Auttakaa: Onko naapurilla oikeus häiritä meitä puutarhassa?

Vierailija

Asumme aivan ihanassa paritalossa, jonka ainoa huono puoli on hullun oloinen naapuri. Nyt hänen käytöksensä on alkanut kuitenkin toden teolla häiritä. Aina, jos olemme puutarhassa (tontti on siis paritalon yhteinen) tai jos mieheni on pihalla tai autotallissa korjaamassa jotakin, hän tulee huutamaan tai valittamaan. Suuri valituksen syy ovat edelliset, siis ennen meitä talossa asuneet naapurit, jotka kaikki ovat olleet niin kamalia. Hän kertoo aina näitä juttuja, vaikka meitä ei jaksa kiinnostaa ja olen sen sanonutkin. Hän sanoo kuitenkin, että hänellä on OIKEUS puhua/huutaa niistä, koska ne ovat häirinneet häntä niin paljon!

Lisäksi hän huutaa milloin mistäkin asiasta esim. siitä miten autostamme jää hänen mukaansa liikaa jälkiä hiekkaan. No, mieheni on ollut ammattiautoilija aikaisemmin, joten en kyllä allekirjoittaisi tuota väitettä. Lisäksi kaikki mitä yritämme talon tai pihan eteen tehdä, on aina väärin ja hän huutaa aina, jos esim. sadevesikaivo on hänen mielestään pari senttiä väärään suuntaan tms.

Mietinkin nyt, että eikö meillä ole oikeutta olla puutarhassa tai pihalla niin, että hän ei tule juttelemaan (=huutamaan) meille? Tietääkö kukaan? Voimmeko VAATIA, että taloyhtiön asiat käsitellään vain yhtiökokouksissa ja muuten emme halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä?

Jotakin kertoo myös se, että hän haukkuu kaikki ammattimiehet, remonttimiehet ym. huijareiksi.....

Kommentit (9)

Vierailija

kunhan ei solvaa tai uhkaile.

teillä on myös sietämisvelvollisuus. oliko se naapurustolaki tms määrää että kohtuullisia asioita on myös siedettävä.

Vierailija

Kyllä se asia vaan niin on että, jos naapuri omalta pihalta päätään aukoo siinäkin on rajansa ja teidän pihan puolelle hän ei saa tulla.Meillä on oma talo ja oma tontti ja reilu vuosi sitten meidän ah, niin ihana mielenterveysongelmainen alkoholisti tuppautui meidän tontille aina vaan ja uudestaan kalastellen kehuja oman pihan kauneudesta ja yritti tuhannen päissään muka olla avuksi viikatteen kanssa huh huh...Joka kerta käskimme häntä poistumaan, toisinaan meni ihan kiltisti, toisinaan ei millään ja se että se aina vaan tuli takaisuín kun me menimme pihaan. 2 päivää sitä siedimme kunnes soitimme poliisit.Virkavalta puhutteli äijää, käski pysymään omalla tontilla sekä hakemaan apua ongelmiinsa! Kehoitti virkavalta meitä tekemään ensin ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta jonka jälkeen saisi äijälle lähestymiskiellon!En tehnyt mitään, eipä ollut tarvetta.Poliisit sanoivat vielä lähtiessä että, jos naapuri alkaa omalta tontilta huudella eli provosoimaan, soitto vaan niin tuleevat hakemaan säilöön! Että näin, ei kaikkea tarvitse sietää!Nyt on ukko pysynyt omalla tontilla, ei ole huudellut eikä tervehtinyt, hyvä näin!

Vierailija

On hirmu vaikeaa saada asiaa kuntoon muutoin kuin yrittämällä rauhallisesti siitä keskustella. Vaikuttaa kuitenkin siltä ettei hän riko mitään lakia tai käyttäydy niin häiritsevästi, että poliisipartion voisi pyytää paikalle.

Tällaisten tyyppien kanssa täytyy toimia kuten lasten kanssa: rauhallisen jämäkästi. Vastahyökkäys ja aggressiivisuus luultavasti pahentaisivat tilannetta ja pian elämänne olisi yhtä helvettiä.

Vierailija

vaikeuksia. Itse alkaisin varmaan katsella uutta kotia (ei, vaan itse olisin ottanut selvää niinkin tärkeästä asumisviihtymiseen liittyvästä seikasta kuin v-mäisestä naapurista etukäteen, ja ostanut osakkeen jostain muualta.)

Vierailija

En kaipaa nyt sellaisia viestejä, että " tuon takia en muuta paritaloon" vaan ennemminkin haluaisin juuri tietää sen, että onko meidän PAKKO sietää tuollaista käytöstä?

Naapuri on sen verran köyhä, ettei hänellä ole varaa nostaa mistään jutuista sen kummallisempia juttuja. Oli ilmeisesti uhkaillut edellisiä naapureita, mutta ei toteuttanut mitään.

Mutta juuri tuota mietin, että miten pitkälle pitää SIETÄÄ? Käytännössä tarkoittaa sitä, että minä en pihalle juurikaan enää mene, koska saan aina niin pahan mielen, mutta kesällä on kyllä kurjaa, jos ei voi nauttia pihastaan.

Entä, jos alamme itse yhtä v-mäisiksi, tuskin hän olisi tyytyväinen.

Ei ole varsinaisesti solvannut meitä, mutta edellisiä asukkaita todella on! Solvaus, katkeruus ja kateus on hirveä yhdistelmä ja tämän kuunteleminen vain tuntuu minusta todella kauhealta (ehkä olen itse aika herkkä).

Mietin vain, että missä kohdassa menee raja? Miten pitkälle naapuri saa mennä, ennen kuin se on kunnianloukkaus tai kotirauhan häiritseminen? Esim. onko hyväksyttävä, että hän tulee meidän autotalliinkin huutamaan?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat