Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/7

Onko poskionteloiden punkteeraus kauheaa? Pelkään kuollakseni

että minulla on poskiontelon tulehdus. Jos tarvii punkteerata, niin apua!
Naurettavinta on, että olen sairaanhoitaja... Ei ole tosin erikoisalaani lähelläkään, joten en ole kuin kerran eläissäni ohimennen nähnyt toimenpiteen...

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 00:11"]

että minulla on poskiontelon tulehdus. Jos tarvii punkteerata, niin apua!
Naurettavinta on, että olen sairaanhoitaja... Ei ole tosin erikoisalaani lähelläkään, joten en ole kuin kerran eläissäni ohimennen nähnyt toimenpiteen...

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/7

On kyllä...

Mulle yritettiin aikanaan aika monta kertaa kun mulla oli 12 tulehdusta peräjälkeen. Yksikään ei onnistunut, sillä pyörryin joka kerta. Loppujenlopuksi multa leikattiin " ilmastointireijät" isommaksi, eikä tavara jää enää sisään tekemään tulehdusta.
Tosin lohdutukseski voin sanoa, että mun kipukynnys on olematon.

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 08:50"]

Mulle yritettiin aikanaan aika monta kertaa kun mulla oli 12 tulehdusta peräjälkeen. Yksikään ei onnistunut, sillä pyörryin joka kerta. Loppujenlopuksi multa leikattiin " ilmastointireijät" isommaksi, eikä tavara jää enää sisään tekemään tulehdusta.
Tosin lohdutukseski voin sanoa, että mun kipukynnys on olematon.

[/quote]
0 0
1/7

Ei se sattunut, mutta kuulosti ikävältä kun oikeen rusahti kunnolla.

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 08:51"]

[/quote]
0 0
1/7

Ei sattunut. Mutta kuulosti aivan kauheelta. Pitkaa, siis todella pitkaa putkea tungettiin nenaan ja kun rusto tuli vastaan....

Tuntui kun olisi mennyt aivoihin asti. En enää ikinään suostu siihen.
Mielummin syön vaikka 100 kuuria peräkkäin ja teen ihan mitä vaan. mutta ei sitä.

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 08:56"]

Tuntui kun olisi mennyt aivoihin asti. En enää ikinään suostu siihen.
Mielummin syön vaikka 100 kuuria peräkkäin ja teen ihan mitä vaan. mutta ei sitä.

[/quote]
0 0
1/7

riippuu täysin punkteeraajasta

amatöörin käsissä meinas taju lähtee kun sohi ja sohi
ammattilaisen ottein ei tunnu missään

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 08:57"]

amatöörin käsissä meinas taju lähtee kun sohi ja sohi
ammattilaisen ottein ei tunnu missään

[/quote]
0 0
1/7

Riippuu missä

Yksityisenen erikoislääkäri kun punkteerasi, niin ei tuntunut juuri missään. Puudutti ensin. Rusahdus " tuntui" /kuulosti vähän häijyltä, mutten kyllä ollut hetkeäkään huolissani aivojeni puolesta. :) Ammattilaisen tekemänä siis ihan kevyttä kenttäurheilua, terveyskeskuksessa saattaisi minuakin arveluttaa kyseinen toimenpide.

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 09:06"]

Yksityisenen erikoislääkäri kun punkteerasi, niin ei tuntunut juuri missään. Puudutti ensin. Rusahdus " tuntui" /kuulosti vähän häijyltä, mutten kyllä ollut hetkeäkään huolissani aivojeni puolesta. :) Ammattilaisen tekemänä siis ihan kevyttä kenttäurheilua, terveyskeskuksessa saattaisi minuakin arveluttaa kyseinen toimenpide.

[/quote]
0 1
1/7

Juu ei se satu, mutta se rusahdus on kieltämättä aika karsea.

Mutta oikeesti, se puudutus on sen verran tehokas, ettei sitä rusautusvaihetta tunne mitenkään, siis kivullisesti. Ja kun päästään siihen huuhteluvaiheeseen, on jo helpottavaa pitää sitä astiaa kädessään ja katsoa kuinka räkä virtaa veden seassa :)

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 09:09"]

Mutta oikeesti, se puudutus on sen verran tehokas, ettei sitä rusautusvaihetta tunne mitenkään, siis kivullisesti. Ja kun päästään siihen huuhteluvaiheeseen, on jo helpottavaa pitää sitä astiaa kädessään ja katsoa kuinka räkä virtaa veden seassa :)

[/quote]
0 0
1/7

Mulla on punkteerattu kroonisten poskiontelontulehdusten takia kumpikin poskiontelo noin 25 kertaa.

Ei ole kertaakaan ollut kauheaa, itse punkteeraus ei ota kipeää. Puudutus kirpaisee aivan hiukan, mutta pieni kipu menee äkkiä ohi.
Ikävintä toimenpiteessä on tieto siitä, että omaan nenään laitetaan syvälle teräviä piikkejä, ja sitten vielä kruntsautetaan se punkteerauspiikki luusta läpi. Mutta silmien kiinni puristaminen ja käsien nyrkissä pitäminen auttaa kummasti :)

Henngissä ja hyvissä voimissa ainakin minä olen. Tsemppiä :)

[quote author="Vierailija" time="05.12.2005 klo 09:09"]

Ei ole kertaakaan ollut kauheaa, itse punkteeraus ei ota kipeää. Puudutus kirpaisee aivan hiukan, mutta pieni kipu menee äkkiä ohi.
Ikävintä toimenpiteessä on tieto siitä, että omaan nenään laitetaan syvälle teräviä piikkejä, ja sitten vielä kruntsautetaan se punkteerauspiikki luusta läpi. Mutta silmien kiinni puristaminen ja käsien nyrkissä pitäminen auttaa kummasti :)

Henngissä ja hyvissä voimissa ainakin minä olen. Tsemppiä :)

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä