Löytyykö muita perheitä joissa lasten ikäero olisi 11kk? mites on sujunut?

Vierailija

Kommentit (11)

Vierailija

Enkä muistele mitenkään pahalla...(tyttö 10 ja poika9). Meillä oli tyttö " helpohko" nukkui koko yön jo 3vkon iässä ja oppi kävelemään jo 9kk iässä (ei tarvinnut ison mahan kanssa kannella ja nostella). Sitten poika oli isokoinen syntyessään ja helppohoitoinen (ei mitään mahanpuru itkuja, söi ja nukkui) ei siis ihme että näiden kahden jälkeen on vielä tehty 3 lasta ! Toisaalta olen itse tooosi pitkäpinnainen ja rauhallinen ( ja hyvä uninen) enkä tyhjistä ota ressiä...ehkä tämä vain sitten sopii minulle.. ;)

Ja tosiaan eipä tarvitse kavereita kaukaa etiskellä vaikka ovatkin eri sukupuolta, monet hauskat leikit ovat keksineet...

Vierailija

tarjottu, eikä lapseni ole olleet koskaan edes yöhoidossa. Enkä todellakaan ole mikään kaikenjaksava superäiti. Taitaa olla enemmän kiinni asenteesta, meillä ainakaan ei ole koskaan stressattu juuri mistään sellaisesta asiasta, mikä täällä tuntuu olevan ikuisen mietiskelyn aiheena. T: 8

Vierailija

Tämä on tietysti vain minun kokemukseni, ei teillä ole välttämättä lainkaan samanlaista. Raskausaika oli raskas. Esikoinen vielä vauva hänkin. Kuopus koliikkinen. Vanhemmat totaalisen väsyneitä. Elämä aika sekaisin, vaikka ikäero olikin täysin suunniteltu.

Vauvavuoden jälkeen elämä on ollut ihan mukavaa, nyt jopa kivaa kun lapset ovat kolme ja neljä.

Vierailija

Jos lapsilla on eroa vaikka 3 vuotta ja sitten taas 3 vuotta, aikaa kuluu ihan mahdottomasti siihen, että isompia lapsia ja heidän kanssaan kulkemista ja elämistä rajoittaa aina joku vaippaikäinen, jonka ruoka- ja päiväuniajat rytmittävät koko porukan touhuja.

Alku oli tosi raskasta. Ei sitä aivan siinä itse tilanteessa tajunnut, mutta näin jälkikäteen ajateltuna, kaikki rauhallisuus ja elämästä riemuitseminen oli aika kaukana. Elämä oli aamusta aamuun, yöt läpeensä työtä, hoitamista, suorittamista, valvomista ja loputonta väsymystä. Tietysti jos siunaantuu hyväunisia ja koliikittomia lapsia, ei elämä ehkä olekaan tällaista.

Esikoinen oli vielä niin pieni, ettei sekunniksikaan voinut silmistään päästää, imetä siinä sitten tuntitolkulla vauvaa. Itse olet valvonut itkevän vauvan kanssa yön, vuoden ikäinen pyörremyrsky herää kuudelta ja vaatii täyden huomion. Lapset eivät tietenkään koskaan nuku yhtäaikaa. Etkä siis silloin sinäkään....

No, ei teillä tarvitse olla tällaista. Itselleni se oli vaan hyvin, hyvin raskasta aikaa.

Vierailija

se ei ollut pahaa aikaa ollenkaan. Esikoinen ei ollut koskaan vähääkään mustasukkainen, oli vaan aidon kiinnostunut vauvasta. Nykyisen nuo kaksi ovat aivan erottamattomat 4- ja 3-vuotiaat.

Minusta kolmannen kanssa oli vaikeampaa kun ikäero oli melkein kaksi vuotta. Silloin oli jo ehtinyt tottua siihen vähän helpompaan elämään ja se yövalvominen tuli taas järkytyksenä. Jos nyt saisin päättää niin en varmasti jättäisi tekemättä kaikkia lapsia peräkkäin. Mullahan ei ole enää mitään tekemistä, kun on kolme lasta iältään 2-,3- ja 4-v. Ne leikkii vaan koko ajan keskenään. Eikä tarvitse koko aikaa juosta kavereita etsimässä:)

Vierailija

kodinhoitajaa. Tämä supamama kieltäytyi, kun arveli, että on paljon vanhuksia, jotka sitä kipeämmin tarvitsisivat !

omilla ikäero 1 v. 4kk ja sanoisin kyllä, että ottakaa kaikki apu kursailematta vastaan, mistä sitä onkin saatavilla. nukkukaa päiväunet, kun lapsetkin nukkuvat.

Vierailija

Meillä pojilla ikäeroa 11kk2vk ja vaikka molemmat olivat ns.helppoja lapsia oli vauva ja taapero aika aika rankkaa välillä. Vauva heräili öisin,taapero valvotti päivisin,hetkeäkään ei ollut niin että olisin saanut olla rauhassa. Esikoinen oli vielä niin pieni ettei voinut jättää vauvan kanssa hetkeksikään yksin,oli saman tien lapsimässä ja kuristamassa ja jne. Oikeestaan koen että vasta kun pojat olivat sen 2 ja 3 vuotta niin rupes helpottamaan. En kamalasti kyllä suosittele kenellekkään omista kokemuksistani mutta jokainen on erilainen ihminen ja kokee eri asiat eritavalla,joten voihan se ollakkin että joku kokee sen hyväksi ikäeroksi. Nyt ovat 15 ja 16 vuotiaat teinit ja ovat kuin kaksosia,olleet aina kylläkin:)

Meillä on nyt myös 2 vuotiaat ihanat pikkuprinsessat,kaksoset ja valehtelematta sanon että tyttöjen elämä tähän asti on ollut paljon helpompaa minun kannaltani kuin aikoinaan poikien kanssa. Tytöillä on kuitenkin suht sama rytmi ollut aina ja vaikka tämäkin aika on ajoittain rankkaa ollut,ei sentään niin rankkaa kuin poikien kanssa.

Mutta toivotaan että teillä menee kaikki hyvin:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat