Saako opettaja ylityö tsm korvauksen leirikouluun lähtemisestä tai leirikoulun valmistelusta koulutuntien ulkopuolella

Vierailija

Olen sijaisena ja huomasin koulumme opetussuunnitelmassa, joka on tietysti yhdessä vanhempien kanssa väsätty, että siellä lukee että kuudesluokka lähtee leirikouluun viikoksi yhteen tiettyyn paikkaan. Siis ope ei voi valita lähteekö vai ekö lähde, ei mysökään oppilaat tai vanhemmat. Siis kaikki menee sinne. Ope ilmeisesti ihan silkasta työn ilosta on viikon toukokussa sitten siellä? Vai?

Kommentit (14)

Vierailija

Tähän kuuluu mm. keskustelut vanhempien kanssa vapaa-ajalla,

opettajainkokoukset sun muut esim. juhlahommat.

Opettaja ei voi koskaan tietää, mitä siihen tuntipalkkaan sisältyy

ja minkä määrän työtä esim. 45 minuutilta maksettu palkka

lopulta sisältää. Työmäärä voi olla viisin- tai kymmenkertainen.

Vierailija

ensin kaksi viikkoa ennen reissua nukut huonosti kun yrität muistella oletko ottanut kaikki asiat nyt huomioon ja varannut sitä ja tätä, ja kuvittelet hereillä ja unissasi kaikkia kauheuksia mitä saattaa sattua. Olet nimittäin osapuilleen kaikesta vastuussa jos jotain sattuu - varsinkin vanhempien mielestä. mukanaolevat valvoja-vanhemmat eivät ole vastuussa. Joskus heissä on enemmän valvottavaa kuin oppilaissa...

Vierailija

toki sellainen opettaja, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä viikoksi pois kotoaan, ei leirikoulua ala edes suunnitella. Pakollistahan se ei ole.

Vierailija

opettajaksi jää. Ikävää vaan, että meidän koulusta ja naapurikoulusta on jalka oven raossa kolmasosalla opettajista!! Kaikki ovat nuorehkoja ja päteviä. Toivottavasti saadaan hyviä ihmisiä tilalle. Mutta ilmeisesti tuo yleinen asenne, että itsepä olette sinne hankkiutuneet ja hauskaahan se vaan on pikkupilperoisten kanssa vähän leikkiä, on tehnyt tehtävänsä. Sinänsä ihmeellistä, tämä alue ei ole mitään hankalaa aluetta. Voisi kuvitella, että opettajat viihtyvät.

Vierailija

Minä vaikka maksaisin siitä, että mun ei tarvitsisi lähteä viikoksi oppilaiden kanssa leirikouluun!! Vastuu on niin suuri ja siellä sattuu ja tapahtuu mitä hyvänsä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat