Tässä rehellinen vastaus miksi olen kotirouva ja tuleva kotiäiti

Vierailija

En jaksa mennä töihin!En kestä sitä stressiä ja kodinhoitoa yhdessä.Olen ollut ns.uranainen,itselläni oli lupaava työpaikka ja ura mutta sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön.Haluan että kotini on aina puhdas ja mieheni saa kotiruokaa.Rakastan olla kotirouva ja haluan hoitaa tulevat lapseni kotona.Töihin menoa en pysty edes ajattelemaan!

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Miten se on teiltä poissa, jos joku kokee löytäneensä itselleen sopivan ratkaisun elämässään?! Pitäisikö kaikkien valita samalla tavalla?

Ap, mukavaa että olet löytänyt itsellesi ja perheellesi sopivimman elämäntavan!

(Ja muuten, olen itse kahden päiväkodissa hoidettavan lapsen työssäkäyvä äiti.)

Vierailija

jäisin vuosiksi koti-äidiksi jos ei olisi tuota velkaa sen verran että yhtälö mahdoton. En millään muotoa kaipaa todella stressaantunutta työilmapiiriä jossa vain miehet voivat todella edetä, selkään puukotus on arkipäivää, toisten ideat ja projektit varastetaan, koskaan et tiedä koska jos ehkä ja kun tulee kenkää. Henkistä väkivaltaa (työpaikkakiusaamista) toki harrastetaan ja heikommat vaihtavat työpaikkaa kun eivät kestä. Toki ensin yrittävät vuosikaudet ja kehittävät itselleen mukavia mahahaavoja.

Mikäs sen mukavampaa kuin työnteko!

Ja kuinka monella työpaikalla nostetaan tulosta vähentämällä henkilöstöä ja kuitenkaan työt eivät vähentyneet.... eli jäljelle jäävät joutuvat vain tsemppaamaan parin ihmisen edestä...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Uskon, että suurin osa maamme kotirouvista (anteeksi, -äideistä) on kotona samasta syystä kuin sinä, eli työnteko ei huvita.

Vierailija

Ihmetyttää vain, että nämä samat, jotka valittavat ns. uraäitien valinnoista tekevät samoin myös kotirouvalle! Tässä se nähdään, av-mamman kapea katsanto: vain " 3 v kotona" on se oikea ratkaisu, kaikki muu on väärin.

Onnea ap:lle valitsemallaan tiellä! :)

Vierailija

Voisivat kyllä saada tukia sen perusteella, että tätä " hyvinvointiyhteiskuntaa" nyt on vain perustettu niin, että ihminen sairastuessaan ainakin periaatteessa ei putoaisi tyhjän päälle, ja kaikilta ei vain voida odottaa samaa panosta yhteiskuntaan. Jos tällaiset ihmiset siis tukien sijasta elävät miestensä kustannuksella, niin säästöähän se on valtiolle, kun verotulot sun muu panostus jäisivät pois kuitenkin.

Vierailija

kunnioitan valintaasi, elämä ei ole uraa varten, vain elämistä varten. Hyvä kuunnella itseään. Muista ettei elämästä anneta arvosanaa.

Vierailija

Ja koen olevani arvokas monella tavalla tälle perheelle! Työelämässä oli " huora" " laiskapaska" " hidas" ja vaikka mitä mairittelevaa. Palkka brutto 1500e. T. Ex-hoitaja (ahdistunut ja masentunut)

nykyinen kotiäiti-/rouva (ikionnellinen ja kiitollinen)

p.s. Jos mulle maksettais tuosta huorittelusta 3500e/kk niin voisin harkita töihin paluuta, mutta sitä päivää ei taida tulla...

Vierailija

Täällä av:lla ei aina osata keskustella sivistyneesti näistä aiheista:

kotiäitiys/työssäkäynti,kotihoito/tarha yms...

Kaikki eivät voi tehdä samoja ratkaisuja.Toiselle on parempi näin ja toiselle niin.Nämä on vaan tälläsia ikuisia aiheita täällä av:lla,aina jankataan näistä samoista jutuista koska ei voida hyväksyä jos toiset tekee erilailla.Miten helppoa ois jos vaan hyväksyttäis että jokainen tekee omalla lailla ja jokaisen ratkaisu on juuri se oikea itselle.Suvaitsevaisuutta av:läiset!

Vierailija

Koulutus on ja monenlaisessa työpaikassa olen koettanut olla, mutta jotenkin se aina johtaa kaaokseen pään sisällä ja sitä kautta sitten kotona ja perheessäkin.

Teen kyllä kotona freelance-työtä, mutta en sillä oikeastaan ansaitse juuri mitään, kunhan on mukavaa. Katson siis olevani kotirouva. Elämme miehen tuloilla. Minä teen kaikki kotityöt ja oikeasti nautin siitä, että saan hoitaa kotia, olla siistissä kodissani, omistautua omille asioilleni ja varsinkin siitä, että ei tarvitse olla vieraiden ihmisten seurassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat