Istukka lähellä kohdunsuuta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi, olis kiva kuulla miten muiden odotus on sujunut joilla on todettu ultrassa, että istukka on aivan kohdunsuun kohilla. Menin alavatsakipujen takia yksityiselle ja syyhän selvisi, että istukka peittää kohdunsuun. Ainakin vielä tällä hetkellä. Nyt sitten kauhistuttaa kaikki tekemiset kahta kauheemmin...menossa siis vasta rv 16. Lääkäri kyllä vakuutti, että on kovin yleistä yms. ja voi olla että kun kohtu kasvaa niin istukkakin siirtyy " oikealle" paikalleen, mut silti huolestuttaa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, kuinka paljon on pitänyt varoa raskaita nostelemisia ym. ?

Kommentit (2)

Vierailija

mulla on kans istukka alhaalla. Ja lääkäri vakuutti samaa kuin sulle,että istukka menee kyllä oikeelle paikalleen ennen synnnytystä.

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan toisten mielipiteitä!

Lilli 81 9+3

Vierailija

Mä vähän pelottelen sua mun tarinallani.

Mulla oli rv 29 menossa kun huomattiin että istukka on kohdunsuulla niin että alatiesynnytys ei onnistuisi. Olin ollut viikon lomareissulla ja siellä tuli vähän verta ja menin sit tarkistuttaa asiaa kun tulin kotiin ja sit ilmeni tämä.

No meni viikkoja ja sit yks yö heräsin kun tunsin että jotain valahti ja luulin että lapsivedet meni (ekasta meni). Pääsin vessaan ja laitettuani valot niin musta suihkusi verta kun hanat olisi ollut auki. Sitä verta vaan tuli ja tuli. Äkkiä ambulanssilla sairaalaan ja veren vuoto onneksi rauhottu etten kerennyt pökrätä. Supistelut saattavat aiheuttaa verenvuotoa mutta ei yleensä tällästä määrää.

Jouduin sit käymään kontrollissa sairaalassa parin viikoin välin. Rv 36 menin vikaan kontrolliin missä piti sit antaa sektio aika mutta ihme oli tapahtunut. Istukka olikin noussut tieltä pois. Yleensä näillä viikoilla ei nouse enää. Erikoislääkäri tuli vielä tutkimaan asian että tosiaankin näin on käynnyt. Nyt sit odottelen vaan ja synnytän alakautta.

Todennäkösesti sun istukka nousee kun viikkoja on noin vähän. Niin ja mulla oli ollut kivuliaita supistuksia jotka aiheutti tän verenvuodon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat