Onko kellään kokemuksia kirkasvalolampusta??

Vierailija

Mies osti mulle lahjaksi kirkasvalolampun, kun mulla on taipumusta väsymykseen ja ehkä lievään kaamosmasennukseen...Ihanasti ajateltu häneltä, mutta kun olen nyt pari kertaa laittanut päälle laitteen, niin musta tuntuu, että valo on aivan liian kirkas mulle! Silmiä pitää siristää ja melkein sattuu. Kuulemma silmän arkuutta voi olla sivuoireena alkuvaiheessa ja päänsärkyä. Mulla on tullut joskus kirkkaasta auringonpaisteesta migreeni (ei muulloin yleensä migreeniä), enkä nyt haluaisi riskeerata, että tulee migreenikohtauksia...Eli onko kellään kokemuksia laitteesta? Tottuuko siihen nopeasti? Tällä hetkellä tuntuu, että taitaa lähteä laite takaisin kauppaan...Harmi vain, kun mies niin yritti mua ilahduttaa ja sitten toi laite ei ehkä sovikaan mulle :(

Kommentit (3)

Vierailija

Kierrätettiin sitä työpisteestä toiselle. Monet kuvailivat juuri tuollaisia oireita, ja kun sitten asiaa lampun vuokraajalta kysyttiin, niin saimme seuraavat ohjeet:

Lamppua ei pidä " tuijottaa." Se pitää sijoittaa mieluummin sivuun katseen suunnasta, eli siis että valo tulee sivusta, eikä sitä saa laittaa liian lähelle. Sopiva käyttöaika on 20 min ainakin aluksi, liika käyttö aiheuttaa päänsärkyä ja valonarkuutta silmissä.

Vierailija

Kuinka käytät sitä kirkasvalolamppua? Itse laitan sen päälle (usein puolelle teholle) ja istun siihen viereen noin metrin päähän lukemaan tai tekemään jotain muuta, ja katson lamppuun aina välillä, mutta muuten se on siinä taustalla. Aluksi se rasitti silmiä enemmän, sitten siihen tottui. Nyt kun pimeys alkaa ihan tosissaan niin yritän viettää lampun kanssa tovin joka päivä.

Vierailija

ehkä yritän vielä kokeilla laitetta. En siis ole vielä kunnolla edes kokeillut, kun se kirkkaus on tuntunut niin kovalta heti laittaessa lampun päälle. t.ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat