Kuinka moni on oikeasti tullut raskaaksi imetysaikana ...

Vierailija

kun vauva alle sen 6kk, ei kuukautisia ja täysimettää??

Kaikki niin kovasti toitottaa tuota ehkäisymuotoa vastaan ja kertoo yhden jos toisenkin tutun tulleen raskaaksi imettäessään. Sit vaan selviää että sillä olikin jo kuukautiset alkaneet tai vauva oli lähemmäs vuoden vanha. Ne ehdothan meni nimen omaa siten että vauva alle 6kk, kuukautiset eivät ole alkaneet ja täysimetys päällä myös öisin vähintään kerran. Löytyykö täältä palstalta joku joka on raskautunut näiden kaikkien ehtojen täyttymisestä huolimatta?

Jatkokysymys jos löytyy: Huomasitko/tunsitko ovulaation oireita (onko niitä tuntunut ennekin siis että tietää mitkä on ovulaation oireet itsellä??)Mistä huomas raskautuneensa eli mitkä on raskausoireet imetyksen aikana???

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mulla kyllä tuli menkat heti jälkitarkastuksen jälkeen mutta kuitenkin täysimetyksellä vauva. Vauvan ollessa 2kk tulin uudelleen raskaaksi... ja meilläkin jo isot koululaiset...

Vierailija

Minulla sama juttu että muutoin olen helposti raskautuvaa sorttia mutta imetysaikana näköjään en. Vähäinenkin imetys pitää sekä kuukautiset että ovulaatiot poissa. Yhtäkään tuttavaakaa minulla ei ole jolla olisi lapsia vuoden ikäerolla...

Vierailija

ja imetin edelleen, kun tuli ekat menkat. Heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi. Meillä siis imetys toimi loistavasti ehkäisynä ja ikäeroksi tulee juuri sopiva 2,5 v.

Vierailija

Ovulaatiohan tapahtuu ennen kuukautisia, joten ei voi mitenkään tietää milloin se ensimmäinen ovulaatio tulee. Siis tavallaan ne kuukautiset ovat jo alkaneet, mutta sitä vuotoa ei vain ehdi tulla koska munasolu hedelmöittyy.

Ihan okhan tuo on ehkäisynä nimenomaan JOS se toinen lapsi piankin ei ole katastrofi. Jos kuitenkin uusi raskaus on ei-toivottu, ei missään nimessä kannata luottaa imetykseen.

Vierailija

kaikkia olen imettänyt ja kertaakaan en ole raskaaksi tullut ennen menkkojen alkamista. Toista lasta aloin odottaan kun vielä vähän imettelin päivällä (lapsi oli tuolloin tosin jo vuoden!) Ja mulla on ekat menkat tulleet sitten kun on kulunut 7-8 kuukautta synnytyksestä. Eli olen tullut siihen tulokseen että ainakin minulla on imetys ehkäissyt todella hyvin. Ja mainittakoon että noin normaalisti olen aika helposti " raskautuvaa" sorttia.

Vierailija

mutta vaikka onkin kyse siitä että ei hormonitoiminta ole palautunut, niin sitä voi silti käyttää ns luonnonmukaisena ehkäisynä. Varsinkin jos uusi vauva ei olis mikää katastrofi..Mua ei ainakaa henkilökohtaisesti kiinnosta alkaa miksikään hormonihirviöksi siis minipillereillä ja kumit on kidutusvälineitä. Imetyksen ehkäisyteho liitettynä itsensä tarkkailuun saa luvan riitää meille..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat