5kk -ruokailut, vinnkkejä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä poika on reilut 5kk ja tällä hetkellä syödään lounaaksi peruna-kasvissose, n,neljän aikaan hedelmäsose ja iltapuuro. Välissä aina maitoa, en imetä enää. Olisi kiva kuulla samanikäiseten ruokailusta. Missä vaiheessa on aamupuuro tullut mukaan? Kuinka pian liha maistiaiset? Annatteko ruokajuomana vettä? Lähinnä aamupäivää mietin, olisiko puuro/velli hyvä siinä? Kuinka tuhdiksi keitätte puuron, onko suhde 2dl/ 1dl hiutaleita. Olen keittänyt vähän löysemmäksi.

Poika on 8230g ja 69.5 cm

Touko-helmi

Kommentit (3)

Vierailija

Poikani on 6 1/2 kk ja ryömii kovaa vauhtia. Olen antanut hänelle päivisin sosetta ja iltaisin puuroa. Kana tuli kuvioon puolen vuoden iässä. Olen syöttänyt poikaa sen mukaan, minkä verran koen hänen kiinteää ruokaa tarvitsevan. Poika on imetyksellä ja lähinnä imetystiheys, yösyötöt ja kitinöiden määrä on arvioni pohjalla. Myös syöty ruokamäärä kertoo minulle lapsen nälkäisyydestä. Hedelmäsose aloitettiin 5 kk iässä, kun poika oppi ryömimään. Alkuun sitä syötiin kerran päivässä, mutta jo muutaman päivän maistelun jälkeen aloin antaa sitä kahdesti. Poika on TOSI nirso. Hän vaatii useita maistelukertoja, ennenkuin hyväksyy uuden maun. Pikkuhiljaa aloin lisätä iltasoseeseen riisipuuroa. Ja päiväsoseeseen ensin perunaa, sitten porkkanaa ja viimeisimpänä kanaa. Iltapuuroa+hedelmäsosetta poika syö nykyisin hyvin. Päiväsosetta vain pari lusikallista. Nyt yösyötöt ovat niin paljon lisääntyneet (syö jopa viidesti yössä), että aloin antaa pojalle myös aamupuuroa.

Vierailija

Meidän poika on viikon päästä 6kk ja meillä syödään näin:aamulla maito ja hedelmäsose,11.aikaan lihasose ja maito, 14.aikoihin kasvissose& maito, viiden aikoihin lihasose&maito ja illalla puuro ja maito.Välillä annan janojuomaksi vettä. Olen miettiny nyt aamupuuroon siirtymistä, mutta meidän ukkeli ei ole aamulla kauhean nälkäinen.Puuron keitän aika löysäksi ja lisään korviketta.

Vierailija

meillä alettiin 4kk:n iässä syödä näin: aamulla velliä, puolen päivän aikoihin peruna-kasvissose, iltapäivällä hedelmäsose, ja illalla seitsemän aikoihin taas peruna-kasvissose! ruokien päälle ollaan vielä juotu maitoa!! Poika vaikuttaa tyytyväiseltä ja hyvin on kasvanut! Parin päivän päästä 5kk ikäinen!! 4kk:n ikäisenä oli kokoa 68cm ja 8690g, että saas nähdä että kuinka iso sit nyt jo ollaankaan.. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat