Eka neuvolakäynti takana =O)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt sitä saa sitten kantaa oikein virallista hippokuvallista neuvolakorttia =) (siis siksihän tähän kaikkeen ryhdyttinkin =)

Kokemus oli ihan kiva, " täti" vaikutti mukavalta ja kokeneelta ja jaksoi vastailla kysymyksiini. Aikaa kehotettiin varaamaan ensikäynnille tunti, mutta me jutusteltiin melkein puoltoista tuntia =) Jäi kerrankin tervarissa sellanen olo, että joku on siellä mua varten ja että olen asiakas enkä joku jonotusnumero tai diagnoosi.

Muutama juttu tosin jäi hieman kaivelemaan...Meidän köyhä kunta ei tarjoa kuin yhden utraäänen (n.rv 13, niskapoimu-ultra). Siis ei sitä myöhempää rakenneultraa ollenkaan! Kysynkin sitten lapsettomuushoitopaikastamme, jos sinne sais mennä tutulle lääkärille ultraan (tokihan se maksaa...mutta). Mitenköhän muualla Suomessa, tarjoavatko kunnat vielä 2 ultraa?

Toiseksi hieman särähti korvaan terkkarin tiedon vähyys lapsettomuushoidoista. En tiedä, olisiko asiaa tarvinnut neuvolassa mainita mutta kun kysyttiin edellisten kuukautisten alkamispäivää, niin sanoin tietenkin, että meille tehtiin lääkkeelliseen kiertoon pas eli laskettua aikaa ei lasketa kuten tavallisesti. Hän ei tiennyt hoitojen nimistä mitään " kun niitä on niin kaikenlaisia nykyään" ja vielä ihmetteli miksi olemme yksityisklinikalla hoidoissa " ettekö te päässeet Tayssiin" . Jäi vähän sellainen olo kuin oltaisiin jotain " valuutalla ongelmat hoitelevia" parempiosaisia öykkäreitä =) Ehkä kuvittelin vain, mutta olen kyllä asitinut tällaista asennetta muidenkin 50+ vuotiaiden ihmisten taholta...Mutta on varmasti vain asiallisen tiedon puutetta. Yritin osaltani korjata tätä puutetta ja selitin asioita hänelle=)

Pikkuhiljaa raskaus alkaa konkretisoitua, kun on pöytä täynnä vauva-aiheisia lehtiä ja kirjoja (sain miehenkin lukemaan sellaisen " Isä syntymässä" -kirjan!!Enpä olisi uskonut! Ja kovasti tuo tuntui tykkäävän!) ja kuvittelen jo masunkin vähän pullottavan (vai onko se ilmavaivat?) Tosin keskenmenon vaara pelottaa silloin tällöin, esimerkiksi viime viikolla, kun ei pariin päivään oksettanutkaan! Mutta tänään se taas alkoi ja mieli rauhottui =) Tuskin muut on pahoinvoinnistaan näin onnellisia kuin me raskautuneet!

Typerä hymy kalpealla naamallaan, Lempsu ja nuppu rv 10+2

Kommentit (3)

Vierailija

Mun on kait sitten itte hankkiuduttava uä-käynneille yksityiselle. En ole ennen kuullut, että ivf-raskauksia seurattaisiin erityisesti, onko meillä jotain erityisiä riskejä, jotka pitäis tiedostaa?

Mut ainakin siihen rakenneultraan (rv 18-20 kieppeillä kaiketi) varaan ajan omalta klinikalta ja kysyn sit vaikka sieltä, suosittelevatko vielä lisää tarkastusultria.

Mutta onnellista odotusta Jaipurille!

Terv. Edelleen kalpea Lempsu rv 10+4

Vierailija

Niistä ultrista vielä. Helsingissä saadaan kaksi ultraa, plus ivf:llä alkunsa saaneilla yksi jossain suht loppuraskaudessa, tarkistetaan onko vauva kasvanut kuten kuuluisi.

Vierailija

Hyvä että siellä kaikki edelleen hyvin! Meillä myös mies lukee tota Isä syntymässä -kirjaa, ja kovasti tykkää! Mua on myös aina häirinnyt se, etten ole saanut oikein kunnon laskettua aikaa selville (meille tehty icsi), eri lääkäreillä tuntuu olevan omat arviot - tähän mennessä olen saanut jo kolme eri arvioita, joista valitsin sitten sen keskimmäisen. :) Terkkarikaan ei tuntunut osaavan ottaa huomioon hoitoa, kyseli vaan edellisiä kuukautisia ja niiden perusteella laskeskeli. Voikohan sen LA:n sittenkin laskea hoidoillakin samalla tavalla?

Mutta ehkä sillä ei tosiaankaan ole niin päivän päälle väliä, kuten meille viimeksi lääkäri sanoi. Mulla oli alussa sama pahoinvoinnin kanssa, riemulla otin pienenkin pahoinvoinnin vastaan, tosiaan taitaa olla sikäli vähän eri asia tällä puolella raskautuneilla. Tosin viime viikolla (16+) aloin jo vähän ihmettelemään, kun se taas tuli takaisin, mutta kuulemma se voi jatkua vaikka koko raskauden.

Onnellista odotusta! Jaipur 17+

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat