Endometrioosisi mietityttää...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei

Siitä on pitkä aika kun viimeksi olen kirjoitellut tänne. Tilanne edelleen kuitenkin sama eli edelleen tuntemattomasta syystä sekundäärisesti lapsettomia.

Nyt on alkanut epäilyttämään, että lapsettomuutemme johtuisi endosta. Lääkärissä viimeksi kysyin asiasta, mutta en saanut kunnon vastausta asiaan, lääkäri vaan kierteli asiaa...ihan kuin olisi halunnut välttää puhumasta koko aiheesta. Eli endoahan voi olla kohdun/munasarjojen alueella, mutta myös kohdun ulkopuolella esim. kohdun takana jossakin suolen paikkeilla. Tietääkö joku, että aihettaako tämä kohdun ulkopuolinen endo myös lapsettomuutta? Tätä yritin saada lääkäriltä selville, mutta kun sitä vastausta ei vaan herunut. Ja lekuri oli sitä mieltä, että ei sitä kannata nyt tutkia kun on niin iso homma sen poistaminen. Itse vaan epäilen, että lisääntyneet vihlomiset ym. mahan juilimiset ja turvotukset sekä monta päivää ennen menkkoja alkavat kivut (ei kuitenkaan älyttömän kovat, mutta kivut kuitenkin) olisivat endoa. Jotenkin tuonne omaan pääkoppaan on vaan iskostunut, että kun saisi selvitettyä ja jos sitä endoa on, niin sen poistamisen jälkeen tulisin raskaaksi. Me ollaan nyt oltu julkisella puolella hoidossa jonkin aikaa. Mutta kun ne ei kerran halua tutkia tuota endo asiaa, niin varasin tänään ajan yksityiselle ja toivoin, että siellä aisa tutkittaisiin kun rahaa tarjotaan....

Taustatietona: meillä on yksi lapis, 3 v. Toista lasta on yritetty pari vuotta. Mulla on kaksi km, yksi ennen lasta ja toinen oli reilu kaksi vuotta sitten. Sen jälkeen ei sitten ole ollut yhtään plussatestiä. Vai olisiko km:n kaavinnasta voinut jäädä jotain mikä aiheuttaa lapsettomuutta. Kesällä söin 3 kk teroja, nyt 1 kk klomeja, julkisella oilisi nyt inssiä tarjolla. Jotenkin olen varma, että sittä ei ole mitään apua, epäilen niin vahvasti sitä endoa.

Jos jollain on jotain endokokemuksia niin kertokaa.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat