TAKSILLA SYNNYTTÄMÄÄN; Tietääkö joku miten maksaminen menee..?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Olen alkanu miettiä tuota synnytystä kun viikotkin on jo 37+0. Elikkäs siis jos lähtee taksilla sairaalaan, niin maksetaanko taksille KOKO kyyti ja sit ite jälkikäteen haetaan Kelalta korvaus VAI maksetaanko vain omavastuu ja taksi hakee korvaukset..?

Meiltäkin kun on sairaalaan tuollaiset 40km matkaa, niin eipä taida kovin halpaa kyytiä olla jos kokonaan pitää maksaa heti ite..

Joten onko kellään tietoa asiasta? Kiitos jo etukäteen jos vastaus joltain löytyy..

äitykkä rv 37+0

Kommentit (7)

Vierailija

maksat koko kyydin esim. 50 ¿ ja lähetät kuitin ja sairaalasta saamasi todistuksen/hakulomakkeen Kelaan ja saat 40,75 ¿ korvausta. Jos kyseinen taksiautoilija on tehnyt Kelan kanssa sopimuksen, niin silloin maksat itse vaan sen 9,25¿ ja annat autoilijalle sen sairaalan todistuksen ja autoilija hakee korvauksen itse. Eli kannattaa kysyä viimeistään sitten siinä tilanteessa onko autoilijalla sopimus.

Vierailija

on ihan eri juttu pitää säästössä 20e sairaalamatkaa varten, kuin että täytyisi pitää 120e... Koska onhan se hyvä olla varmuuden vuoksi jos tulee niin kiire että mies ei vaikka ehdikään töistä, auto hajoaa tms.

t. Tuuliina 25+1

Vierailija

Varmaa tietoa minulla ei ole, mutta luulisin, että itse maksetaan aluksi kaikki ja sitten haetaan myöhemmin korvausta. Näin ainakin mieheni mummo on menetellyt, jos on joutunut menemään taksilla sairaalaan.

Vierailija

Eli jos annat autoilijan hakea korvausta, niin silloin todistus pyydetään yleensä hoitopaikkaan saavuttaessa ja annetaan autoilijalle ja se kirjoitetaan koskemaan vain tulomatkaa.

Vierailija

Maksatte taksimatkan itse kokonaan, pyydät sairaalaan tullessa (ja lähtiessä jos menet myös taksilla) todistuksen kelaa varten ja haet sitten jälkikäteen taksikuitin (!) kanssa korvausta.

Toinen tapa on se että jos taksilla on sopimus Kelan kanssa niin voit pyytää tuon todistuksen heti kun tulet sairaalaan, antaa sen taksikuskille ja maksat sitten vain kelan omavastuun reilut 9e. Tosin jos olet jo kovin kivulias niin varmaan pitää mies laittaa asialle ;)

Voit etukäteen tarkistaa paikkakunnaltasi taksikeskuksesta onko tuo sopimus miten yleisesti käytössä, meillä päin on kaikilla, ja jos sitten teillä se on vain joillain niin taksia tilatessa pyytää että tulisi sellainen jolla on.

n. 40km matka maksaa muuten taksilla 60-80e suunnilleen, vuorokauden ajasta ja viikonpäivästä riippuen, meiltä on sairaalaan suunnilleen sama matka, ja taksilla kulkemiset tuttuja :)

t.Tuuliina

Vierailija

on sama, että ensin maksetaan ite ja haetaan KELAsta korvaus. Kun oon ite niitä taksilappuja kirjotellu, niin senhän saa vasta sitten kun sairaalasta poistuu. Hankalaapa sitä on kyseiselle taksimiehelle jälkeenpäin enää toimittaa, että se vois mitään korvauksia hakea...???

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat