Sokerirasituksen raja-arvot

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tietääkö kukaan, mitkä ovat sokeri-rasituksen raja-arvot ei-raskaana olevalle.

Raskausaikanahan minulle noita rasituksia on tehty useampi, mutta nyt tehtäis sitten ilman että olen raskaana. Olisin utelias tietämään, joten kiitoksia jo etukäteen jos joku vastaa.

Kommentit (7)

Vierailija

Yritän tässä tsemppautua painon pudotukseen. Oma arvioni on, että 5 - 6 kg pitäisi pudottaa, siihen siis pitäisi voimia saada. Ja tietysti ne kilot pitäisi myös saada pysymään poissa.Ja liikuntaa pitäisi lisätä... : (

Vierailija

Mutta mikäli selviät vielä elämäntaparemontilla ja 5% painonpudotuksella, olet onnekas! Kaikille ei anneta toista tilaisuutta... en nyt puhu itsestäni, yritän vain valaa sinuun uskoa itseesi ja sitä motivaatiota. Minulla meni itselläni vuosi ennen kuin sain laihiksen aloitettua enkä ole vieläkään uskaltautunut sokerirasitukseen... paino on pudonnut nyt nelisen kiloa, jospa sitä kohta sinnekin pääsisi tarkistuttamaan arvonsa.

Tsemppiä!

TT

Vierailija

Paasto oli ok, mutta siihen tavalliseenhan se sitten kolahti: toinen arvo 9.1!!!

Nyt pitäisi soitella terveydenhoitajalle tuloksista, mutta selväähän se on, että alentunut sokerinsietokyky minulla on ja suuri vaara saada joskus se " oikea" diabetes. Nyt pitäisi pudottaa painoa muutama kilo ja aloittaa säännöllinen liikunta. En vaan tiedä miten sen tekisin? Täälläkin olen jo pudottanut keväällä muutaman kilon, mutta uudet yritykset eivät ole sitten onnistuneetkaan : (

Miten ihmeessä saisin itseni näiden totuuksienkaan edessä tsempattua?

Vierailija

Oon joutunut käymään joka raskaudessakin (5 kpl) ja aina on arvot olleet normaalit.

Nyt sitten eka kertaa ei raskaana, kun oli kohonnut riski sairastua...mutta ei multa otettu ollenkaan 1-tunnin arvoa?? Vain paastoarvo ja 2-tunninarvo. Positiivista oli uusi litku!! Ei ollenkaan pahaa. Nyt mulla oli laborantin mukaan arvot ihan kohtuulliset (paasto 5,1 ja 2-tunnin 5,1), vaikka kun katsoin noita edellisiä arvoja niin paastosokeriarvo oli korkeampi (ennen 4 - 4.5).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat