~EX-HAAHUT, it´s Monday!!~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]

[b][color=darkviolet]beyond:[/b][/color] Minä -77, mies -74. Km 11/04. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 17.10.[/color] Turun seudulta.

[b][color=darkviolet]Margariini: [/b][/color] Minä -75, mies -73, esikoinen -04. Km -03 ja 7/05. [color=red] LA toukokuussa [/color]

[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]

[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]

[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]

[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]

[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla

[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]

[b][color=6959cd]Helis77:[/b][/color] Km 7/04. Pk-seudulta. [color=red]LA 15.11.[/color]

[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]

[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]

[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]

[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]

[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]

[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]

[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]

[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]

[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]

[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]

[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]

[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]

[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]

[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]

[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]

[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]

[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]

[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]

[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]

[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]

[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=darkviolet]neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62. Lapset 98, 00, 01 ja 02. Keskeytyneet km:t 3/04 rv12+ ja 8/04 rv12+. Tuulimuna 7/05 rv9+. Asuinpaikka Kainuu. [color=red] LA 27.6. [/color]

[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]

[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]

[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]

[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]

[color=darkviolet] beyond [b]17.10[/b]

Helis77 [b]15.11[/b]

IinaMiio [b]22.11[/b]

_siru_ [b]25.11[/b]

maaria-73 [b]30.11[/b]

Pilkukas [b]1.12[/b]

hilarius-hiiri [b]7.12[/b]

Sonnette [b]7.12[/b]

Bojo [b]17.12[/b]

inkulaattori [b]2.1[/b]

rouva-80 [b]10.1[/b]

Emmasophia [b]14.1[/b]

miusumausu [b]11.3[/b]

Nette [b]14.3[/b]

tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]

n.1979 [b]19.3[/b]

.kati. [b]25.3[/b]

Melike77 [b]27.3[/b]

Wilkuna-72 [b]29.3[/b]

Viiru74 [b]30.3 [/b]

jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]

riax [b]20.4[/b]

ranki [b]24.4[/b]

joanna04 [b]30.4.[/b]

Miikuko[b]4.5.[/b]

Bisquit [b]12.5[/b]

Minttuli79 [b]17.5.[/b]

Mauku75 [b]26.5[/b]

Fiona80 [b]29.5[/b]

Margariini [b]??.5[/b]

Toive06 [b]??.6.[/b]

Aloevera1 [b]??.6.[/b]

uba-aba [b]??.?.[/b]

Aapeli_77 [b]??.6.[/b]

Kengu76 [b]??.6.[/b]

kuutar-74 [b]24.6.[/b]

neronja [b]27.6.[/b]

Ninni-78 [b]29.6.[/b][/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm

[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37

[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm

[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]

[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm

[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm

[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm

[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm

[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm

[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5

[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm

[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm

[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ihana kuulla vauva uutisia... voikun menisi aika nopeasti että pääsisi oikeasti nauttimaan tästä odotuksesta.

Neronja! Itsekin ajattelin juuri samaa että ilmoittelen sitten vasta neuvolaan kun saan nähdä omin silmin ultrassa että kaikki hyvin. Se on niin inhoittavaa sitten ilmoitella neuvolaankin päin surullisia uutisia.

Kerrohan heti miten ultrassa sitten meni!

HCG vastaus ei ollut vielä tullut, joten ottaa päähän edelleen kun ei tiedä yhtään mitä nyt sitten tehdään tämän raskauden suhteen siellä naistenpolilla... miten seurataan ja minkälaisen löylytyksen saan osakseni kun tärppäsi liian aikaisin. Pieni pelko on alkanut kyteä myös uudesta rypäleraskaudesta... koska oireet tuntuu olevan tällä kertaa voimakkaammat kuin aikaisemmilla kerroilla. Silloin ekalla kerralla mulla olisi kuulemma pitänyt olla tosi voimakkaat oireet kun rypäleraskaus nostaa HCG:tä niin paljon.

Tissit siis edelleen kipeät ja nyt olen aloittanut tuon pissillä ravaamisen, muuten olo ihan ok ja ruokakin maistuu.

Ninni rv 5+4

Vierailija

Tänään np-ultrassa todettiin sikiön menehtyneen (koko n. 8+6). Tuli taasen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oireet jatkuneet, ei vuotoja, sydänäänetkin kuuluivat ekassa neuvolassa. Kaavinta huomenna. Ei tiedä uskoako tätä todeksi. Välillä yritän herätellä itseäni. Edellinen km todettiin rv. 11 ja kaavinta oli siis kesällä. Nyt tämä 12. raskausviikolla.

Yrittäkää sinnitellä te muut loppuun asti.

Vierailija

..löytyi tämä ryhmä. Olen kyllä kovasti täällä pyörinyt, muttei silmään ole osunut aiemmin. Olen tuolla maalismassuissa.

Itselläni km 02/05 rv 9+5, huomattiin rv 11. Luulin siitä selvinneeni, kunnes uusi raskaus alkoi heinäkuussa. Koko raskausaika tähän päivään asti on ollut apaattista ja epäilyttävää. Ei kuitenkaan niin, että elämä olisi pilalla, mutta moni kaunis asia kylläkin. Kaikki naivius on kadonnut, jäljellä epäilys epäilyksen perään, entäs jos tämä ei kestä.. ei uskalla antaa itsensä odottaa onnellisesti, ei haaveilla vaatteista, nimistä, tulevaisuudesta ja muusta hömpästä, mitä yleensä luonteeseeni kuuluu tehdä, mikäli jokin asia minua innostaa.

Pahimpia ovat olleet päivät ennen neuvoloita tähän asti. Hermorauniona astelen neuvolan ovesta sisään, aivan kuin olisin tuomiolle menossa. Ja parhaita ovat olleet päivät, jolloin neuvolan ovesta ulos astelen. Sydänäänet mielessäni koen ihanaa rauhaa mielessäni taas hetkisen.

Tänään on rakenneultra. Pelottaa aivan kauheasti, enkä osaa ymmärtää itseäni. Olen levoton, itkettää ja mielikuvitus lentelee. Jäin kotiin tänään tekemään töitä, en kestä ihmisten hälinää, ennenkuin saavutan mielenrauhani.

Haluiaisin uskoa, että keskenmenon pelko loppuisi tähän päivään jollakin asteella. Loppuisi siihen siis, kun tapaan sen kuka sisälläni asustaa. Jos saan itse huomata sen olevan elävä olento, osa minua pienine käsineen ja jalkoineen, ehkä loppuu pelko siitä, että se jokin onkin JOKU, joka elää eikä sitä voi minulta pois viedä.

On minulla silti ollut ihan ok päiviäkin tässä raskaudessa. Ja olen erittäin onnellinen siitä, että tulin uudelleen raskaaksi. Silti edellinen km on päässyt varjostamaan onneani enemmän ja vähemmän.

Ekku ja jokunen 19+4

Vierailija

Se joka uskaltaa (Mellu tai Sonnette) niin päivittäkää tota LA/Vauvalistaa. Ihan itsekkäästi siis laskeskelen kuinka monta on enää ennen mua ; ) Ja niinku joku totesi, niin näin se aika kuluu!!!!!

Viirun kanssa olen täysin samaa mieltä näistä peloista - ajoittain tulee todella masentunteita oloja/päiviä tämän raskauden kanssa, mutta toisaalta ei mikään ole koskaan varmaa jo syntyneenkään lapsen kanssa. Ajoittain meinaa ylihuolehtivaisuus ottaa vallan jo tästä esikoisesta ja silloin ei auta kun laittaa jäitä hattuun ja uskoa, että joku muu voima pitää meistä huolen. Nytkin on poika kipeänä ja elämä ei oo ihan helppoa...

No omalla kohdalla tämä raskaudesta nauttiminen alkoi vasta lähempänä viikkoa 30 eli aika pitkälle mentiin epävarmoissa/pahoin voivissa fiiliksissä. Nyt näyttää, että käy sama kuin esikoisen kanssa: Mitä pidemmälle viikot kuluu sen parempi on olo. Toisaalta päiväunet maittaa vaikka saankin vielä nauttia täysistä yöunista (mua ei koskaan juokseta vessaan ja esikoinenkin nukkuu yöt läpi). Mitenhän sitä tottuu siihen yöheräilyyn taas sitten...

Tänään neuvolassa hemppa nousussa (ollut aika hyvä koko ajan), paineet alhaaalla ja kaikki muukin menee nätisti keskikäyrää. Reilun parin viikon päästä lääkäri (tällä kertaa menen omalle gynelle) ja sitten siirrytään vissiin jo kerta viikossa tahtiin.

Aika omituista - esikoisen kanssa mulla oli koko ajan sellainen olo, että pitkäksi menee (meni tasan viikon yli), nyt mua huolestuttaa se, ettei tuu kauheen etukäteen (jotta sais jouluvalmistelut tehtyä). Saas nähdä pitääkö tämä " etiäinen" paikkansa vai vieläkö mä roikun tolla LA listalla uutenavuotena ; )

B 33+2

Vierailija

menkat alkoivat viimeksi 24.9, joten jotain vk 5 mennään.

En ole varannut mitään ultraa, neuvolaa tai yhtikäs mitään. Odottelen vain kauhusta lamaantuneena. Olen ollut siinä luulossa, että ei ole mitään ultrattavaa ennen viikkoa 7?

Viimeksi keskenmenoni alkoi ensimmäistä neuvolaa seuranneena päivänä ruskealla tuhruvuodola (ei kipuja), yltyi sitä seuraavana päivänä, kunnes kaksi päivää myöhemmin tuli päätepisteeseesensä (jättiläisvuoto). Onko neuvolalla jonkinlainen Paha karma?

Vierailija

Onnellista vauva-arkea teille ja kiitos kauniista sanoistasi! Todella mieltä lämmittävää, kun sinäkin siellä touhukkaan vauva-arjen keskellä jaksoit vielä muistaa minua :´).

Kävin tosiaan ultrassa tänään, mutta täytyy sanoa, että ihmettelen, miksi se gyne halusi minut sinne juuri tänään. Miksei ehdottanut esim. perjantaita? Uutiset oli tavallaan hyvät eli kyseessä on kohdunsisäinen raskaus ja lapsivesipussi vastasi kooltaan tasan rv6. Mutta kun ei sitä sikiötä vielä näkynyt, mikä sekin kyllä sopii tuohon tilanteeseen rv6+0 (gynekin sanoi, että huomenna tulee siis tuo rv 6 täyteen). Sanoi, että tehdään uusintaultra, että perjantaina varmaan jo näkyisi tai ainakin ma:na. Varasin sitten maanantaille uuden ultra-ajan. Gyne ei perinyt ultrasta maksua eli mulla meni vaan se käyntimaksu. Mutta harmittaa vähän, että miksei se gyne voinut puhelimessa ehdottaa esim. perjantaita tai vaikka ensi maanantaita (silloin on rv6+6). No, tämähän oli kyllä jo arvattavissa ;-).

Onneksi oireita on taas ollut eli rinnat on ollut koko päivän kipeät ja tänään olen ollut taas väsynyt. Nytkin tekis mieli ottaa nokoset (käyn hörppäämässä kahvin ja rupeankin kyllä nukkumaan). Miten ihmeessä tuo väsymyskin oli poissa koko viikonlopun? Jaksoin valvoa puolille öin eikä tehnyt edes tiukkaa. No, pitäähän sitä elämässä jännitystä olla...

Eli viikon piina siis tässä edessä. Mut nyt meen hörppäämään sen kahvin ja rupean nukkumaan.

neronja rv5+6

Vierailija

Kävinpäs ekan neuvolalääkärin tänään. Oli kyllä niin turha reissu, kuin olla voi, mutta onneksi sentään sai sydänäänet kuuluviin usean minuutin (>5min!) yrittämisen jälkeen. Meidän vauvan alku taitaa pelätä tuota dopleria, kun ekalla kerralla ei kuulunu ollenkaan ja nytkin niin pitkän ajan jälkeen.

Mutta olipa eri terkkari kuin normaalisti ja tämä saikin oman arvostuksen kohoamaan pilviin. Tämä täti meni ihan paniikkiin kun luki neuvolakorttia ja huomasi, että keskenmeno takana. Verenpaine on vähän koholla ja sanoin, että johtuisko tästä alun hermoilusta, kun oli tuo keskenmeno pelko niin valtava niin meni ihan lukkoon. Ei kertakaikkiaan pystynyt yhtään järkevää lausetta sen jälkeen sanomaan. Eikä osannut varata mulle aikaa uutta aikaa koneelta. Ei ole siis mikään harjoittelija vaan toinen meidän neuvolan kahdesta terveydenhoitajasta. Onneksi asutaan sen toisen alueella!

Alun hermoilijoille: been there, done that! Eli mulla on ihan tosissaan nyt sellainen tunne, että meidän lapsiluku jää tähän. Olin niin ahdistunut koko alun ja nyt on ajoittain ihan rauhallinen olo, mutta edelleen paniikki iskee tasaisin väliajoin. Kovasti odotan jo liikkeiden tuntumista, jos se taas vähän helpottais! Pari kertaa alussa tuntui ettei mun mielenterveys ihan oikeesti kestä tätä pelkoa. Ja kerroinkin jo aiemmin saattaneeni itseni anopin silmissä lähes holhouksen alaiseksi, kun sanoin, että jos olis lääke jolla saisin itseni nukkumaan muutaman kuukauden ajaksi ja pääsis tän pelottavimman alun yli, niin ottaisin sen tabletin heti, jos ei siitä vauvalle olis haittaa. Hoki koko ajan, että älä hermoile ku ota rauhallisesti niin oli pakko vähän selventää ettei tässä nyt ihan omaksi iloksi huvikseen hermoilla...

Joo, mutta TSEMPPIÄ kaikille, ketkä ovat vielä piinavimmilla alku viikoilla! Aika kuluu ihan oikeasti kuitenkin eteenpäin vaikkei aina jaksa siihen uskoa.

miikuko rv13+4

Vierailija

Heipä hei ex-haahut,

noita teidän pelkokertomuksianne lukiessa tuli mieleen: eihän mikään ole ikinä varmaa! Pienen pojan äitinä joskus tulee mieleen se kamalin mahdollisuus: mitä jos hänelle tapahtuu jotain. Ahdistaa jo pelkkä ajatuskin ja henki salpautuu. Tällaiselle kauhulle ei vain voi antaa valtaa, koska elämässä mikään ei koskaan ole varmaa! Parasta on vain elää ja nauttia tästä päivästä koska huomisesta ei tiedä, ei omasta eikä lastensa.

Sama pätee raskauteenkin! Nauttikaa ihanasta raskaudestanne nyt, turha pelko pois. Muuten menee elämä sivu suun, pelätessä, ja uskokaa pois, ei se pelko lopu siihen lapsen syntymään. Se vain pahenee. Siksi sille ei pidä antaa valtaa!

Vierailija

Pienen pieni poikamme syntyi 24.10. muutaman viikon etuajassa! Synnytys käynnistyi lapsivesien osittaisella menolla ja supistuksetkin yltyivät nopeasti. Kaiken kaikkiaan synnytys kesti n. 6 tuntia ja ponnistus n. 30 min. Melko nopeasti ensisynnyttäjälle. Epiduraalin sain onneksi ja siitä oli paljon apua, koska tiheät supistukset oli tosi kipeitä jo siinä vaiheessa kun kohdunsuu oli 3 cm auki. Tunnin verran sain levätä, kunnes alkoi jo ponnistuttamaan. Se olikin ehkä tuskallisinta, kestää se ponnistamisen tarve, vaikka vielä ei saanutkaan ponnistaa. 9 pisteen terve, mutta pieni poikavauva - 2600 g ja 48 cm, syntyi illansuussa.

Olemme nyt olleet kotosalla kolmistaan jo muutaman päivän ja arki on kyllä muuttunut. Toistaiseksi oleskellaan sisätiloissa, mutta odotan jo innolla, että pikkuisen kanssa voisi lähteä ulos. Kiltti ja rauhallinen vauva, nukkuu suurimman osan ajasta. Koputetaan puuta... Olo on vieläkin vähän hämmentynyt, koska luulin olevani vielä tässä vaiheessa raskaana, tuijottelen ihmeissäni kadonnutta vatsaani. Ja vielä enemmän ihmettelen poikaamme - voiko tuo täydellinen pieni olento olla meistä kotoisin...?

Paljon onnea ja siunausta myös kaikille uusille ex-haahuille - erityisesti Neronjalle!

T: Helis

Vierailija

vuoto loppui perjantaina kokonaan ja sitten lauantaina ei vuotanut yhtään. Eilen tuli muutaman kerran tuhrua paperiin.

Vaikeeta on tämä epätietoisuuden kanssa eläminen.

Vielä viikko siihen ultraan, jotta saan varmuuden mikä tilanne on. Toivottavasti pääsemme sinne asti ilman enempiä vuotoja.

Kengu

Vierailija

Miten Te km:n kokeneet odottajat olette kestäneet uuden, km:n jälkeisen raskauden alkuviikot?

Itsellä km vk 9+4 elokuun alussa. Nyt uudelleen raskaana (?) vk 5+. En usko tätä todeksi... en uskalla. Olen tehnyt kaksi raskaustestiä, viikon välein, molemmat plussaa (eri merkkisiä). Minulla ei ole mitään raskauden oireita. Edellisen kerran oli sentään rinnat kipeät, nyt ei sitäkään. Tämähän on paha merkki, eikö? Milloin minun kannattaisi varata aika yksityiselle ultraan, jotta näkisin, onko siellä elämää?

Pelottaa uusi km niin, että meinaa pää seota. Nään kammottavia painajaisia ja pala on kurkussa koko ajan. Olen kuin sumussa koko ajan. Ajatus ei kulje, ahdistaa... En olisi uskonut, että tämä on näin hirveää...

(anteeksi tungettelevat kysymykset, mutta.... )

Vierailija

Minäkään en ole vielä soittanut neuvolaan. Kun olin plussan testannut, päätin, että käyn ensin ultrassa ja jos silloin on kaikki kunnossa, niin sitten varaan neuvola-ajan. Kaikissa kolmessa edellisessä alkuraskaudessa olen kerennyt jo käydä neuvolassa. Kaikki verikokeet otettu ym. ym. ja ihan turhaan. Toista kertaa ei ole saman raskauden takia tarvinnut mennä. Viimeksikin sain ekan neuvola-ajan jo rv6+jotain ja rv8 kävin ultrassa ja alettiin epäillä tuulimunaa (joka siis vahvistui rv9+).

Saa nyt nähdä, mitä siellä ultrassa tässä vaiheessa näkyy. Koskaan en ole näin aikaisin käynyt. Aikaisin on ollut rv7+. Voihan se olla vähän tyhmää nyt jo mennä, mutta itsehän tuo gyne sitä ehdotti. Hirvittää tuo ultra joka tapauksessa.

Jeps, mutta nyt lapsia ruokkimaan, että saan ne sit vietyä mummille hoitoon.

Vierailija

No nyt se on avattu tälle päivälle!! ;) Antakaahan anteeksi sekoiluni, sainpahan sentään listan kopioiduksi... Jotain hyvää sentään!!

Olenkin ollut nettipimennossa jonkun aikaa... Viime viikolla ei jostain syystä netti auennut meillä kotona ollenkaan!! Kaivavat jotain tuolla lähistöllä, liekö se vaikuttanut asiaan!! Nyt pelittää kuitenkin!!

Torstaina läksin Tukholman risteilylle yhden hyvän ystävän kanssa, joka myöskin on raskaana ja olikin oikein ihana risteily... Hyvää seuraa, ruokaa ja rauhallista aikaa ostosten tekoon!! Kylläpä piristi mieltä!!

Nyt on pakko lähteä töihin, mutta palailen illalla kera muiden kuulumisien ja kommentoimaan!! Onkin koko viime viikon pino lukematta!!

Mukavaa päivää ja alkanutta viikkoa!!

Mellu rv19+0 (iik, kuin paljon jo)

Vierailija

Kovin tuttuja on nuo teidän tunteet myös minulle. Lähes joka päivä käy mielessä, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Alkuraskauden ultrasta on aikaa kuukausi, mitä jos sikiö onkin kuollut sen jälkeen? Sain np-ultran ensi tiistaiksi, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Alunperin mun piti mennä ultraan vasta ensi viikon torstaina, mutta mies on silloin työmatkalla enkä suostu menemään yksin, jos kaikki onkin pielessä. Onneksi sain ajan vaihdettua. Mitään vuotoa ei ole ollut ja raskausoireet ovat entisenlaiset (paitsi pahoinvoinnista olen päässyt, jee!), mutta silti huolestuttaa. Olen itselleni luvannut lakata hermoilemasta tuon np-ultran jälkeen, jos silloin on kaikki hyvin, mutta saa nähdä pitääkö lupaus. Vielä monta yötä ultraan... Ja sitäpaitsi, jos se niskapoimu onkin normaalia suurempi, niin mitä sitten teemme? Olen vähän miettinyt, että en taida mennä siinä tapauksessa lapsivesipunktioon, raskaus on kuitenkin niin pitkällä, että en voisi sitä kuvitella keskeyttäväni vaan ottaisin lapsen vastaan joka tapauksessa juuri sellaisena kuin se on. Tälläisiä mietteitä täällä.

Minttuli79 11+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat