Koulun vaihtaminen ekaluokalla

Vierailija

Meillä olisi muutto edessä, mutta mietityttää ekaluokkalaisen puolesta, miten sopeutuminen uuteen kouluun sujuu. Löytyykö niitä kavereita vai onko kaikilla jo omat kaverikuviot. Saman kokeneet, miten teillä on mennyt? Kestääkö kauan uusien ystävien saaminen?

Kommentit (8)

Vierailija

ekaluokan jälkeen, kolmosluokan jälkeen, nelosen jälkeen.

Ja ainoo mikä jälkeenpäin on harmittanu on se ettei oo sellasii kavereita kenet olis tuntenu ala-asteelta asti.

Mut itse en ainakaan ekalla viel hirveen sosiaalinen ollu, ja must oli vaan jännää vaihtaa koulua.

Vierailija

...meillä meni niin, että joululoman jälkeen oli uuteen kouluun meno edessä ekaluokkalaisella. (nyt jo seiskalla..) Mulla oli sama huoli mielessä, vanha koulu ja ope olivat loistavat..mitäköhän edessä odottaa?

Siis ei olisi voinut paremmin mennä! Uusi rehtori oli jo aikaisemmin lähettänyt lämpimän tervetuloa-viestin ja kertonut tulevasta luokasta oppilaskuvineen. Poika sai heti mukavia kavereita, ja arki sujahti heti kohdalleen.

Tuntuu, että noin pienen on helppo sopeutua, eri asia sitten murrosiässä..

Vierailija

Kyllä varmasti jokainen vanhmpi miettii näitä asioita tarkkaan ennen kun alkaa lapsen tuttuja ja turvallisia ympyröitä turhaan rikkoa. Joskus vain on niin ettei sitä sopivaa uutta kotia löydy vanhan koulun alueelta tai juuri silloin kun muuttaminen olisi lasten kannalta parasta. Silloin yritetään toimia niin hyvin kuin tilanteessa on mahdollista ja tehdä muutto lapsille kutenkin mahdollisimman helpoksi ja hyväksi.

t. nro2

Vierailija

sitten meillä vaihdettiin istumapaikkoja ja tutustuin yhteen tyttöön joka tuli siis minun viereeni. Mutta ainakaan siis meidän luokalla ei kaikki todellakaan mitenkään tunteneet toisiaan eli ihan hyvin siihen olisi yksi uusi mahtunut.

Vierailija

Eka-tokaluokilla vielä kaverit vaihtuvat tiuhaan joten en pelkää että lapsi jäisi uudessa koulussa ilman kaveria. Itse muistan ala-asteella että kaikki oikein kilpilivat kuka saa uudesta oppilaasta ystävän. Näin siis ainakin tyttöjen maailmassa.

Vierailija

Eikö saatana osata enää MITÄÄN tehdä lapsia ajatellen ? Joo, muuttakaa vaan, ja muistakaa muuttaa sitten kolmannelle mennessä, ja tietysti yläasteelle mennessä. Vahingossakaan ei voinut ennakoida lapsen koulun alkamista, eihän ?

Ärsyttää tollainen, tiedätkö miten iso asia on lapselle ???

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat