Alhainen verensokeri "ei diabeetikolla" lääkäri ei osannut oikein sanoa mitään

Vierailija

Hänen pitää pyytää konsultointiapua kokeneemmalta lääkäriltä. Sokerit olivat 3. 5 vaikka olin saanut reippaasti glukoosia pari tuntia ennemmin. Onko täällä joku kokenut lääkäri joka osaisi sanoa tuohon jotain? Mistä voi johtua ja onko vakavaa. Hypoglykemian oireet olivat ja niitä on aika usein, glukoosipastilleja aina varmuudeksi laukussa

Kommentit (11)

Vierailija

heti glukoosipastillin ja tehnyt sitten ruokaa kun olo on sellainen että pystyy. Nyt kesällä varsinkin ollut matalalla kun ei välttämättä herää 7 aikaan ja syö heti aamupalaa vaan se herääminen voi mennä 10 astikkin ja sitten vasta syön. Hypo yleensä vasta näinä aamuina ja joskus 1 aikaan kun ei ole vielä lounasta kerinnyt nauttimaan

Vierailija

Sitä siis pistetään samalla tavalla kuin insuliinia, mutta se toimii juuri päin vastoin kuin insuliini.

Ei sulla mitään diabetestä ainakaan ole.

Vierailija

molemmissa raskauksissa join sen 500ml glukoosia eikä verensokeri hievahtanutkaan. arvot oli just jotain alle 4 sen litkunkin jälkeen. th ihmetteli, mutta kukaan ei ottanut sen enemää kantaa.

mua heikottaa usein, varsinkin, jos ruokailusta on enemmän kuin 4h. olen pyörtymispisteessä. raskauden aikana oli oltava tosi tarkkana. pyörryinkin kerran, mutta onneksi neuvolassa;) siihenkään ei kukaan sanonut mitään, jotti vaan vettä.

mun sisko, joka on lääkäri, sanoi, että alhainen vs VOI aiheuttaa diabeteksen. niin hullulta kuin kuullostaakin. mutta jotenkin kierolla tavalla. nyt mun haima ilmeisesti tuottaa LIIKAA insuliinia ja vetää sokerit alas, vaikka mitä tekis.

Vierailija

Olen aamulla syönyt ja ellen saa tiettyyn aikaan ruokaa niin sokerit laskee aika nopeastikkin. Ei taida kertaakaan olla ollut niin että aamulla on jo matalalla. Mittaanpa huvikseni mitä ne on nyt, hetki pieni

Vierailija

5 kertaa päivässä, kunnon ateriat. Ei tarvitse syödä lihottavia juttuja, mutta kuitenkin sellaista täysipainoista, kunnon ruokaa. Ja juoda myös riittävästi. Eikö se lääkäri antanut sulle mitään ohjeita ja kontrolliaikaa?

Jos täysipainoisesta ravitsemuksesta huolimatta verensokerit pysyy alhaalla, kysymyksessä on luultavasti jokin umpieritysrauhasen sairaus. Yleensä ovat lääkkeillä hoidettavissa. Täytyisi kuitenkin tehdä kokeita tällaisen toteamiseksi. Epäilen kuitenkin, että tässä on nyt kyse siitä, että koitat huolehtia linjoistasi terveytesi kustannuksella. Eli et syö tarpeeksi.

4.1. paastoverensokeri arvo on täysin normaali.

Vierailija

.Glukoositipat tai pastillit eivät pidä kyllä verensokeria yllä kuin hetken. Jotta sokerit pysyisivät ylhäällä, pitäisi syödä jotain hitaammin sulavaa esim. leipää/puuroa/perunoita/mitä hyvänsä oikeaa ruokaa.

Miten siis yleensäkkin syöt? Onko sinulla syömishäiriö? Oksenteletko? Laihdutatko?

Nämä asiat vaikuttavat olennaisesti diagnoosiin.

sairaanhoitaja

Vierailija

Eli sinun pitäisi syödä vain ruoka-aineita, jotka nostavat verensokeria hitaasti ja tasaisesti (matala GI). Näin verensokerisi pysyy tasaisena kun haima ei joudu spruittaamaan insuliininia sokeripiikkien tasaamiseksi.

Nopeat hiilihydraatit sen sijaan saavat haimasi tuottamaan hetkellisesti liikaa insuliinia, verensokerisi laskee liian alas, korjaat sitä sokerilla -> kierre on valmis.

Vierailija

Ja millä tällaista voi hoitaa? Siis muulla kuin jatkuvalla syömisellä. Kun arvot olivat paastossa 4. 1 oli vielä ihan suhteellisen hyvä olo. Tämä arvo oli 9 jälkeen aamulla kun olin ollut syömättä 11h

Vierailija

muistan kun pystyi olemaan suurinpiirtein vaikka koko päivän syömättä ja illalla vasta tuli huono olo, mutta ei ikinä silloinkaan tällaista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat