äitiyspäiväraha tietäjät hoi!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Apua tarvitaan...

Työnantaja tarjoaa minulle työsuhdeautoa...

verotuksellisesti se on ok äitysloman ajan, mutta kuinka se vaikuttaa äityspäivärahaan??

Kiitos kaunis!

Kommentit (5)

Vierailija

maapähkinä:

Lainaus:

Apua tarvitaan...

Työnantaja tarjoaa minulle työsuhdeautoa...

verotuksellisesti se on ok äitysloman ajan, mutta kuinka se vaikuttaa äityspäivärahaan??

Kiitos kaunis!

Vierailija

Onko työsuhdeauto veroetu? Eli saako sen vähentää verotuksessa?

Kaikki veroedut vähentävät äitiyspäivärahan suuruutta, kuten matkakulut, liiton jäsenmaksut, muut työnhankintakulut jne. Jos työsuhdeauto on veroetu, olettaisin sen laskevan päivärahaa samalla tavalla.... (?)

Vierailija

Työsuhdeauto lasketaan palkaksi, josta menee vero. Verosi siis lisääntyvät, vaikka palkasi ei nouse. En tiedä onko luontoiseduilla vaikutusta aippärahaan, riippuu Kelan laskentakaavasta. Mutta itse ottaisin työsuhdeauton, siis jos palkka ei laskisi. Äippärahaan ei pitäisi olla kielteisiä vaikutuksia. Kannattaa tarkistaa laskentaperusteet vielä kelasta.

Vierailija

Luontaisedut lasketaan palkaan, joten ne nostavat äitiyspäivärahan määrää, jos siis haet sitä 6 kk:n tulojen perusteella.

Työsuhde-etuudet eivät käsittääkseni voi olla voimassa palkattoman vanhempainrahakauden aikana, joten silloin kai joutuisit autostasi luopumaan. Tai näin ainakin minun työpaikassani.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat