Onko allergisuus periytyvää? Onko yleistä, että allergittomien lasten vanhemmille tulee allerginen lapsi?

Vierailija

Kommentit (4)

Vierailija

Minun vanhemmillani ei ole mitään allergioita, ei myöskään sisaruksillani. Ei isovanhemmillani, eikä kenelläkään vanhempieni sisaruksista, eikä muistaakseni 6 serkullanikaan.

Mutta minulla on astma ja toooodella pitkä allergioiden lista käsittäen kaikki eläimet, siitepölyt, ruoka-aineita jne. jne.

Vierailija

Mutta allergioiden synnyn takana voi olla niin monta muutakin tekijää, että yksittäisessä tapauksessa harvemmin tietää miksi allergia on puhjennut. Mm. kemikaalien, ravinnon, ympäristötekijöiden, varhaisen kiinteiden/ korvikkeen annon ja tiettyjen sairauksien epäillään nykytiedon valossa liittyvän allergioiden syntyyn.

Sen takia ei siis kannata jättää lapsia tekemättä. Allergisille vanhemmilla voi olla täysin terve lapsi ja päinvastoin.

Meillä esim. vaikeasti ruoka-allerginen lapsi ilman että vanhemmilla on allergioita.

Vierailija

mutta allergisella vanhemmalla voi olla sekä allergisia että ei-allergisia lapsia. Yleensä kait allergisen lapsi vielä helposti on " tosi allerginen" .

Meillä puolestaan on ollut niin, että vanhempani eivät olleet allergisia, mutta veljellä paha heinänuha ja sisko allerginen kaikelle, minä taas en ole allerginen millekään. Allergisen siskon lapsi on puolestaan tosi allerginen ja minun toisella lapsella on koivun siitepölyallergia, joka on aihettanut aikanaan useita korvatulehduskierteitä, toisella lapsella taas ei ole mitään allergioita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat