KAIKILLA vain EI mene raskaus SAMALLALAILLA

Vierailija

eli esikoisraskauteni oli aivan unelma helppo raskaus. Nyt odotan toista viikolla 19 ja todellakin olen jo " niin niin" raskaana. Fundus-mittaakin on mittailtu jo vaikka kuinka moneen kertaan koska vatsa on valtava! ja yläkäyrillä menee, vaikkei näillä viikoilla ole vielä edes käyrää!

Mua on supistellut jo muutamia viikkoja ja kullä, olen joutunut käyttämään mammahousuja viikolta 10. Mitä helvettiä tämä aihe voi herättää kommentteja?? Olkaa onnellisia jos raskaus sujuu helposti. Minäkin olen, vaikka vaivaa on niin, että en ole töissä ollut moneen viikkoon.

Kommentit (11)

Vierailija

Maha on jo tässä vaiheessa (18+) valtava, liitoskipuihin olen tällä kertaa myös tutustunut. Niihin ei mitkään liikunnat auta, lepo pelkästään. Liikkumisesta kivut yltyivät vain pahemmiksi, onneksi oli istumatyö muuten en olisi selviytynyt. Mutta kai nuokin kivut olivat vain kuvittelua sitten?

Ei minustakaan raskaus ei ole mikään " normaalitila" . Kaipaan kyllä jo takaisin omaa kehoani ja että pääsisi tästä vauvamahasta eroon!!!

Vierailija

eivät ole koskaan olleet raskaana tai olivat raskaana viimeksi 70-luvulla (" kaikki meni todella hyvin ja vaivattomasti" !?) ja sitten yleensä sellaiset, jotka eivät ole hyviä ystäviä tai sukulaisia

joten yritetään olla olematta tekemisissä näiden henkilöiden kanssa ja jättää heidät omaan arvoonsa

ps. minun synnytys ei mennyt yhtä helposti, kuten anopin ja miehen siskon kaverin ja tämähän johtui näiden kaikkitietävien mukaan siitä, että minulle tuli runsaasti painoa (lähtömitat 170/50).. MIKSI olettaa, että synnytys on kaikilla samanlainen ja jos todella kiinnostaa niin voi kysyä suoraan, miksi synnytys venyi, mutta ei kiinnosta, kun voi vain heittää jotai P:AA ilmaan

Vierailija

mutta eilen miehen kanssa saunassa juteltiin, että ei raskaus ihan hepponen juttu ole elimistölle. Mulla ainakin jo nyt puolessa välissä:

- selkä oireilee edellisen raskauden jäljiltä

- synnytyksessä murtunut häntäluu samoin

- suonikohjuja on tullut

- Raskausarpia tullut uusia ja venhat alkaneet punoittaa

- häpyluun liitoksen vihlovat

- harjoitussuppareita on päivittäin

- pissatulehdus ollut

- rinnat räjähtäneet kokoa suuremmiksi ja verisuonet paistaa läpi

- tukkaa lähti parin viikon ajan

-hemppa laskenut

vatsa kasvanut nyt rv 20 esikoisen rv 30 vastaavaksi

eli miksi ihmeessä ihmisiä joilla raskaus sujuu helposti vituttaa toisten vaivat??

Vierailija

Miksiköhän esim. anopillani ovat kaikki kolme raskautta olleet niiiiin helppoja eikä tietenkään synnytyskään sattunut ollenkaan. Sama tietysti koski lapsia; ei ikinä mitään ongelmia heidänkään kanssaan!

7

Vierailija

Kilot vähenee ja olo kevenee, vaikkei olisi yhtään tarvis. Voi kun tämä olisi pian ohi. Viime raskaudessa tätä kesti 6 kk. Ei koskaan enää uudestaan sanon minä!

Vierailija

Pidän vähän kummallisena sitä, että jotkut tosiaan viillettää raskaudenkin aikana ihan kuten normaalisti. Ei vain multa onnistuisi! Vaikkei tämä sairaus olekaan, niin kyllä se usein siltä vaan tuntuu:(. Mulla:

suonikohjuja tullut h****sti

närästää kamalasti

kovat liitoskivut, en tahdo päästä kävelemään

ruoka ällöttää eikä maistu hyvälle

kunto huononee kun liitoskivut estävät liikkumisen

Ei tämä kyllä normaalilta tilalta tunnu yhtään. Suoraan sanottuna en kyllä jaksaisi enää olla raskaana.

t. *23-viikko*

Vierailija

ja tämä mennyt saman kaavan mukaan kuin edellinen. Mun mielestä molemmat raskaudet on ollu tosi helppoja, vaikka olenkin kärsinyt alussa tolkuttomasta väsymyksestä ja huonovointisuudesta ja nyt sitten riesana ovat närästys, liitoskivut ja hormonimyrskyt. Ja elän ihan normaalia elämää. Uskon, että oma asenne vaikuttaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat