Onko muita alkuraskauden odottajia jotka pelkää kuollakseen flunssaa??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen ihan naurettava, tiedän, mutta pelkään sairastuvani tavalliseen flunnssan....neuvolanterkka pelotteli niin tehokkasti että en tiedä uskallanko lähteä kodistani mihinkään seuraavaan kuuteen viikkoon!

Skitsofrenia, sydänvika, raajojen epämuodostumat kuulemma tulevat tavallisesta flunssasta, jos sen sairastaa ensimmäisen 12 viikon aikana. Onko tuossa tosiaan perää, esikoiselta en muista edes kuulleni moista! Mutta nyt siis pelottaa.

Onko joku sairastanut flunssan alkuraskaudessa ja silti saanut terveen lapsen? Älkää naurako, jos kuulostaa hullulta ja hysteeriseltä...mut on aivopesty :(

Kommentit (4)

Vierailija

Ja vielä neuvolassa!!! Jotkut vielä uskoo sitten mitä siellä sanotaan... Sun terkkarilla ei oo kyllä kaikki kotona, jos on menny tommosta sanomaan!!

Raskaus ALTISTAA infektioille, olet entistä herkempi flunssan saamaan kuin tavallisesti ja olemaan sairaana tavallista kovemmin/kauemmin. Tästä ei ole tavallisen räkätaudin kohdalla mitään haittaa. Meistä lähes tulkoon jokainen on peräisin raskaudesta, jossa oma äitimme on yskinyt ja niistänyt, ja meistä lähes tulkoon jokainen on itse pärskinyt tämän raskauden aikana. Ja mitä meistä on tullut? Ja mitä meidän lapsista tulee? Ihan terveitä yksilöitä kaikki tyynni.

Tämä oli sitten lääketieteellinen fakta. Elät normaalia elämää ja tapaat ystäviä kuten ennenkin. Flunssa tulee jos on tullakseen, mutta mitään vahinkoa et sillä vauvallesi aiheuta. Tietysti nyt aina kannattaa näin flunssa-aikaan pestä käsiä ja välttää pärskimästä päin toisia, eihän sairaana kivaakaan ole. Oma nokka vuotanut ja kurkku ollut kipeä nyt neljättä viikkoa... ja silti ihan tervettä lasta tässä ollaan tekemässä!!!

Että ottaa päästä tämmöset älyttömyyksiin asti yliampuvat vouhotukset...

Kitty rv 37+4

Vierailija

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta mulla on kolme tervettä tyttöä ja kaikkien odotusaikana näin syksyllä olen sairastanut A-virusta! Ekan kanssa olin todella pitkään kipeänä ja kovassa kuumeessa... En oo koskaan kuullutkaan tollaisesta! Nytkin täällä flunssan kourissa odottelen rv 11.. toivottavasti ei siis helposti aiheuta mitään!

-mollis ja toukka rv11-

Vierailija

Tavallisen flunssan yhteyttä esim. mainitsemiisi tauteihin EI ole voitu yhdistää. Varsinkin kun raskaus lisää sairastumisriskiä limakalvojen muuttuessa, eli raskaana on tosi yleistä sairastaa flunssaa, poskiontelotulehduksia jne. Johan meillä tepastelisi kadut täynnä ihmisiä, jotka ovat " vammautuneet" sikiöaikaisen flunssan takia. Influenssan ja skitsofrenian yhteys on taas eri asia. samoin influenssa lisää riskiä sikiön muihinkin ongelmiin. Eli edes " LISÄÄ riskiä" , ei tarkoita vielä kovin suurta todennäköisyyttä ongelmiin.

http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Psykiatria.shtml/218817?Skitsofrenia

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat