikkärit, kohta syödään lounasta...

Mutta Galluppeihin piti vastaamani:

Syöminen on meillä samanlaista kuin kaikilla muillakin, eli kauheaa sähellystä. Sitterissä ei voi syöttää, kun neiti punkeaa heti konttausasentoon (siis vaikka olisi vöillä kiinni). Syöttötuolissa syöminen onnistuu parhaiten silloin, kun isoveli syö vieressä - silloin ongelmana on vain se, että pää on minusta poispäin, joten tähtääminen suuhun on välillä vähän hankalaa... Ja hirveää haaveilua on syöminen välillä, suuta pitää aukaista puoliväkisin lusikkaa apuna käyttäen... Niin, ja joka ruokailussa vähintään kerran neiti onnistuu huiskaisemaan täyttä lusikkaa niin, että ruoat lentävät ties minne. Onneksi on koira siivoamassa ;-)

Ja turhin vauvatavara... No, niitä on monta, tosin ei juurikaan Saanalle ostettua vaan jo esikoiselle, tai sitten lainaan saatuja. Meilläkin on kertakäyttötuttipullo, jota ei ole käytetty kai kertaakaan. Olen ihan unohtanut koko värkin olemassaolon... Voisihan sitä jopa matkalla käyttääkin... Ja sitten rintapumppu osoittautui suhteellisen turhaksi, kun en saa sillä mitään irtoamaan. Alkuun vähän yritin, mutta oli suhteellisen toivotonta hommaa. Ja sitten se nenänniistin... Minä en osaa sellaista käyttää, vaikka olen monta kertaa yrittänyt... Ei vaan irtoa mitään...

Ja vielä piti Pääsiäisäidille sanoa siitä hoitopaikasta: Kyllä sen aikaistamisen pitäisi töidensaannin johdosta onnistua. Kunnallahan on velvollisuus järjestää paikka 2 viikossa, jos äiti työllistyy. Kannattanee soittaa päivähoidon johtajalle heti, kun teet päätöksen siitä, otatko paikan. Meillä kävi toissa vuonna niin, että saimme oman talomme myytyä + uuden asunnon ostettua sen verran nopealla aikataululla, että päivähoitopaikka tarvittiin 2,5 kuukaudessa. Vaikka Vantaata muuten voikin haukkua monesta asiasta, siinä asiassa täällä toimittiin kyllä joustavasti, eli loistava hoitopaikka löytyi.

Eipä muuta... Nyt syömään!

Terhi&Saana

Vierailija

Turhin ostos esikoiselle oli rintareppu, epäkäytännöllinen ja kallis. Ei tullu käytettyä toisellakaan ja tälle kuopukselle hommasin kantoliinan. Se oli mulle parempi käyttää, mut sekin on jääny käytöstä pois, kun ei tyttö viihdy sylissä pitkiä aikoja. Itseasiassa voisinkin taas kokeilla kun on tuota eroahdistusta ilmenny!

Ja voi, kun tunnen oloni kurjaks kun lukee teidän imetyksistä... :( Minäkin olisin niin mielelläni imettänyt, mutta neiti itse teki tissilakon ja siirtyi siten pullolle. Juu tiedän, olisin voinut olla vielä sinnikkäämpi, yrittää vielä enemmän jne., mutta suonette anteeksi etten sitä jaksanut. Tisulakkoilu alkoi, kun neiti oli nelikuisena yhden yön hoidossa, että sain huilata ja heinäkuussa toisen yön kun karkasimme mieheni kanssa vihille. Sen reissun jälkeen se sitten loppui vähitellen. Kyse ei siis ole isekkäistä syistä, esikoistakin imetin vuoden, toista 5kk (teki samanlaisen lakon).

Anteeksi purkaukseni, mutta ajattelin ns. " puolustautua" ennenkuin syytellään!!

Jahas, kakkapeppu pyöri viereen haisemaan, pesulle siis!

Vierailija

Moi kaikki maalikset! Olen lueskelllut juttujanne noin 1,5 kk ajan. Tarinanne ovat mukavia, ja porukka näyttää suvaitsevaisilta. Ette koskaan tuomitse muita, hyvä niin. Olen monesti ajatellut kirjoitella, mutta aina on jäänyt. Anteeksi saamattomuuteni ja " salakuuntelu" .

Meidän esikoispoju " Mini" syntyi pääsiäisenä 25.3. Pakko myöntää, että on maailman helpoin vauva. On kovin tyytyväinen, hymyilee, touhuaa itsekseen, nukkuu hyvin, syö hyvin jne. Täysimetin puoleen vuoteen. Nyt kotitekoisia kiinteitä lisäksi, hyvin menee kaikki ruoka, karkeakin. Syö kiltisti, ei yökkäile jne. Yöt on nukkunut 7 viikosta alkaen siten, että herää korkeintaan kerran. Päivisin nukkuu 2-3 unet, iltatirsat jää toisinaan pois. Ryömii ja nyt ottaa konttausaskeleita, tutkii kaikkea mahdollista, mutta ei mene, kun kuulee ei-sanan. Höpöttää omia juttujaan, äiti ja ihi -sanat tulevat silloin tällöin; ei vielä taida ymmärtää niitä täysin. Jumpassa ja vauvauinnissa käydään.

Mitäköhän osaisin muuta kertoa? Aika on mennyt nopeasti. Minä lähden tammikuun alussa töihin, koska mies haluaa jäädä Minin kanssa kotiin. Jää siis vuorotteluvapaalle. Mukava ratkaisu, ollaan kaikki tyytyväisiä, ainakin tällä hetkellä!!!

Varmaankin siksi en ole aiemmin kirjoitellut, kun kenelle tahansa ei voi kertoa noin helposta vauvasta. Ainakin tuttavapiirissä olemme huomanneet kateutta tms. ilmassa. Minkäs me sille mahdamme, jos Mini sattuu olemaan luonteeltaan tuollainen?!

Kommentoikaa mukaantulemistamme. Kirjoittelenko kuulumisiamme? Joku teistä odottaa vauvaa (Tuulia?),; Onnellista odotusta! Muille mukavaa viikonjatkoa!

T: Minin äiti ja Mini 25.3.

Vierailija

Onko sulla ketään ratsastavaa ystävää? Jos on, niin kysäisepä löytyiskö häneltä chapsit? Nehän sopis sun pukuun. Ja varmaan jollain tutulla on myös ruutupaita lainattavaksi.

Meillä menee ihan hyvin. Vesirokko alkaa olla ohi ja yöt ovat sitä mukaa rauhoittuneet.

Nyt en kerkiä muuta,

Opska

Vierailija

Niin mulla on kanssa imettämisen suhteen ongelma. Niin tai ei meille ole kelvannut tissi enää kohta kahteen kuukauteen mutta pulloon olen pumpannut. Nyt alkaa olla niin huonosti asiat et maitoa tulee enää noin 2 dl, ehkä hieman vajaa, välillä vaan 1,5 dl. Mun tekis mieli lopettaa koko touhu, eihän poitsu enää mun maitoa tarvitse mutta teenkö sit kuitenkin väärin?? Jokatapauksessa tarttee lopettaa ennen kuin menee hoitoon ku en sinne ala pumppaamaan. Tässä on takana myös se et pojalla on muna-allergia ja mä joudun diettaamaan munaa yhä ja se taas aiheuttaa kavereille päänvaivaa kun menen kylään. Sit ei olis enää sitä ongelmaa kun lopettaisin imetyksen kokonaan. Mielipiteitä kaivataan!

Kalamami ja Henri 2.3

Vierailija

Meillä kellojen siirto vaikutti todella positiivisesti. Ennen mentiin nukkumaan 22.30 niin nyt saatiin poika unten maille jo 21.45 ja sekin oli kyllä liian myöhään. Reppana oli aivan poikki, olihan hänen kellonsa jo 22.45. Ja me vielä imettiin räkää nenusta ja annettiin nuhatippoja. Ei ollut kivaa : ( Eli täällä taas räkätauti. ehtikin olla jo viikon terveenä. Laitoin puhelinluettelon patjan alle sängyn päätyyn ja hyvin poika nukkui. Kitisi ekan kerran vasta kuudelta. Minä tyhmä menin lykkimään tuttia suuhun ja siihen tämä sit heräs. Pakko oli tainnuttaa poika uneen maitopullon avulla vaikka yösyötöistä ollaankin luovuttu jo kauan sitten. No pojan kellohan oli jo 7 että ei se ihan yösyöntiä ollut (hämään itseäni) : )

Nyt siis nukutaan edelleen. Mietin jo et onko kunnossa kun noin uni maittaa vai auttoiko se maito niin ettei ainakaan nälkään herää ja nukkuu siksi normaalia pidempään. Kävin jo kurkkimassa et hengittääkö ettei nuha ole tukkinut kaikkia henkireikiä...

Auttakaa mua hyvät ihmiset. Tää ongelma ei kyllä liity vauvoihin mutta mun kaverilla on perjantaina 30 v juhlat ja oon sinne menossa kaverini kanssa (mies jää kotiin hoitamaan poikaa). Juhlat on naamiaiset ja mä inhoon sellasia ja en suoraan sanottuna tiedä, mitä ihmettä laitan päälleni. Miehellä oli keväällä cowboy-tyyliset juhlat ja hän osti hatun ja huivin. Ajattelin et niitä vois hyödyntää mutta mitä niiden kanssa? Olisko joku ruutupaita hyvä? Miehen paidat on aivan liian isoja. Mistä löytyy naisille ruutupaita??? Bootseja en omista enkä osta mutta mitä muuta asuun voisi lisätä vai onko jotain hyviä vinkkejä jostain muusta naamiaisasusta??? Paljon en viitsi maksaa asusta, jota käytän kerran mutta todellakin kaikki vinkit on tervetulleita!!! Oon pulassa!

Galluppiin syömisestä: meillä syöminen on välillä aivan mahdotonta. Kun aloitetaan ruokailu, poika avaa ensin kunnolla suunsa ja ottaa muutaman lusikallisen kiltisti mut sit alkaa venkoilu. Hän rummuttaa käsillä pöytää ja yrittää ottaa lusikasta kiinni. Sit kattellaan ikkunasta ulos ja muutenkin keittiön maisemia niine et ollaan lopulta melkein selin muhun. Tai sit ollaan oikein päin mut kitistään ja huudetaan ku ei haluta syödä tai ruokaa annetaan liian hitaasti...Välillä aikas mahdotonta touhua. Maitoa jois vaikka kuinka mutta ei se pelkällä maidolla taida enää kasvaa kun liikkuukin niin paljon.

Vaipan vaihto on samaa showta ellei sit vielä pahempaa. Kun likainen vaippa saadaan just pois niin pakko on kääntyä mahalleen. Mä välillä yritän kääntää häntä takaisin samalla kun hän yrittää kääntyä mahalleen. Siinä saa tosissaan pitää kiinni. Kamalat voimat noin pienellä. Lopulta nostan pojan seisomaan ja yritän vaihtaa siinä vaippaa ja pukea.

Taidan mennä kirjottamaan nyt pari sähköpostia ennen kuin poika herää.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Niin ja kaikki uudet on tervetulleita mukaan!

Kalamami ja Henri 2.3

Vierailija

Meillä jo pikkuneiti aamupuuronsa söikin, isosisko vielä istuu omaa aamupalaa napostelemassa. On niiiiin tuskaisen hidan syömä" mies" .. Eikä tuon pikkuneidinkään ruokailu ole siitä helpoimmasta päästä.

Heitämpä nyt samantien gallupin miten teillä syöminen onnistuu?

Meillä hierotaan silmiä just kun lusikka on menny suuhun, päristellään ruokaa pitkin äidin kasvoja (erityisen hauskaa..), välillä neiti jopa sylkee ruuat suustaan, kääntää takaraivon äidin maanittelulle, kaikki muu ympärilläoleva kiinnostaa paljon enemmän, nyrkit pitää sulloa just syödessä kyynärpäitä myöden suuhun... Eli melkoista taistelua on. Voi kyllä olla, että tuo hampaiden tulo vaikuttaa, eka ilmestyi alas reilu viikko sitten ja nyt on ylös tulossa seuraava. tuntuu vaan välillä, että tyttö elää lähen pyhällä hengellä ja maidolla..

Ja eroahdistusta löytyy! Äiti kun häviää nurkan taa, niin ensin huudellaan kutuhuutoa, jos ei ala näkymään niin sitten jo kunnolla. Ja iltaisin, kun äiti on sitä mieltä että isikin voi tytön nukuttaa, pieni kiemurtelee niin et näkee äidin ja riskaa syliin niin kauan et pääsee... Sänkyyn meillä kyllä viimein nukahdetaan eikä syliin, mut rauhoittumiseenkaan ei isi kelpaa! Äipän pimu! :)

Nyt lähden keittelemään aamukahvia itselleni, piti nuo tytöt ensin ruokkia ja kävästä täällä!

Vierailija

Vähän karkasi nakkisormista tuo viesti...

Meillä on taas rauha maassa lauantai-iltaisen " keskustelun" jälkeen... Keskusteltiin vielä siinä lauantaiyönä ihan hyvään sävyyn, ja saatiin kaiherrukset pois. Siinä kiihdyksissäni jätin kirjoittamatta olennaisen asian: Meillä mies ei ole vuosikausiin polttanut muuta kuin silloin, kun on ravintolassa / juo alkoholia. Reilu vuosi sitten lopetti siis senkin polttamisen. Nyt on muutaman kerran polttanut taas, mutta tyyliin 1 tupakka / ilta. Ja mies oli vakuuttunut siitä, että oli asiasta minulle kertonut. Kilahdin siis aika lailla syyttä... No, ehkä kilahduksessa oli vähän muitakin ärsytyksiä - kuten joku viikonloppupinossa totesi, miesten kanssa pitää vain aina välillä vähän ottaa yhteen. Meilläkin niin tehdään harvoin, mutta nyt sitten tuli se hetki... Loppulauantaiyö meni ihan rattoisasti, juteltiin siinä kaikenlaista, miehen kaverikin (joka siis oli meillä yötä, suremassa tulevaa avioeroaan) heräsi uudelleen juttelemaan ja minä pääsin antamaan naisnäkökulmaa eroasioihin... Tiedä sitten, oliko niistä mitään iloa, mutta saipahan toisenkin sukupuolen näkökannan - tosin se ei kyllä juurikaan eronnut esim. miehen näkemyksistä.

No mutta se siitä. Eilinen meni rauhallisesti, katottiin pari vuokravideota ja löhöiltiin, vähän ulkoiltiin. Meillä kellojen siirto näytti vaikuttavan vain positiivisesti - lapset nukkuivat eilen klo 9:ään, tänään Saana heräsi vasta 8.30... Muutenkin yöt ovat menneet vähän parempaan suuntaan, nyt tulee iltayöstä sellainen pitempi (=4-5 tuntia) unijakso ilman heräämisiä, aamuyö on vähän rauhattomampi (2-3 heräämistä). Myös yötissittely on vähän vähentynyt, eli välillä riittää se, että otan hetkeksi viereen, en anna edes tissiä. Pikku hiljaa mennään siis eteenpäin, nyt olokaan ei enää ole kuin zombiella (niin ja lisäksi sain eilen nukkua aamulla myöhään ja vielä päiväunetkin, mies hoiti muksujen aamutoimet ja esikoisen päiväviihdytyksen).

Eroahdistuksesta oli puhetta. Juu, täältä löytyy... Jos häviän näkyvistä, alkaa surkea huuto. Ja puntissa roikutaan koko ajan. Kiva yrittää liikkua, kun on 9-kiloinen punnus toisessa jalassa...

Ja vaipan-&vaatteiden vaihdosta: Meillä siirryttiin housuvaippoihin... On sen verran mahdotonta kieriskelyä, että vaipanvaihto on tuskaa. Tosin yöllä on edelleen teippivaipat. Minäkin vaihdan vaipat&vaatteet sylissä. Mies yrittää aina vaihtaa hoitopöydällä ja tuskailee, miten vaikeaa se on. Olen monta kertaa sanonut, että vaihda sylissä, mutta ei usko... Sitten se vielä pari kertaa on katsonut, että " ai, sä vaihdat noin, näyttääpä helpolta" , mutta vielä ei ole uponnut tajuntaan, että voisi tehdä itse samoin... Hidasta on sytytys.

Sellaista tänne. Tulipas taas pitkä sepustus. Nyt menen keittämään pikkuneidille puuroa.

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija

Olen valitettavan usein törmänny siihen, että äidit on toisilleen pahimpia susia! Mikä siinäkin sit lienee? Ja kun erehdyin ääneen puhumaan, että olen harkinnut imetyksen lopettamista kun en tahdo jaksaa(siis silloin kun vielä imetin), sain sellaisen itsekäsidiootti-ryöpyn niskaani toisilta äideiltä, et oksat pois! Silloin lopetin koko aiheesta puhumisen. Mutta hyvä että täällä sekin suvaitaan ettei imetä! :)

Iltariehuminen isommilla meneillään, kumma juttu miten vauhti kiihtyy kun ilta pimenee! Pakko noita on lähteä rauhoittelemaan.

Kiitos ja halaus kaikille! :)

Vierailija

tyty sylissä, joten sori isojen kirjainten puute. tänään on ollu äipällä pinna kireellä. vuoroin tekis mieli huutaa tytölle ja vuoroin taas halia ja pyytää anteeksi kiukkusia ajatuksia. onneks sentään en oo huutanu, mutissu vaan mielessäni et " okei, älä sitte syö" " älä sitte ...rskeles nuku vaikka äiti on antanu tisua ja yrittäny rauhotella kaikin keinoin" . vaikka eipä se tän vaavin vika ole, se nukkuu niin kuin osaa. mutta aina välillä vaan on näiträ päiviä, kun ei jaksa olla aurinkoinen. varsinkin kun ilma on tuhnusen sumunen ja marraskuu lähenee ja vietin viikonlopun anopin kanssa, kun mies oli mökkitalkoissa isänsä kans! ihan ok anoppi mulla on eikä ny silleen ottanu päähän sen jutut, mutta ei vaan ois jaksanu vieraiden nurkissa olla niin kauaa.

neitikin heräili mummolassa sata kertaa yössä. en tainnu ehtiä kertoa ilosanomaa, et to-pe yönä neiti heräs syömään vain 2 kertaa!!! mut pe mmentiikin sit mummolaan, joten se hyvä uniputki katkes siihen. no, toivoa on.

gallupeihin: syöminen menee välillä hyvin mut nykyään yhä useammin se on meilläkin sellasta kieppumista, et lusikka on usein poskessa suun sijaan. imetttäminen vieraassa paikassa on ihan mahotonta, kun pää pyörii ku väkkärä. kotona just ja just onnistuu päivällä, jos ollaan kahdestaan tai käsken miehen olla hiirenhiljaa liikkumati!! pienikin rasahdus, niin neiti kääntyy kattomaan. on se sellanen vaanija panthour! yöllä sit imetäänkin tiheesti...

turhin hankinta on imetystyyny, johon en saanu koskaan kunnon asentoa ja erinäiset tuttipullot, joita neiti ei ole huolinu. tyynyä voiskin nyt kokeilla neidin leikkikaluksi ja istumisharkkoihin.

AINIIN!! UNOHDIN KERTOA SUURIMMAN UUTISEN - NEITI OPPI LA RYÖMIMÄÄN!! aika hitaasti mittarimatotekniikalla vielä mennään, mutta eiköhän tuo tuosta. tosin vartiointi vaikeutuu huomattavasti...

ny neiti vinkuu siihen malliin, et yritän unia uudestaan, moro!

Vierailija

mies pois kotoa, minä siis nettiterrorisoin.. Kaisaa nukuttelen taas kerran, sen verran hiljaista huoneessa jo on, että jokohan sitä ollaan unten mailla.

Osallistunpa minäkin vielä imetyskeskusteluun - pakotettuna täysimettäjänä. Että ongelmia meillä on tuottanut nimenomaa se, että pullosta ei kelvannut ollenkaan. Mä olin etukäteen ajatellut että lopetan imetyksen heti, jos se ei suju. Etukäteen murehdin siis imetystä enemmän kuin synnytystä tai muuta yhteensä. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja vaikka matkan varrella olen uhonnut sata kertaa, että kohta loppuu, niin edelleen vaan imetän. Asioilla on aina puolensa.

Tuosta suvaitsevaisuudesta täytyy kyllä kehua meitä maaliskuisia. Ei ole tarvinnut " taistella" mistään asiasta ja se on hienoa. Enpä mä täällä notkuisi todellakaan, jos tarvitsisi pelätä arvostelua. En nimittäin olisi koskaan uskonut, kun varovasti kurkkasin odotusaikana maalismurujen pinoon, että täällä ollaan vielä reilun vuodenkin kuluttua..

Nyt hyvät yöt kaikille, mä menen sänkyyn lukemaan Lehtolaista. Meillä ei olla vielä siirrytty talviaikaan... mun sisäinen kello on jo 21!

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija

älä suotta huolehdi - täällä ei ole ollut tapana tuomita ketään. Täältä löytyy niin täysimettäjiä, osaimettäjiä kuin pulloilijoitakin, ja kaikkien tapa ruokkia lastaan on ihan yhtä oikea. On kyllä mukavaa, kun maalikset ovat olleet niin suvaitsevaista porukkaa, ei fanaatikkoja mihinkään suuntaan. Täältä kun löytyy niitä, jotka menevät töihin heti äitiysloman päätyttyä, toiset jäävät kotiin pitemmäksi aikaa. Sitten on kestovaippailijoita ja kertakäyttövaippojen käyttäjiä jne. Ja kaikki sovitaan joukkoon yhtä hyvin ;-)

Hitsi, pitäis ruveta taas siivoamaan. Mä en käsitä, miten voidaan saada asunto parissa päivässä näin sekaisin - viimeksi lauantaina siivottiin...

Terhitaas

Vierailija

Meillä Mimmi oli 4½kk,kun jätti tissin pois.Ensiksi jäi päiväsyötöt ja kun kävi nukkumaan yöt syömäti,niin enään tissi ei kelvannut ollenkaan. Aluksi minua harmitti ja olo oli haikea,mutta hyvinä puolina oli,ettei tyttö ollut niin kiinni minussa. En osaisi kuvitellakaan,että vielä imettäisin..=) tyttöhän on jo niin iso =)

Suotta olet puolustuskannalla,eipä täällä kukaan tuomitse mistään eikä ketään!! ;)

Nyt me lähtään ulos.On leipomukset väännetty.Ruoaksi tullaan sitten tekemään lasangea..MOI!!!

T

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat