Suurperhe

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä te käsitätte sanalla suurperhe, mitä se teidän mielestänne on? ihan mielenkiinnosta kyselen kun tämä käsite nousee usein keskusteluissa esille, mitä kukakin sillä tarkoittaa.

Kommentit (11)

Vierailija

.. käsittää 2+2. Eli kolme lasta on " virallisten tahojen" mukaan jo suurperhe. Itsestäni ei, neljä kai se raja, ainakin tila-auton jo tarvii!! Mulle sano isä kun kolmannesta kerrottiin, et " otat sitte veljestäs mallia" (veljellä neljä lasta) ja veljen neljänteen äitini kommentti oli " onko niistä tullu Lestadiolaisia??" Kaikella kunnioituksella ko. uskonlahkoa kohtaan, se ei ollut oma mielipiteeni..

Vierailija

Minusta oli/on huvittavaa kun ihmiset ällistelevät perheemme kokoa; ei se minusta iso ole. Minusta perhe alkaa olla iso kun siinä on 5-6 lasta ja suurperhe kun lapsia on useampi kuin tuo 5-6.

Äitini muuten kertoi, että silloin kun hän alkoi odottaa sisarussarjastamme nuorimmaista, lähes kaikki tuttavat olivat ällikällä lyötyjä ja " ettei kai te enää neljättä" -kommentteja sateli.

Vierailija

Minulle suurperhe on, jos on enemmän kuin 5 lasta. Itselläni on kolme ja kun aloin odottaa kuopusta, niin paljon sai kuulla ihmettelyä, että " mites te nyt vielä.." varsinkin, kun meillä oli jo poika ja tyttö. Olen huomannut, että mikäli 2 ekaa on samaa sukupuolta, niin on jotenkin " hyväksyttyä" tehdä vielä se kolmas, mutta muutoin ihmetellään. Itselleni ei ole ollenkaan vieras ajatus, että meille tulisi lisää lapsia (5 on minulle se yläraja), mutta mies on varma, että nämä 3 riittää. Onneksi ollaan vielä nuoria, niin voi mieli muuttua. Tosin, jos joskus alan neljättä odottaa, niin voin vaan kuvitella sukulaisten reaktiot ;)

Meillä siis suvussa yleisesti 2-3 lasta.. kaveripiirissä 1-2.

Vierailija

Meitä oli neljä sisarusta, enkä ajatellut sitä vielä suurperheenä...miehelläni on yhdeksän sisarusta, heidän perheensä miellän jo SUURperheeksi;)

Vierailija

Varmaankin löytyy tähänkin joku eu-direktiivi, jonka mukaan ollaan suurperhe tai sitten ei. Minä itse en näe neljän enkä viidenkään lapsen perheitä suurperheinä. En kylläkään osaa sanoa mikä se lasten lukumäärä sitten pitäisi olla, jotta olisi suurperhe. Mutta mielenkiintoinen juttu! Ihmiset näkee asiat niin erilailla =)

Mukava kuulla muiden ajatuksia aiheesta.

Vierailija

Mua aina huvittaa,kun ihmiset sanoo,että meillä on suurperhe ja itestä taas ei ees tunnu mitenkään isolta perheeltä,mutta kait se on se mihin on tottunut...siis jos on lähipiiris enemmän paria lasta per perhe,niin silloin meidän viisilapsinenkin perhe on suurperhe. Mutta oli miten oli,niin kymmenen lasta on kuiteskin minustakin jo todellinen SUURperhe :D ja niiden äiteet varsinaisia superäitejä,kun jaksavat sen arjen pyörityksen eri-ikäisten ja -tarpeisten lasten kanssa.

Vierailija

Minulle tulee mieleen sanasta " suurperhe" , että siihen kuuluu vanhempien lisäksi neljä lasta.

En tiedä mistä olen tämän päähäni iskostanut, mutta kolme lasta ei vielä tunnu suurperheeltä. =) Neljä lasta tuntuu siltä, etten ainakaan itse selviäisi sellaisen katraan kanssa. Saas nähdä, kuinka monta meille siunaantuu! Tällä hetkellä olemme esikoisen, isin ja koiran kanssa neljästään ja tuntuu tämäkin aika suurperheeltä, kun koiruuskin kulkee paljon mukana =).

Nalle ja poika 8kk

Vierailija

Jokainen tosiaan varmaan ajattelee suurperheen erilailla. Itse olen ainoa lapsi, samoin äitini ja isällänikin on vain yksi isoveli joka on häntä melkein 20 vuotta vanhempi. Meillä on siis todella pieni lähisuku. Itse odotan neljättä lastani ja ajattelen meidän olevan suurperhe nelosen syntymän jälkeen. Mun vanhemmat tosin ajattelee meidän olevan jo nyt sellainen =)

Tansku, pojat 9/93 & 8/94, tyttö 10/04 & vaavi rv 32+5

Vierailija

Itsekään en oikein osaa mieltää vielä neljän lapsen perhettä suurperheeksi, viisi lasta voisi jo olla suurperhe ainakin nykyaikana. Neljäkin lasta on toki nykyisin ehkä normaalia enemmän, mutta ei nyt sentään vielä suurperhe. Sitten semmoisessa todellisessa SUURperheessä olisi ainakin seitsemän tai kahdeksan lasta. :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat