Positiivinen kokemus sektiosta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viikko sitten tehtiin sektio ja kaikki meni mukavasti, itse leikkaustilanne oli leppoisa ja henkilökunta huumorintajuisia ja mukavia. Pääsin heti pojan ja isän luokse kun haava oli ommeltu ja sain puolen tunnin päästä jo vauvan rinnoille. Leikauksesta kun oli kulunut 2,5 tuntia isovanhemmat tulivat käymään katsomassa poikaa ja oloni oli mitä onnellisin ja hyvä. Puudutus jaloista katosi illan mittaan, mutta sehän ei haitannut kun olin makuullani seuraavaan aamuun.

Seuraavana päivänä eka sängystä nuosu teki tiukkaa, mutta sitten jo toinen ja kolmas nousu sujuivatkin aina vain paremmin. Sairaalasta pääsin viidentenä päivänä ja maito alkoi nousta samana päivänä hyvin. Ekat kävelylenkit tein jo kuudentena päivänä ja kun tikit eilen poistettiin, hoitsu sanoi, että haava on hyvin parantunut.

Eli edelliseen sektioon verrattuna (silloin oli todella kipeä muutaman viikon) niin nyt on ihan erilaista, eli näinkin voi asiat mennä.

Tahdon vaan tällä jutulla kertoa, että ei sektiosta toipuminenkaan aina vie hirmuisen kauan, vaikka minulle siitä neuvolassa toitotettiin ja alatiesynnytystä pidettiin kivuttomampana, näin synnytyksen jälkeen.

Tsemppiä kaikille synnytykseen oli sitten sektio tai alateitse!

varis71

Kommentit (1)

Vierailija

Ekan jälkeen olin kipeä pitkään, ihan mitä tahansa tein, se sattui!

Mutta tämä toinen oli ihan erilainen kokemus. Vauva syntyi perjantaina aamuyöllä klo 0.20, sängystä nousin sitten aamulla ja menin suihkuun. Kipulääkkeitä tarvitsin ainoastaan syntymäyönä. Kotiin päästiin jo sunnuntaina. Mies tuli hakemaan kaksi ovisella pikku autolla, sinne takapenkille tunkeminenkin sujui tuosta vaan. Olo oli ihan normaali heti, tietty haavaan sattui jos vaikka housut osui siihen tai jotain, mutta ei puhettakaan ensimmäisen sektion veroisesta viikkojen tuskasta!

Sektioiden välissä on kaksi alatiesynnytystä, jotka olivat helppoja ja toipuminen helppoa ja nopeaa, mutta tämä jälkimmäinen sektio oli jopa niitä helpompi!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat