Mitä mieltä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

...olette nimestä Eevi?

Vauvalle oli valmiina monta pojan nimeä, koska olimme ihan varmoja pojan saavamme, mutta tulikin tyttö ja nyt on nimeä etsitty tuskaisena pitkään! =)

Tässä muutama vaihtoehto, kommentoikaa vapaasti:

1) Eevi Elwiira

2) Eevi Peppi Elwiira

3)Eevi Peppi Liina

4) Eevi Lotta

5) Eevi Peppi Lotta

Mikä kuulostais parhaalta? Sukunimi on sieltä Suomen tavallisimmasta päästä.=)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Toinen ehkäpä vielä kauniimpikin on Eevia ;o)

Näistä iloisista mainitsemistasi nimistä ehdottelisin seuraavanlaisia kokonaisuuksia ::

Eevi Elviira

Eevi Peppi-Liina

Eevi Peppi-Lotta

Eevia Peppiina

Eevia Peppi-Lotta

jotenkin yhdysnimet sointuisivat paremmin, mitä tuumit ???

t :: yhden iloisen Pepin äiti ;o)

Vierailija

1) Eevi Elwiira -Tässä minua häiritsee, että etunimessä on v, toisessa sitten w...Elviira olisi parempi, mutta aika samankuuloisia on molemmat nimet.

2) Eevi Peppi Elwiira..........kuten tässäkin

3)Eevi Peppi Liina -Jotenkin ei soinnu kivasti

4) Eevi Lotta -Tämä olisi kivempi väliviivalla Eevi-Lotta

5) Eevi Peppi Lotta -Tämä kai paras...silti tämäkään ei minusta soinnu...

Peppi-Liina Elviira olis kiva ! Tai ihan vaan Peppilotta !

Eevi nimi on ihan ok, ei herätä mitään tunteita ja siksi en voi sanoa pitäväni. Peppilotta taas olisi ihana! ....siis minun makuuni.

Vierailija

ja minäkin kirjoittaisin sen yhteen

Eevi-Lotta (tai Eevilotta)

Sen perään sopisi hyvin tuo Elviira.

Kirjoittaisin molemmat tavallisella veellä, ellei esim. suvussa kulje w..

Eevi on ihana nimi, meillä keikkui pitkään omassa top kympissä Elvi/Eevi.

Vierailija

Eevi Elviira olisi siis luontevin ja nasevin yhdistelmä. Elwiirassa kaksoisvee tuntuu tarpeettomalta ja nimi näyttää jotenkin hassulta ja ristiriitaiselta noin, siksi kannatan Elviiraa ihan " yksöisveellä" . Muut vaihtoehdot eivät ole yhtä sointuvia ja Peppi/Peppiina ei minusta jostain syystä sovi Eevin perään, ehkä ovat sen verran eri tyylisiä nimiä.

Vierailija

Näistä pidän. Kaksoisveellä en kirjoittais suomalaista nimeä. Oikein ikävästi se w pomppasi silmille sieltä nimestä, yhtään en tykkää, vaikka Elviira- nimestä muuten pidänkin.

Eevi on kutsumanimeksi kiva; sopivan lyhyt,konstailematon ja helppo lausua, eikä liian yleinen.

Vierailija

Mielestäni Eevi on kiva nimi, melko harvinainenkin. Eevi on kätevän lyhyt ja naseva nimi, kuitenkin naisellinen. Tosin Lotta on enemmän minun makuuni, mutta se on kyllä aika yleinen kutsumanimi nykyään.

Minusta paras miettimistänne vaihtoehdoista on Eevi Elviira, mutta ihan yksinkertaisella v:llä, koska Eevikin on v:llä ja koska tavallinen v on suomalainen tapa kirjoittaa nimi. W:tä saa varmasti aina erikseen selittää.

Muut miettimistänne nimistä ovat mielestäni aika töksähtäviä, koska niissä on lyhyet nimet lopussa (tai välissä). Sen sijaan Eevi Peppiina olisi ihan sujuva ja kiva.

Vierailija

Mulle kanssa ekna tuli mieleen, että Eevi Peppiina olisi ihana =) Mutta kommenttia noista teidän miettimistä:

1) Eevi Elwiira--> Kirjoittaisin kyllä Elviira, muuten ok, ei hirveästi säväytä.

2) Eevi Peppi Elwiira--> Sama kun edellä, mutta tämä parempi kuin edellinen.

3)Eevi Peppi Liina--> Entäs Eevi Peppiliina? Olisi tosi söpö =)

4) Eevi Lotta --> Näistä ehkä paras ja sointuvin.

5) Eevi Peppi Lotta --> Tämä toiseksi paras, ei soinnu yhtähyvin kuin pelkkä Eevi Lotta.

Vierailija

Eevi ja Elwiira ovat liian samankaltaisia nimiä ollakseen yhdessä. Ja samaa mieltä olen muutaman muun kanssa, että Elviira olisi parempi kuin Elwiira. Kaikki nuo ehdotukset on ihan kivoja, mutta ei mun makuuni oikein jotenkin vaan sovi yhteen tai sitten jotenkin töksähtävät, kuten tuo Eevi Peppi Lotta. Joten jos otat uusia ehdotuksia vastaan, niin mielestäni olis parempi, jos kirjoittais niitä vähän eri lailla, näin:

Eevi Peppilotta

tai vähän muuntelisi:

Eevi Peppiina :)

Vierailija

Tässä muutama vaihtoehto, kommentoikaa vapaasti:

1) Eevi Elwiira

2) Eevi Peppi Elwiira

3)Eevi Peppi Liina

4) Eevi Lotta

5) Eevi Peppi Lotta

Eevin kanssa jos tuo Elwiira, niin pistäisin kyllä ihan yksöisveellä. Jotenkin turhaan korostaa tuo tupla. Tosin jos suvussa menee niin sitten. NOista ehdottomasti tykkäisin itse ykkösvaihtoehdosta.

Mitenkäs sitten Eevi Peppiina? Meillä tuo Peppiina ja tykkään satasella siitä nimestä ;) Parempi kuitenkin kuin Peppi Liiina siis tuohon yhdistelmään. Myös tuo Eevilotta on nätti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat