Rv 14+ ja supisteluja, joko tehty sisätutkimus???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Maha kipristää useamman kerran päivässä samalla tavalla kuin esikoisesta viimeisillä viikoilla ennen synnytystä. Syntyi 40+5. Olivat valmistelevia suppareita sillä seurauksella, että kohdunsuunmittaa ei enää ollut ja oli pari senttiä auki. Kivut eivät olleet synntysmitassa kovinkaan kivuliaita, mutta kuitenkin epämielelyttävän tuntuisia. Kun meni vedet oli lapsi pihalla alle kahdessa tunnissa.

Nyt siis näitä samantuntuisia on päivittäin, ainoastaan vielä en oikeen osaa sanoa, että kovettuuko maha. Huolettaa sen vuoksi, että jos alkavat pehmentämään kohdunkaulaa ym. Yhtään sisätutkimusta ei ole vielä tehty. Tarkoitus olis mennä neuvolalääkäritarkastukseen 1,5 viikon päästä (jolloin 15+6). Pitäiskö soittaa neuvolaan ja kysyä?

Olen täältä lukenut, että muillakin on ollut toisesta tai kolmannesta supisteluja aika aikaisin. Missä menee kuitenkin se raja? Eipä kai siinä, mitään, jos eivät ala pehmentämään tilannetta, mutta mistä sitä voi tässä vaiheessa tietää muuten, kun sisätutkimuksella.

Miten teillä muilla? Joko tässä vaiheessa on jokin sisätutkimus tehty?

Mulla siirsivät hieman tätä neuvolalääkäriä " Kun käyt kuitenkin siellä np-ultrassa lääkärillä" . No, ei tehnyt lääkäri sisätutkimusta varhaisultrassakaan ja np-ultrassa ultras vain mahan päältä niin, että pikkuhousut sai pitää jalassa. En muista tekikö esikoisesta np-ultraaja sisätutkimusta. Enkä oikeen muista, koska neuvolassa oli eka lääkäri...

Kommentit (4)

Vierailija

Huomasin juuri, että ei se neuvola olekaan 1,5 viikon päästä vaan vasta 17.11 eli 2,5 viikon päästä (jolloin 16+5/6)! Onko se vähän myöhään?

Vierailija

on ollut supistuksia koko alkuraskauden (nyt rv 14). Juuri sellaisia kuin kahta ensimmäistä odottaessa oli raskauden loppuvaiheessa ja lisäksi vain liikkuessa. Kävin lääkärissä, eikä ainakaan vielä ollut alkanut kohdunsuu pehmentyä tai muutakaan. Kunpa tietäisikin voiko tuo tosiaan olla aina vaaratonta ja kuuluuko normaalina varsinkin toiseen, kolmanteen jne raskauteen! Lisäksi minulla on ollut koko raskauden ajan synnytystyyppisiä selkäkipuja joten kylläpä pelottaa... Päivä kerrallaan ja lääkärintarkastuksesta toiseen! En usko että sinullakaan nuo edistävät " synnytystä" (toivon että ne ovat useimmiten vaarattomia!!), mutta jos asia huolettaa niin kannattaa tietysti soittaa neuvolaan.

Vierailija

No voithan soittaa terkallesi, kertoa huolesi/tuntemuksesi ja kysyä mitä hän on mieltä. Odotellaanko vai kurkataanko sisään aiemmin.

KÄYTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET OMIA AIVOJANNE, kun meille on sellaisetkin suotu...

Vierailija

Meillä kans np-ultra tehtiin mahan päältä ja sanottiin sitte neuvolassa, että limakalvot on hyvä nyt katsoo ja samallahan katsoo sitten sen kohdunsuun tilanteen vielä sisäkautta.

Mulla on ollut sellaisia mahan kovettavia supistuksia, mutta ne ei oo kyllä ollenkaan kipeitä, lähinnä hankalan tuntuisia. Oli jo ekasta(vaikka en silloin tajunnu, että ne on supistuksia), joten kuuluu kai näihin mun raskauksiin. Silloin sanottiin, että ellei oo kipeitä ei tarvi tarkistaa ylimääräisillä kerroilla aiheuttaako mitään, mutta jos muuttuu kipeiksi niin kannattaa varata lääkäriaika.

Eli eipä paljon taida sulle olla hyötyä tästä mun sepostuksesta, mutta sinuna soittaisin ja kysyisin voiko lääkäriä aikaistaa, kun supistaa.

miikuko

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat