voiko miehen hedelmällisyys muuttua yhtäkkiä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tietääkö kukaan voiko miehen siittötuotanto/laatu yhtäkkiä heiketä?

Eli jos miehellä on jo lapsia, myös hiljattain saatuja, niin onko kovin todennäköistä että miehessä on vika kun ei tärppää?

Kommentit (3)

Vierailija

... alettiin kakkosta tekemään jotain vuosi ykkösen jälkeen, eikä tärpännyt... meni useampi vuosi, ennen kuin tajuttiin, että jo jotain häikkää... miehellä oli simpat jo huomattavasti heikentyneet, kun tehtiin ykköstä, mutta lähti silti helposti liikkeelle...

... että sen puolesta tilanne voi heiketä melko piankin... miehen siemennesteen analysointi on yksi helpoimmista ja halvimmista jutuista tehdä, ja kuuluu ihan ensimmäisiin toimenpiteisiin, kun lapsettomuutta aletaan kartoittaa...

... oletteko ehtinneet yrittää kauan??

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Ollaan yritetty n. vuosi kakkosta. Mies ei menisi millään testeihin ja en ole vielä painostanut, koska jos miehessä on vikaa niin ei kai sille voi oikein mitään ja mihinkään inseminaatioihin yms. emme ole valmiita. Olen 35v. joten epäilen että mussa on vika. Itse syön Clomeja tällä hetkellä varmuuden vuoksi, vaikka hormoonitasot olikin ok, muuta vikaa mussa ei pitäisi olla. Jos ei niillä tärppää niin varmaan unohdetaan koko juttu vähäksi aikaa, liian stressaavaa. Asumme muuten myös ulkomailla.

Vierailija

... jos miehen simpoissa on vikaa, niin voidaan tehdä ICSI (vastaa koeputkihedelmöitystä)... miksi et halua kokeilla inssiä - sehän on helpoimpia hoitoja? Tietenkin pitäisi tehdä ne perustutkimukset, ennen kuin edes tietää, missä voisi epäilla vikaa...

... ikäsi on jo sen verran, että kauan en kyllä enää miettisi, jos haluatte lääketietellistä apua...

Eemeli, 41 v. (ulkomailla)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat