Imetys & ehkäisy

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niin... Oletteko käyttäneet ehkäisyä imetyksen aikana (ennen kuukautisten alkamista) vai luottaneet imetyksen voimaan? Neuvolan täti kun suositteli käyttämään myös muuta ehkäisyä, kun vahinkoja voi kuulemma sattua. Se riskihän on kyllä muissakin ehkäisymuodoissa. :) Mutta millaisia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija

imetin kakkosta eikä menkkoja ollut näkynyt. Monilla alkaa kuukautiset täysimetyksenkin aikana ja ihan hyvinhän se voi tärpätä jo siitä ekasta kierrosta eli ennen kun menkat ovat tehneet itsensä näkyviksi ;-) Eli jos ette missään nimessä halua vielä " raskautua" niin käyttäkää jotakin muutakin ehkäisyä. Mä syön tällä hetkellä cerazetteja ja ei ole mitään pahempaa valittamista niistä.

Vierailija

Kyllä mielestäni ehkäisyä kannattaa käyttää ellei halua tulla heti raskaaksi uudestaan. Itse emme ole käyttäneet ehkäisyä, koska toinen vauva on tervetullut. Olen imettänyt nyt 7,5kk enkä ole vielä raskaana, tosin kuukautisetkaan eivät ole vielä alkaneet. Silti imetys ei ole ehkäisykeino, vaikka jossainmäärin ehkäiseekin. Itse käyttäisin ehdottomasti ehkäisyä, jos en uutta vauvaa haluaisi.

Vierailija

Minulle puhuttiin jälkitarkastuksessa täysimetyksen hyvästä ehkäisytehosta. Edellyttää kuulema sitä, että vauva tosiaan on täysimetyksellä. Yksikin pidempi syöttöväli ja ehkäisyteho on mennyttä. Itse luotin täysimetyksen ehkäisytehoon, kun en muutenkaan ole kovinkaan hedelmällistä sorttia. Pojan aloitettua kiinteät otimme muut ehkäisyt käyttöön. Riskipeliähän se imetykseen luottaminen on.

Vierailija

Minulle lääkäri on myös sanonut että imetys jonkinlaisena ehkäisynä toimii ainoastaan sillon (eikä välttämättä sillonkaan) kun vauva ei saa mitään muuta kun äidinmaitoa ja syö myös vähintään pari kertaa yössä. Sillon hormonitason pitäisi olla niin korkea että ovulaatiota ei tapahdu.

Vierailija

mua lääkäri kehoitti jälkitarkastuksessa käyttämään ehkäisyä ja nakkasi kortsupaketin mukaan.

Ennen raskautta ei käytetty mitään ehkäisyä missään vaiheessa. Nyt synnytyksen jälkeen kokeilimme kortsuja, mut eivät ne tunnu lainkaan miellyttäviltä. pillereit tai kierukkaa en halua. Toinen lapsi on kuitenkin tervetullut koska vaan.

Ekat menkat mul oli 7vkoa synnytyksestä, toisia ei ole kuulunut...en kuitenkaan ole uudestaan raskaana. imetän ja synnytyksestä nyt 3kk

Toisaalta voisi sanoa että luotan imetyksenvoimaan ehkäisynä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat